#14694
Mario Koolmees
Moderator

Ik zit met de merken heel erg in een moeilijk pakket….zal het een beetje uitleggen:
– Mugen is in de basis mijn wedstrijdauto
– Hotbodies is mijn meeting/fun auto

Onderdelen van Mugen kan ik makkelijk via AK modelbouw krijgen, hij heeft er veel voorraad van en kan de onderdelen (net als olie, brandstof en servo’s) makkelijk meenemen naar de race. Dat naast de sponsordeal die wij hebben en die mogelijk volgend jaar verder uitgebreid gaat worden. Kortom, Mugen als chassis, Alpha Plus als motor, Savox servo’s en Merlin fuel zijn voor mij de handigste merken om te gebruiken voor de wedstrijden.

Maar dan, de Hotbodies heb ik er spontaan bijgekocht maar eigenlijk is dit een auto waarmee ik voor mijn gevoel veel aanvallender kan rijden. Met deze auto kan ik gooien en smijten maar hij blijft controleerbaar, bij Mugen heb ik dat niet…dat kan aan de setup liggen (op de Mugen ga ik de setup uit het boekje maar weer zetten, gebruikte nu een setup van Paul Geelen dat is 1 van de top Mugen rijders) en kijken of dat de Mugen dan beter gaat rijden.

Dus qua rijkwaliteit wint de Hotbodies, maar de races met de Mugen eindigde ik beter dan die met de Hotbodies dus misschien is het alleen gevoel en niet werkelijkheid. Daarnaast kan AK modelbouw geen Hotbodies leveren en ben ik aangewezen op RC Pitstop en die zijn aangewezen op de importeur. Nu heb ik begrepen dat de Hotbodies onderdelen lastiger leverbaar zijn en dat is natuurlijk heel erg onhandig. De spullen die ik vorige week besteld had waren echter in 3 dagen binnen dus dat klopt ook weer niet helemaal.

Bottom line: ik weet het echt niet, ik ben met beide auto’s een keer uitgevallen dus aan de kwaliteit ligt het ook niet en beide auto’s rijden ook goed. Mugen is duurder dan Hotbodies, maar Mugen is makkelijker qua onderdelen…

Als jij het weet ;), ik weet het echt niet….

Winkelwagen
Scroll naar boven