8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #9546
    Rogier
    Lid

    Toen ik gisteren bij Wim van RC Pitstop was, werd hij gebeld door iemand die afgelopen zondag ook op de meeting was. Daarbij ging het ook over de combinatie bigscale en de kleinere auto’s. Toen is dit idee eigenlijk een beetje in m’n hoofd gaan spelen. Er was natuurlijk al meerdere malen kritiek gegeven op het ‘gemengd’ rijden en ik heb ideeen gehoord als onder andere met een tijdschema te gaan werken. Maar nu vroeg ik me af, gezien de grootte van het terrein, of het wellicht mogelijk is (pionnen genoeg geloof ik :P) om een aparte bigscale baan te maken volgende keer.

    Ben benieuwd hoe jullie er over denken.

    #10978
    janschip
    Deelnemer

    Rogier,

    Dat idee is bij ons ook opgekomen.

    Ruimte genoeg maar vergeet niet de we een crew van 4 man hebben.
    Eén baan begeleiden is al een hoop werk laat staan twéé.
    Daar komt ook nog bij dat we dan twéé maal zoveel spullen nodig hebben.

    Dus op zich een goed idee maar praktisch, denk ik, niet uitvoerbaar (op dit moment), een tijdschema is de beste oplossing (we beslissen hier nog over).

    Je kunt dan zelf kiezen of je alleen bij 1/10-1/8 auto’s wilt rijden of tussen de 1/5 (big scale).

    Ik dacht aan zoiets:
    1/10-1/8 (nitro/electro)
    1/5-1/6 (big scale)
    Vrij rijden
    Special (schansspringen, drag race, verzoekjes)

    Nogmaals er is nog niets besloten we hebben hier van de week een vergadering over, we laten het op het forum weten.

    Wel leuk dat je met ons meedenkt.

    #10979
    Mario Koolmees
    Moderator

    In de toekomst, als de groep groot genoeg is kunnen we wellicht 2 banen aan gaan leggen. Op dit moment heeft dat nog even niet onze voorkeur vanwege de reden die janschip al heeft beschreven. Persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat bigscale en nitro gewoon goed samen kan…als iedereen elkaar maar de ruimte geeft. Mijn eigen oplossing is eigenlijk simpel, ik weet dat ik met mijn nitro op bepaalde punten sneller ben (vooral in de bochten), dus ik blijf er lekker achter hangen en in de bocht steek je hem binnendoor of buitenom.

    Ondanks dat, alle ideeën zullen we naar luisteren en onthouden. Dus blijf ze gewoon geven!

    #10980
    Rogier
    Lid

    Ik zelf vind het ook niet erg hoor op 1 baan. Het is gewoon goed opletten en tja, ongelukjes kunnen altijd gebeuren. Risico van het vak zeg maar 🙂
    Alleen heb je natuurlijk ook de jongeren (niet alleen jongeren trouwens), die vaak ziek zijn van de schades omdat het hun zuurverdiende geld weer kost. En dan de volgende keer maar niet meer komen bijvoorbeeld omdat ze schade hebben gereden. Niet dat dat anders niet kan gebeuren trouwens, daar niet van.

    Wellicht misschien ook een idee om nieuwe rijders wat uitleg te geven en risico’s aan te geven. Een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje.

    Oh ja, en iets van een extra ‘gevaren’ strook creëren. Zijn afgelopen zondag toch wel een paar wat auto’s geweest die net buiten de baan komen en een paar voeten meenemen 😛

    #10982
    mikeon
    Deelnemer

    @Rogier wrote:

    Oh ja, en iets van een extra ‘gevaren’ strook creëren. Zijn afgelopen zondag toch wel een paar wat auto’s geweest die net buiten de baan komen en een paar voeten meenemen 😛

    haha dat hadden wij ook al bedacht (a). Maar blijf vooral meedenken 🙂

    #10985
    Rogier
    Lid

    @mikeon wrote:

    @Rogier wrote:

    haha dat hadden wij ook al bedacht (a). Maar blijf vooral meedenken 🙂

    Het was jullie dus ook al opgevallen 😛

    #10995

    Haha, Daar kwam mijn vader ook achter. We waren daar net een minuutje en toen kwam er al een mooie baja tegen z’n been aan. Bedankt jongens, normaal lacht hij mij uit maar nu kon ik hem uitlachen 😆

    #11000
    pinty
    Deelnemer

    Het blijft altijd uitkijken voor rijders en toeschouwers. Maar ik moet zeggen, die 1/5 komen hard aan……:)
    moet ik ook maar niet proberen om te tegen te houden met mijn enkel, zoals ik met 1/10 gewend ben om te doen.

    Maar omdat ik dan ook al wat meer ervaring heb met rijden, maakt het mij niet uit wat er op de baan rijdt, als ik met mijn 1/8 buggy aan het rijden ben.
    Met die 1/10 van afgelopen meeting, ben ik een stuk voorzichtiger.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Het onderwerp ‘Een idee, aparte bigscale baan’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven