Zo dan maar een verslag van mijn truggycup typen.
Zondag ging de wekker natuurlijk veel te vroeg, om 5.30 uur 🙄 🙄
Om 6.00 uur stond Tony voor de deur en reden we een half uur eerder weg dan gepland voor een 2 uur durende rit naar Berlikum, Friesland. Gelukkig hadden we al gehoord dat we binnen zouden rijden aangezien de buitenbaan helemaal onder water stond (http://truggy.nl/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?40605).
Om 8.00 uur waren we er al en bij het uitstappen kregen we meteen een regenbui op ons hoofd. Toen het wat zachter ging regenen een plekje opgezocht in de manege bak, alle spullen uitgeladen en onze sleutelplaats voor die dag ingericht.
Q1 ging bij mij ronduit slecht, de auto ging slecht sturen en gas geven…ik dacht meteen aan een legen humppack en dat klopte. Aangezien de Mugen met straight packs werkt en ik er daar maar 2 van had was dat even lastig want ik heb deze hump de rest van de dag niet meer gebruikt (voor de zekerheid). Uiteindelijk maar 8 rondjes, maar de rondetijden zagen er wel goed uit.
Q2 ging lekker, voor mijn gevoel reed ik langzaam maar het is nu eenmaal heel anders rijden op een klei ondergrond t.o.v. het kunstgras wat ik gewend was. Kortom, een cursusjes driften hebben we deze dag wel gehad. Verder Uiteindelijk 12 rondjes en dat was goed voor een plek bij de snellere rijders.
Q3 ging ook lekker, de uitslag heb ik niet bekeken maar ik denk 12 of 13 rondjes.
Uiteindelijk direct door naar de 1/2 finale en dus de 1/8 finale en 1/4 finale overgeslagen.
1/2 finale ging lekker, na de start direct op de 2e plek maar toen kwamen er een paar snellere jongens achter me aan. Terug naar de 3e plek, daarna 4e plek toen 5e plek. Op een gegeven moment lag ik weer 4e en probeerde dat vast te houden omdat ik dacht dat de eerste 4 door zouden gaan. In de laatste ronde maakte ik een fout en daar ging de 4e plek…gelijk vol het gas erop en 3 bochten later maakte de ander een fout en vlak voor de finish had ik mijn 4e plek terug.
Masters finale, ruim voor de start naar de pits maar de motor startte niet en zat vast in zijn klemming, waarschijnlijk een verzopen motor dus snel mijn gloeiplugsleutel gehaald, gloeiplug eruit en even de overtollige brandstif eruit starten. Gloeiplug er weer in, weer vast in de klemming, losgemaakt en gloeiplug een tikje los gedraaid. Nog steeds startte de motor niet (2 minuten voor de start) snel naar mijn spullen gerend en een nieuwe gloeiplug gehaald. Gloeiplug verwisseld starten en meteen lopen, toen rennen naar de rijdersstelling en ik moest meteen starten. Op de rijdersstelling stond ik op een ronduit lastige plaats omdat de baaninzet voor het rem -en draaipunt voor een bocht stond en dat ook nog eens bij de lastigste bocht van de baan…maar ja shit happens. Gestart op een 8e plaats hoorde ik op een gegeven moment dat ik 7e lag, toen 6e, 5e en later 4e, met Alex een stukje voor me dus pushen om hem te proberen bij te halen. Daardoor maakte ik een paar foutjes en Alex verdween aan de horizon. Na een pitstop zakte ik naar de 5e plek, maar reed daar wel in een flink gat dus de finale uitrijden en proberen geen fouten te maken. Uiteindelijk was de finale de heat die voor mijn gevoel het slechtste ging. Maar Alex snelste student overall en ik was 2e student overall. Een mooi resultaat voor beiden, ik had graag nog in gevecht gekomen met Alex maar op deze ondergrond was hij gewoon te snel voor me.
Alex gefeliciteerd, volgende keer doen we het nog een keer fijntjes over!