• Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door Aleq.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #9801

    Wie weet wat de basis afstelling is voor de Traxxas Revo nitro 3.3
    High-low needle en de stationaire afstelling
    Kan het niet vinden in de handleiding.

    Gr.Mauro

    #15964
    Mario Koolmees
    Moderator

    Misschien dat janschip het weet, hij heeft ook een Revo gehad…maar tegelijk weet ik dat bij hem de motor op een gegeven moment op was. Heb je moeite met afstellen, weinig compressie en last van een motor die af gaat slaan als hij warm is?

    Als je last hebt van afslaan van je motor eerst even je plug en de koppeling controleren, dat zijn meestal de boosdoeners en dus niet meteen aan het ergste denken.

    #15970
    janschip
    Deelnemer

    Het staat in de handleiding of op het traxxas forum, ik wil best even zoeken, maar zoals snellehenk al zegt wat is het probleem en waarom wil je de basisafstelling hebben, misschien komen we zo sneller tot een oplossing van je probleem.

    Laat het even weten en dan zoek ik vanavond de basisinstelling wel voor je op.

    Gr

    #15971
    janschip
    Deelnemer

    Hier alle instellingen zelfs de tuningscard

    http://traxxas.com/support/TRX-Engines-Factory-Carburetor-Settings

    #15972

    Hij slaat nu gelijk af bij stationair, maar als ik wat gas geeft blijft hij wel draaien.
    En moet gas blijven geven.
    maar als ik 2 tellen stilstaat slaat hij af.
    Zal eerst naar gloeiplug en koppeling kijken.
    bedankt voor het opzoeken en reactie’s.

    Maar ga me eerst voorbereiden voor van het weekend.
    Want dan ga ik naar de modelbouwshow Goes in de Zeelandhallen.
    Ga dan rijden met de on-road auto.
    Mijn body moet dan klaar zijn voor de show hé!
    Met ledjes natuurlijk.

    Groetjes,

    Mauro

    #15973
    Mario Koolmees
    Moderator

    De fabrieksinstellingen zijn meestal nogal rijk zet je LSN een tikje armer in stapjes van 1/8 tot 1/4 slag. Dan gaat ie ook stationair beter lopen. Het is wel van belang om hem eerst warm te rijden. Ik stel meestal eerst de HSN af, daarna de LSN. Zorg dat ie op zijn top mooi loopt en nog een rookpluimpje geeft. Daarna de LSN afstellen, als je denkt dat de LSN goed staat zet je je auto stil, tel tot 5 en rij dan volgas weg. Dat moet zonder haperen gaan, dan zit je goed lukt dat niet, dan moet je hem nog verder bijstellen.

    Dus:
    – Eerst warm rijden.
    – HSN afstellen (rookpluimpje en zonder sputteren volgas op zijn top)
    – LSN afstellen (5 seconden stilstaan, volgas wegrijden)
    – Stationair afstellen, zo laag mogelijk zonder afslaan van de motor

    Wanneer hij blijft afslaan en problemen geeft met stilstaan is het meestal een koppelingsprobleem.
    Loopt ie helemaal niet lekker en lukt het afstellen ook niet goed dan is het meestal een plug probleem.
    Gaat je motor afslaan als hij warm loopt en heb je weinig compressie dan is meestal je motor versleten.

    #16015

    Zo toch ff proberen te starten van het weekend.
    Sloeg alsmaar niet aan maar zag dat hij geen brandstof door het slangetje ging.
    En las bij de site Traxxas de afstelling.
    De high needle heb ik ongeveer 4 slagen gedaan maar de stationar needle stond helemaal verkeerd.
    Toen ik hem dus rond de 0,5a 0,7mm open draaide deed zag je dat er brandstof erdoor ging en jawel hij sloeg aan.
    Een paar rondjes gereden.
    Nu moet ik hem alleen zo nog afstellen dat hij niet te hoge toeren draait en de low needle.
    Maar dat is voor de volgende keer wanneer ik meer tijd voor heb.
    En hopen dat ik hem nog beter kan afstellen.
    Nogmaals bedankt allemaal.
    En mischien tot de volgende meeting.

    Groetjes uit Terneuzen.
    Mauro

    #16590
    Aleq
    Lid

    Als het afstellen je niet lukt stuur me dan even een mailtje : info@akmodelbouw.nl
    Vermeld er dan in wat je motortje doet & dan probeer ik je te helpen via het forum

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Het onderwerp ‘Basis afstelling Traxxas Revo nitro 3.3’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven