#14802
Bram
Lid

@mikeon wrote:

Het is de bedoeling dat je spuig sist en verdampt, alleen geeft de snelheid waarmee dat gebeurt een indicatie van de temperatuur. Een motor kan opzich veel hebben hoor, zodra je pluggen gaan verbranden is er echt iets zorgwekkends aan de hand. Ik zou gewoon naar de meeting komen en dan kunnen we daar even met een temperatuursensor kijken hoe heet hij precies word. Maar als de motor te rijk loopt, kan de temperatuur niet echt zo verschikkelijk hoog zijn.

Je kunt ook proberen hem onderin armer te zetten, daardoor gaat de motor rijker lopen en moet hij bovenop ook wat armer. Klinkt gek, maar is wel zo.

Met welk percentage nitro rijd je? Lager dan 25% zou ik niet doen.

Een Nitromotor en zeer zeker een SH vind hoge temperaturen (boven de 140-150 graden) niet lekker.
SH motoren hebben namelijk een zachte cilinderbus waardoor de slijtage hoog word en de levensduur korter.
Hij kan dan in notime zijn compressie verliezen waardoor het probleem alleen maar erger word.

Is dat SH motortje nieuw of gebruikt?????????????

Als ik het zo lees denk ik aan te weinig compressie………………………..

Maar misschien valt het mee en is het alleen de afstelling en/of een verkeerde plug.

Winkelwagen
Scroll naar boven