15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #15097
    janschip
    Deelnemer

    Leuk verslag Bram, gefeliciteerd met Alex, 3e is ook een prima plaats (vindt ik tenminste).

    #15098
    Bram
    Lid

    Dankje, en 3e is zeer zeker mooi en zekers voor het eerste seizoen!!!!!

    #15099
    Jizmac
    Deelnemer

    Alex en Mario, heel erg gefeliciteerd. Geeft een goed gevoel.

    #15100
    pinty
    Deelnemer

    Super gedaan!!

    #15101
    Mario Koolmees
    Moderator

    Zo even de tijd voor een verslag…

    Deze keer hoefden we niet zo vroeg weg, Oss is “dichtbij”, maar 1:15 uur rijden. Dus om 7.15 Mike opgepikt en naar Oss gereden. Om 8.30 kwamen we aanrijden in motorsport heaven, kartbaan, motorcross en offroad rc baan bij elkaar. Dus in de pauze ook even bij het karten en de motorcross kunnen kijken, spectaculair om te zien vooral hoe onnoemelijk hard die karts door de bocht gaan.

    Maar goed, het was koud, spullen uitgepakt en een hoekje voor onszelf ingericht. De baan even bekijken en er lag zelfs hier er daar een beetje bevroren dauw op de baan. Voor de kwalificaties mochten we even proefrijden, maar dat was glijden en glibberen op een gladde, bevroren en nattige baan. Dat beloofde moeilijke omstandigheden voor de kwalificaties. Gelukkig kwam de grip snel terug en in Q2 en Q3 was er al behoorlijk veel grip, wel handig want ik had mijn setup gebaseerd op een baan met veel grip.

    Q1: Warm rijden, 1 minuut voor de start binnen gekomen zodat Mike kon tanken. Pits uitrijden en 2 bochten later, bam motor uit…? Mike auto gehaald, hij probeerde te starten en dat lukte niet. Paco kwam helpen ook geen nut, even proberen met een driver die aangeeft of je plug kapot is. Plug kapot, Paco wilde de plug eruit draaien….hee plug weg! Nog wel een plug erin gedraaid en Q1 alleen als trainingsrondjes gezien.

    Q2: Ging beter, nog wel wennen er kwam meer grip maar nog even zoeken naar de lijnen en de ideale manier om de sprongen te nemen. Wel 8 rondjes gereden, dus doel voor Q3 op 9 rondjes gezet.

    Q3: Ging lekkerder dan Q2, sprongen liepen goed en bijna geen fout gemaakt, op 5 seconden na geen 9 rondjes gehaald. Maar wel direct naar 1/4 finale (1/8 finale overgeslagen).

    1/4 Finale: Start vanaf plek 1 en direct bij de start een flink gat geslagen, daarna comfortabel uitgereden en bijna geen fout gemaakt, in 15 minuten geloof ik maar 1 keer een baaninzet nodig gehad. Dat bood vertrouwen voor de 1/2 finale, maar ik had wel al gezien dat iedereen heel snel was.

    1/2 Finale: Start vanaf 8e plek, een paar auto’s op een hoop en direct 3e of 4e plek. Maar de snelle jongens kwamen achter mij aan en ik maakte een paar keer achter elkaar een fout en viel terug tot de 8e plek. Geprobeerd kalm te blijven en geen fouten te maken om zo plaatsen te winnen. Achteraf gezien liep deze finale gewoon niet lekker, het gevoel was er even niet op een of andere manier.

    Daarna hadden we gerekend (ook Alex) op de student finale maar wij waren niet ingedeeld. Nog gemeld dat wij het niet juist vonden en zelfs met de organisatie overlegd maar de wedstrijdleiding hield voet bij stuk. Uiteindelijk mocht Alex op het nippertje wel starten omdat er een rijder niet mee kon rijden. Jammer aangezien ik graag in deze finale nog een potje had uitgevochten met Alex, Marco en Robin (de snelste students) en aangezien ik in de 1/2 finale niet lekker had gereden. Maar goed de students finale is een soort van spek en bonen aangezien deze niet telt voor het klassement en ik had het kampioenschap toch al in mijn zak.

    Al met al een leuk seizoen en door constant te scoren en maar 1 keer uit te vallen 1e bij de students geworden en in het overall klassement de 7e plaats met 903 punten, daarmee veel masters achter mij gelaten. Ook de samenwerking met Alex en Bram was gezellig en super, dat smaakt naar meer en volgend jaar gaan we waarschijnlijk verder als Team AK Modelbouw. Ook kans op een stukje sponsoring vanuit een importeur, maar daar kunnen we nu nog niks over zeggen.

    #15106
    meneermini
    Deelnemer

    ik hoop voor volgend jaar ook een truggy te hebben en dan ook mee doen met alles

    #15108
    Mario Koolmees
    Moderator

    @meneermini wrote:

    ik hoop voor volgend jaar ook een truggy te hebben en dan ook mee doen met alles

    Niet lullig bedoelt, maar zorg eerst dat je een paar maanden je buggy rijdend kan houden en dat je zonder problemen bij een meeting kan komen, brandstof erin en rijden maar. Dan heb je een begin van de ervaring die je nodig hebt om wedstrijden te rijden.

    Verder zijn de kosten van truggycup rijden best hoog, je moet heel Nederland door rijden, bandenreglement, transponder…als je alles weet wat erbij komt kijken denk ik niet dat het haalbaar voor je is.

    #15110
    meneermini
    Deelnemer

    @snellehenk wrote:

    @meneermini wrote:

    ik hoop voor volgend jaar ook een truggy te hebben en dan ook mee doen met alles

    Niet lullig bedoelt, maar zorg eerst dat je een paar maanden je buggy rijdend kan houden en dat je zonder problemen bij een meeting kan komen, brandstof erin en rijden maar. Dan heb je een begin van de ervaring die je nodig hebt om wedstrijden te rijden.

    Verder zijn de kosten van truggycup rijden best hoog, je moet heel Nederland door rijden, bandenreglement, transponder…als je alles weet wat erbij komt kijken denk ik niet dat het haalbaar voor je is.

    en door nederland rijden heb ik papa voor
    hoe zo is er een bandenregelent en wat is een transponder

    zo ie zo meschien wort het pas over 2 jaar maar er komt wel een truggy bij mij
    wand ik het met die van tony mogen rijden en ik vond die truggy veel beter rijden dan mij buggy
    met die truggy hat ik veel meer grip en met gas geven dee gwoon beter en stuuren ook mij buggy glijt gwoon
    weg over de voorwielen die truggy niet dus er komt zo ie zo een truggy en mesrien wel pas in juni jullie ov zo

    #15113
    janschip
    Deelnemer

    @meneermini wrote:

    @snellehenk wrote:

    @meneermini wrote:

    ik hoop voor volgend jaar ook een truggy te hebben en dan ook mee doen met alles

    Niet lullig bedoelt, maar zorg eerst dat je een paar maanden je buggy rijdend kan houden en dat je zonder problemen bij een meeting kan komen, brandstof erin en rijden maar. Dan heb je een begin van de ervaring die je nodig hebt om wedstrijden te rijden.

    Verder zijn de kosten van truggycup rijden best hoog, je moet heel Nederland door rijden, bandenreglement, transponder…als je alles weet wat erbij komt kijken denk ik niet dat het haalbaar voor je is.

    en door nederland rijden heb ik papa voor
    hoe zo is er een bandenregelent en wat is een transponder

    zo ie zo meschien wort het pas over 2 jaar maar er komt wel een truggy bij mij
    wand ik het met die van tony mogen rijden en ik vond die truggy veel beter rijden dan mij buggy
    met die truggy hat ik veel meer grip en met gas geven dee gwoon beter en stuuren ook mij buggy glijt gwoon
    weg over de voorwielen die truggy niet dus er komt zo ie zo een truggy en mesrien wel pas in juni jullie ov zo

    Dat de truggy van Tony beter rijdt is logisch die is ongeveer 2x zo duur als jou buggy heb je dat er voor over? Wanneer je voor je buggy betere banden en een goede stuurservo koopt scheelt dat al een heel stuk zonder dat je een hoop geld kwijt bent. Neem het advies van Mario ten harte en leer eerst goed rijden met de buggy die je nu hebt en als je Tony kunt bijhouden is het tijd om aan wedstrijden te gaan denken. Mario en Alex houden we toch niet bij, die zijn veel te rap.

    #15115
    roberto
    Lid

    ik ga ook kijken of het voor mijn haal baar is om mee te doen met de truggy cup ik hoop het wel maar daan moet ik denk maar eerst eeb betere truggy kopen
    of eerst een paar mee doen met me hong nor

    #15116
    janschip
    Deelnemer

    @roberto wrote:

    ik ga ook kijken of het voor mijn haal baar is om mee te doen met de truggy cup ik hoop het wel maar daan moet ik denk maar eerst eeb betere truggy kopen
    of eerst een paar mee doen met me hong nor

    Weet je vriendin dit al 😮 😮 😮 😮 😮 😮 😮

    #15117
    roberto
    Lid

    jaja dat weet ze al heb zaterdag een starterbox gekocht via marktplaats met accu voor 50euro dus alleen nog een transponder maar het word wel duur zo en vooral met de tattoo die er aan kom haha

    #15118
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vergeet niet dat je naast je transponder ook nog met een bandenreglement te maken hebt.
    Maar wacht die banden even af, het zou zomaar kunnen dat volgend jaar de banden weer vrij zijn of misschien een ander merk of type.

    #15120
    roberto
    Lid

    oke bedank voor de tip anders had ik ze voor die tijd al gehaald doe het gewoon beetje voor beetje
    dan zijn de kosten nog een beetje leuk

    #15121
    janschip
    Deelnemer

    @roberto wrote:

    jaja dat weet ze al heb zaterdag een starterbox gekocht via marktplaats met accu voor 50euro dus alleen nog een transponder maar het word wel duur zo en vooral met de tattoo die er aan kom haha

    Nice….gewoon met je hongie norrie gaan rijden…sfeertje proeven en met wat hulp en advies van Mario en Alex/Bram dan moet het toch kunnen.

    Tattoo wordt denk ik nog duurder daar moet ook nog een truggy bij 😆 😆 😆

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
  • Het onderwerp ‘23 oktober 2011: 7e truggycup Oss (laatste dit jaar)’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven