#13755
Mario Koolmees
Moderator

Savox servo’s zijn digitale coreless (brushless) servo’s…deze zijn zo nauwkeurig dat ze zelfs in de 0-stand proberen te corrigeren. Dat is de zoom die je hoort, als je je wielen los van de grond haalt en je stuurt een keer naar links en daarna naar rechts dan zal de zoom van je stuurservo zo goed als weg zijn.

Wat betreft je gas/rem servo moet je proberen deze qua 0-stand op je zender zo in te stellen dat de zoom zo min/laag mogelijk is, dan staat je servo niet te hard tegen je carburateur te duwen waardoor hij weinig stroom verbruikt en dicht bij de correcte 0-stand zit.

Vervolgens is het heel belangrijk dat je de End Points (eind punten/EPA) goed instelt, op stuur moet je proberen dat de stuuruitslag maximaal is, maar niet dat de servo heel hard staat te trekken of duwen aan zijn eindpunt, dit kost veel stroom en verkort uiteindelijk ook de levensduur van je servo. Stel je EPA zo in dat je stuuruitslag maximaal is en stel hem dan zover terug dat ie net 1 tikje terug uit zijn uiterste stand is. Met de gas/rem servo doe je dat op dezelfde manier, maar dan op gasstand en vervolgens op remstand. Heel hard aan de rem trekken heeft overigens ook niet tot gevolg dat je auto harder gaat remmen. (NB: Op de standaard zender kan je alleen je trim instellen of je stuuruitslag, een EPA instelling zit daar waarschijnlijk niet op).

Nog een andere tip, deze servo’s gebruiken een stuk meer stroom dan de standaard servo’s die op je auto zaten. Ik hou meestal een maximum rijtijd aan van een half uur per humppack van 1600 mAh, dan weet je zeker dat je auto niet met een lege humppack op hol kan slaan.

Mocht je nog hulp of tips nodig hebben…op de meeting zijn genoeg mensen die je hierbij kunnen helpen.

Winkelwagen
Scroll naar boven