15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #9749
    Mario Koolmees
    Moderator

    Op 23 oktober de laatste truggycup van dit jaar. Als het een beetje meezit kan ik dan kampioen worden in de students klasse. Alex heeft nog een kleine kans op de 2e plaats, maar moet ook zijn 3e plaats verdedigen want de nummer 4 volgt op korte afstand.

    Vandaag is mijn nieuwe setup set binnen gekomen, verder zal ik op de Mugen de M-Spec setup gaan rijden (ik reed tot voor kort met een setup van Paul Geelen) om te kijken of de auto dan wat makkelijker te sturen is en ik meer aanvallend kan rijden. Laatste race had ik door wat wijzigingen al veel meer off-power stuur, maar on-power mis ik nog een hoop stuur ten opzichte van de Hotbodies D8T. Hopelijk helpen de setup wijzingen om een gelijkmatigere setup te krijgen.

    #14754
    janschip
    Deelnemer

    Wat is dat nu de M-spec? zie het wel vaker staan.

    #14755
    Mario Koolmees
    Moderator

    De Mugen MBX6 en MBX6T kan je kopen als KIT, je moet hem dan zelf bouwen. Of je kan een M-Spec uitvoering kopen, deze auto is al gebouwd in de fabriek en zodoende ga ik de setup die ze er af fabriek op zetten proberen.

    #14766
    meneermini
    Deelnemer

    moet alex tog wel lukken?

    #14770
    Mario Koolmees
    Moderator

    Eindelijk mijn setup tool vandaag binnen gekregen, kan ik de boel nog even fine tunen voor de laatste wedstrijd.

    #14776
    Aleq
    Lid

    Mooi ding Mario,

    Ik heb er weer zin in, ga er helemaal voor. De baan is erg smal, dus ben benieuwd hoe dat gaat…

    Neem je je setup-station mee?

    #14778
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik neem de setup tool wel even mee, kan je zien of het wat is.

    Verder vandaag de Mugen uit elkaar gehaald en kwam toch wel wat gebreken tegen, mijn middendiff was helemaal leeg, dus dat was wellicht de reden dat ik weinig on-power stuur had en ook het gevoel had dat ik met de Mugen niet aanvallend kon rijden.

    Zit wel te twijfelen wat voor dikte olie ik in de shocks zal doen, ik denk iets dikker dan normaal, de rijhoogte iets lager en niet teveel camber, aangezien er zoveel grip is in Oss.

    #14833
    Aleq
    Lid

    Ik denk inderdaad dat je wel iets dikker kan gaan in de shocks, het is een net aangelegde baan erg vlak aangelegd. Ik heb er wel eens op gereden, dat ging aardig goed (Als training voor de truggycup) dus ben benieuwd!

    #15000
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik heb nog wat te sleutelen deze week 🙂

    #15001
    Mario Koolmees
    Moderator

    Onderdelen zijn ook al binnen (met dank aan AK Modelbouw!)

    #15006
    Bram
    Lid

    Nu maar hopen dat het volgende week net zulk mooi weer is als dit weekend………

    Wij gaan morgen op de raco2000 nog wat trainen.

    #15009
    Mario Koolmees
    Moderator

    @Bram wrote:

    Nu maar hopen dat het volgende week net zulk mooi weer is als dit weekend………

    Wij gaan morgen op de raco2000 nog wat trainen.

    Dat zou ik ook wel willen, heb gewoon een hele maand niet gereden dus het zal volgende week wel wennen zijn tijdens de eerste kwali’s.

    #15025
    Mario Koolmees
    Moderator

    Bijna klaar voor zondag, nog even wielen balanceren en daarna camber, caster, toe checken en we kunnen er tegenaan.

    Wat heb ik allemaal gedaan (deze keer best wel veel hoor, leek wel een grote beurt hahaha):
    – Shock oils voordempers 55wt ververst
    – Shock oils achterdempers 50wt ververst
    – Olie middendiff 10000 cts ververst
    – Shaft van 1 achterdemper vervangen (was krom)
    – Draagarm voor vervangen (gebroken)
    – Shock boots geplaatst op alle dempers
    – Servo saver vervangen (was versleten)
    – Servo saver schroef vervangen (was in slechte staat)
    – Aandrijfas boot vervangen (was zoek/eraf)
    – Enkele lagers van de wielen vervangen en allemaal schoon gemaakt en gesmeerd
    – Nieuwe koppelingslagers
    – Nieuw luchtfilter (zit er nog niet op op de foto)

    #15045
    Bram
    Lid

    Die is weer klaar voor de strijd Mario!!!!!!!

    En het word mooi zonnig weer dus we zitten vol goede moed voor zondag!

    #15046
    janschip
    Deelnemer

    Wat is het adres waar jullie rijden?

    Ik twijfel nog wel want het is !!?@! tegen Feyenoord zondag en die wil ik eigenlijk wel zien.

    Maar geef toch het adres maar.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)
  • Het onderwerp ‘23 oktober 2011: 7e truggycup Oss (laatste dit jaar)’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven