#15927
Mario Koolmees
Moderator

Gisteren was een geweldig geslaagde avond, veel bekende gezichten en er werd netjes en sportief gereden. Af en toe heel druk op de baan en soms was het ineens helemaal stil en reden er een rij electro SC’s over de baan.

Helaas hadden we deze keer niet de beschikking over een busje voor het vervoeren van de buizen dus we moesten de afzetting met de manege palen doen. Hopelijk heeft dat niet teveel schade gegeven, aan de andere kant wel een goede oefening voor de stuurvinger.

Uiteindelijk waren er voldoende rijders zodat we toch de huur van de manege bij elkaar konden krijgen, een stuk of 5 losse binnenlopers die kwamen rijden hebben ervoor gezorgd dat de avond kostendekkend is geworden. Ondanks dat we het natuurlijk niet erg vinden dat rijders niet inschrijven willen we iedereen toch verzoeken dit zoveel mogelijk te doen. Voor de organisatie is het inschrijven vooral bedoeld zodat wij weten hoe groot de groep wordt, of we de avond kostendekkend krijgen en ook erg belangrijk is of er rijders tussen zitten met dezelfde frequenties.

Iedereen bedankt voor de gezellige aanwezigheid en nu maar hopen op een snel begin van de lente zodat we weer lekker buiten kunnen gaan rijden.

Voor mijzelf begon de avond niet helemaal soepeltjes, bij de Hotbodies d8T kwam voor de zoveelste keer het busje uit de voorste aandrijfas…inmiddels was dit de 3e keer dat dit gebeurde. Ik merkte meteen dat de aandrijving slecht was dus wist al meteen dat het weer het bekende probleem zou zijn. Kap eraf gehaald, auto op zijn kop en toen viel het busje eruit… dus na 1,5 tankje rijden mocht ik al sleutelen. Gelukkig had ik een lampje bij me want anders was dat niet zo makkelijk gelukt met die kleine imbusjes. Deze keer met maximale kracht de imbus vast gedraaid in de hoop dat ie niet meer los zou komen en toen heb ik de hele avond heerlijk kunnen rijden. Door al het rijden, kletspraatjes en sleutelen heb ik geen tijd gehad voor filmpjes of foto’s, dus ik ben benieuwd naar het materiaal van anderen.

Deze avond was ook de eerste avond dat Merijn (11 jaar en nieuw lid van team AK Modelbouw voor de truggycup) met zijn Mugen ging rijden, de auto stond te blinken en Merijn had er zin in. Een paar keer heb ik samen met hem op de baan gereden en hij was gewoon sneller dan mij…nu kan ik de schuld geven aan een setje oude versleten banden, maar ik denk dat als Merijn zo netjes blijft rijden, een beetje oefent met springen en op de wedstrijden weinig fouten maakt, hij geregeld in de finales kan komen te staan en wie weet student kampioen kan worden…

Winkelwagen
Scroll naar boven