#14791
Mario Koolmees
Moderator

Een motor moet normaal gesproken ongeveer 110/120 graden worden, als je een temp meter hebt zou je dat kunnen controleren.

Ben je aan het afstellen gegaan op de HSN, de LSN of beiden? Wellicht staat de HSN wel goed maar staat ie onderin gewoon veel te arm. Verder zou de gebruikte brandstof en plug ook van invloed kunnen zijn op de temperatuur. Bij een .25 motor kan je het beste op 25% nitro rijden en een R5 plug.

Bij twijfel gewoon de motor eerst op de fabriekinstellingen zetten en vanaf dat punt af gaan stellen. Fabrieksinstellingen van HPI zijn meestal flush (schroef gelijk met de behuizing), maar aangezien het een SH motor is betwijfel ik dat dit de originele motor is. Check even of je een manual kan vinden van SH en zo niet zou ik vanaf flush gaan afstellen.

Een andere probleem van een Savage is dat deze met een slipkoppeling werkt, als deze constant doorslipt maakt de motor de hele tijd overtoeren en dan loopt de temperatuur hard op. Ook als er een 2-bak (of 3-bak) in zit even goed opletten of de auto wel schakelt. Wanneer deze in zijn 1e versnelling blijft rijden maakt hij ook overtoeren en wordt de motor ook erg heet.

Bij twijfel; rij er nog even niet mee tot de meeting van komend weekend dan helpen we je met afstellen en zoeken naar de oorzaak van de oververhitting.

Winkelwagen
Scroll naar boven