#15973
Mario Koolmees
Moderator

De fabrieksinstellingen zijn meestal nogal rijk zet je LSN een tikje armer in stapjes van 1/8 tot 1/4 slag. Dan gaat ie ook stationair beter lopen. Het is wel van belang om hem eerst warm te rijden. Ik stel meestal eerst de HSN af, daarna de LSN. Zorg dat ie op zijn top mooi loopt en nog een rookpluimpje geeft. Daarna de LSN afstellen, als je denkt dat de LSN goed staat zet je je auto stil, tel tot 5 en rij dan volgas weg. Dat moet zonder haperen gaan, dan zit je goed lukt dat niet, dan moet je hem nog verder bijstellen.

Dus:
– Eerst warm rijden.
– HSN afstellen (rookpluimpje en zonder sputteren volgas op zijn top)
– LSN afstellen (5 seconden stilstaan, volgas wegrijden)
– Stationair afstellen, zo laag mogelijk zonder afslaan van de motor

Wanneer hij blijft afslaan en problemen geeft met stilstaan is het meestal een koppelingsprobleem.
Loopt ie helemaal niet lekker en lukt het afstellen ook niet goed dan is het meestal een plug probleem.
Gaat je motor afslaan als hij warm loopt en heb je weinig compressie dan is meestal je motor versleten.

Winkelwagen
Scroll naar boven