15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • #12216
    Mario Koolmees
    Moderator

    @Jos Borgdorff wrote:

    Kun je de heats niet iets langer doen ? dat kwartier is zo voorbij en bv zeker met je nitro als het even niet lukt reed ik 3 rondjes en was het weer voorbij, zonde…

    Jos

    Er is een heatindeling gemaakt, 2 x een kwartier bigscale, daarna 2 x een kwartier nitro/electro. Als blijkt dat er veel rijders met “opstartproblemen” aan de kant staan dan laten we heat C & D gewoon door elkaar rijden, degenen die geen problemen hebben kunnen dan in het beginnen hun rijtijd pakken en degenen die tegen wat problemen aanlopen hebben aan het einde van het half uur rijtijd.

    Maar in principe gaan we werken volgens de heatindeling.

    #12217
    Mario Koolmees
    Moderator

    Onderstaande email is naar alle ingeschreven rijders verzonden, nogmaals voor iedereen; graag even je komst bevestigen!

    ====================================

    Beste vriend van RC Club Zoetermeer,

    Je hebt je ingeschreven voor de indoor meeting van RC Club Zoetermeer op 29 januari 2011 in Condor City in Den Haag.

    Wij vragen iedereen die zich ingeschreven heeft een bevestiging te sturen op deze email. Het is de bedoeling dat je een antwoord stuurt op deze mail waarin je aangeeft voor welke rijder(s) je bevestigd. Wanneer we geen bevestiging ontvangen zullen wij je van de inschrijvingen verwijderen en zullen wij andere rijders uitnodigen.

    Niet bevestigen = niet rijden!

    Werkwijze meeting:
    – Vanaf 18:00 is de inschrijving geopend, op dat moment wordt er niet gereden
    – Rond 18:30 roepen wij alle rijders op de baan zodat we uit kunnen leggen wat de regels zijn en waarop gelet moet worden.
    – Er wordt gereden in heats, onthou in welke heat je zit, we zullen geen namen omroepen alleen het heatnummer.
    – Na afloop van een heat zullen er 5 namen opgeroepen worden, deze mensen zijn in de volgende heat baaninzet.
    – Ben je baaninzet, breng je auto naar de sleuteltafel en kom direct terug om een hesje te halen en de baan op te gaan.
    – Er zijn op deze avond 45 rijders aanwezig, dit is best druk…snel wisselen = veel rijtijd.
    – In de 3e serie heats zullen wij een wedstrijd organiseren, voor de wedstrijd hebben wij assistentie van veel rijders nodig! De details hoor je op de avond zelf.
    – De sleutellokaties zijn in de manegebak, deze zijn volledig afgezet, maar hou rekening met de mensen die aan het sleutelen zijn en niet aan het rijden.
    – De heatindeling is te vinden via deze link: http://db.tt/23T5Y46
    – Niet afmelden / bevestigen / aanwezig zijn : Volgende keer alsnog € 10,00 betalen (wij moeten namelijk ook de manege huur betalen)

    Meeting details:
    – Lokatie: Condor City
    – Poeldijkseweg 47
    – 2544 NS Den Haag
    – Aanvang inschrijvingen: 18.00 uur
    – Einde meeting: rond 23.00 uur
    – Zelf meenemen: sleuteltafel (er zijn beperkt sleuteltafels aanwezig)
    – Deelname 17 jaar en ouder : € 10,00
    – Deelname 16 jaar en jonger : € 5,00
    – Kijkers/bezoekers: gratis

    Tot 29 januari!
    Vriendelijke groet,
    RC Club Zoetermeer

    #12233
    Mario Koolmees
    Moderator

    Gerald 07:55 [delete]
    Hoe zit dat dan met mensen die bvb bigscale en nitro rijden allebij dus?
    Nico 02:59 [delete]
    hallo!! wat zijn de openinstijden kan het nergens vinden op de site alvast bedankt voor de reaktie gr Nico

    @Gerald: Mensen die Bigscale en Nitro rijden hebben een dubbel nummer met iemand anders (wij maken er een koppel van) het ene uur rij je in de bigscale heat en het andere uur rij je in de nitro heat. Je moet dus afstemmen met de andere rijder wie wanneer rijdt. Op de avond zelf zullen we jullie aan elkaar voorstellen en e.e.a. nogmaals uitleggen.

    @Nico: Vanaf 18:00 kan je binnen komen lopen en inschrijven. Rond 18:30 hebben we een “rijdersbriefing” en aansluitend zullen we beginnen met de heats.

    #12234
    Mario Koolmees
    Moderator

    Nog even wat extra informatie over het hoe -en waarom van het baaninzetten door de rijders:
    – Afgelopen meeting hebben de crew leden van RCCZ de hele avond op de baan gestaan, dit is naast het opbouwen en afbreken zeer vermoeiend (4/5 uur baaninzetten).
    – Daarnaast moeten wij als organisatie de avond begeleiden en zijn het de rijders die de avond mee moeten helpen om de boel draaiende te houden. Als wij constant op de baan staan hebben wij geen mogelijkheden om de boel goed in banen te leiden.
    – Aanvullend willen wij zelf ook hier en daar de mogelijkheid hebben om wat rondjes te rijden over de baan en dat is geen optie als wij de hele avond baaninzetten.

    Uitleg over het baaninzetten zelf:
    – Als je een heat gereden hebt worden er 5 namen uit die heat omgeroepen, deze mensen zetten hun auto op de sleutelplaatsen, trekken een hesje aan en gaan de volgende heat (15 minuten) baaninzetten.
    – De volgende heat gaan er na afloop 5 andere mensen baaninzetten.
    – In het 2e uur betekent dit dat er 5 andere rijders uit je heat zullen baaninzetten.
    – Samenvattend zal je op een avond van 4 uur, 1 of 2 keer een kwartier moeten baaninzetten.
    – Daarnaast is het erg leerzaam om dit te doen aangezien je kan zien hoe hard er gereden wordt.
    – Tevens zal iedereen merken waarom wij van de rijders verwachten dat zij opletten en snelheid minderen als er een baaninzet op de baan loopt.

    Ter aanvulling; Er zullen rijders zeggen, we betalen toch € 10,00 om te kunnen rijden…dit is een vergoeding voor de huur van de manege en een restant is een bijdrage aan de baanmaterialen. Wij als organisatie verdienen er niets aan en wij willen, net als alle rijders, een leuke, gezellige avond hebben. We moeten dit als groep doen, dus met alle rijders samen…als het baaninzetten een probleem is, dan kunnen wij niet doorgaan met het organiseren van indoor meetings!

    Nogmaals: We moeten dit met zijn allen doen en gezellig maken. Daarbij hanteren we dezelfde werkwijze als bij wedstrijden. Ook daar moeten de rijders na het rijden van hun heat baaninzetten. Hopelijk hebben jullie hiervoor begrip!

    Mochten jullie naar aanleiding hiervan nog vragen hebben dan zullen wij deze graag beantwoorden en aan jullie uitleggen.

    #12276

    Snelle Henk,

    Dit is mijn eerste keer dat ik ga rijden in een manege en in heats etc.
    Nu wil ik graag helpen op de baan hoor, maar niet gelijk in de 2e heat als ik in de 1e heat heb gereden, Moet toch ff kijken hoe het allemaal gaat.
    Maar het is begrijpelijk dat we met ze allen een beetje moeten helpen , en dat maakt het ook weer leuk vindt ik 🙂

    Tot Zaterdag , car is al helemaal gereed 🙂

    #12277
    Mario Koolmees
    Moderator

    Uiteraard, voor iedereen die voor het eerst op de baan gaat staan…loop even langs iemand van de crew. Wij zijn altijd beschikbaar om je uit te leggen wat je moet doen en vooral wat je niet moet doen. Bij baaninzet is het een “service” voor de rijders dat hun auto rechtop gezet wordt. Als staan ze te schreeuwen en te stuiteren, een baaninzet loopt pas naar een auto toe als dat veilig is voor hem, niet eerder. Natuurlijk hebben ze haast omdat (in geval van een nitro auto) hun motor af kan slaan…maar dat is uiteindelijk hun eigen probleem!

    Maak je geen zorgen, uitleg ga je zeker krijgen. En het wordt een leuke gezellige avond, je zal zien hoe leuk en verslavend het is om met een flinke groep te rijden.

    #12281

    TIP misschien is het leuk om van te voren een groep foto te maken voor op de site 🙄

    #12282
    mikeon
    Deelnemer

    @supernovax wrote:

    TIP misschien is het leuk om van te voren een groep foto te maken voor op de site 🙄

    Al ben ik niet zo van de foto’s, lijkt me dit wel leuk?

    #12284
    pinty
    Deelnemer

    maar dan wel met een paar autootjes ervoor en de spandoeken erachter……..

    #12286

    @pinty wrote:

    maar dan wel met een paar autootjes ervoor en de spandoeken erachter……..

    😆 Tuurlijk :mrgreen:

    #12289
    Mario Koolmees
    Moderator

    Goed plan, hopelijk lukt het met het licht in de hal…altijd moeilijk fotograferen op die manier.
    Misschien dat Kuno dit plaatje wil proberen te schieten? Ik zag hem vorige keer met een redelijk pro toestel rondlopen…

    #12291
    Jizmac
    Deelnemer

    Op de één of andere manier krijg ik het altijd voor elkaar om groepsfoto’s te ontlopen… 😆

    Iedereen veel plezier toegewenst.

    #12292
    Mario Koolmees
    Moderator

    We kunnen je er best bij fotoshoppen 😉

    #12296
    Jizmac
    Deelnemer

    Er staan geloof ik genoeg foto’s van Bokito op internet. Moet lukken… :mrgreen:

    #12305

    Mijn vrouwtje komt mee met foto ding en video cam als het goed is , maar 14 mp cam will do , ook in het donkert.

    Dus allemaal naar de kapper 😛

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 71)
  • Het onderwerp ‘29 januari 2011: Indoor meeting’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven