#13812
Mario Koolmees
Moderator

Zo hèhè, we leven weer….het was een lange vermoeiende dag en na thuiskomst had ik geen zin meer om nog mijn pc aan te zetten, dus nu maar even een verslagje van mijn (slechte) truggycupdag.

Veel te vroeg ging de wekker, maar vol goede moed Mike opgehaald en om 5.45 vertrokken richting Friesland. Op de afsluitdijk was het zo rustig dat ik tot 2 keer toe een vogel op mijn voorruit kreeg (gelukkig waren het kleintjes), die beestjes zitten schijnbaar allemaal in de berm en vliegen vlak voorlangs de auto’s als er een aan komt….

Aangekomen in Ee, de auto uitgeladen, partytent opgezet spulletje neergezet en klaar gemaakt voor de Q1.

Tijdens Q1 dacht ik eerst dat mijn servo kapot was, soms wel sturen, soms niet…uiteindelijk steeds minder stuur en vervolgens begon ook gas/rem te haperen. Uiteindelijk bleek ik gewoon een lege humppack te hebben (beginnersfout ;)).

Q2 ging lekker en toen ik over de streep ging hoorde ik 10 rondjes en gezien de rondetijden die er gereden konden zijn was dat ook het maximaal haalbare. Alleen Bas de Koninck heeft 11 rondjes kunnen doen. Die 10 hadden we dus al binnen.

Q3, ging best lekker totdat…auto stuurt niet meer geen gas/rem…wat nu weer? Ik loop van de rijdersstelling en hoor mijn zender piepen, nu dus weer mijn batterijen van mijn zender leeg (inderdaad, weer een beginnersfout :()

In de pauze een paar rondjes op de AKA Cityblocks (0-offset) gereden i.p.v. de LRP Harakiri (1/2 offset) en hiermee kon ik veel scherper en makkelijker door de bochten. Dat gaf vertrouwen voor de finales.

In de kwart finale ging ik van de 3e plek van start, de nummers 1 en 2 reden elkaar direct in de weg en ik kon een gaatje vinden om er omheen te rijden, dus de 3e bocht lag ik al op de eerste plek. Ronde na ronde liep ik uit op de nummer 2 en ook de tijdwaarneming riep al dat Mario aardig aan het uitlopen was, totdat de aandrijving plotseling weg was. We dachten eerst aan de diffs, maar uiteindelijk bleek het busje uit mijn voorste aandrijfas gelopen te zijn. Toch maar gerepareerd in de hoop dat ik nog in de studenten finale mocht starten, maar helaas…geen bekers deze keer, maar de snelheid zat er goed in.

5 en een half gereden voor en ongeveer 10-15 minuten op de baan geweest…jammer maar dat is de sport!
Mike mag zijn verhaal zelf vertellen, die had (zoals bij je eerste race meestal het geval is) zo zijn ups en downs…

De hele dag lekker met de Kozijntjes, Mike en nog een andere rijder opgetrokken, dus het was zeer gezellig. Waarbij Alex wederom bekers mee naar huis heeft kunnen nemen, dat kan nog leuk worden dit seizoen! Misschien moeten we het samen wel voor het students klassement uitvechten! Het lijkt me erg leuk als we een van de volgende races een keer samen in een finale zitten, dan kunnen we elkaar een keer flink opjagen.

Allemaal bedankt voor de gezellige dag en alle hulp en op naar de volgende truggycup!

Winkelwagen
Scroll naar boven