15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • #16162
    Mario Koolmees
    Moderator

    @pinty wrote:

    lrp nr3 binnen gekregen. Ik heb ook eens een meevaller. De auto ziet er behoorlijk nieuw uit, en zo ook de kap, banden en de 3,5cc lrp.

    Zondag maar eens testen…..

    Cool, precies op tijd voor de meeting…volgens mij heb je nu zoveel onderdelen reserve dat je nooit stil kan staan doordat je een onderdeel mist 😉

    #16165
    pinty
    Deelnemer

    ik zie een beetje dubbel…..

    #16166
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik zie ook vuil en schoon als in voor -en na het schoonmaken…
    Maar eigenlijk zijn het gewoon broertjes 😉

    #16167
    pinty
    Deelnemer

    de rechter is niet schoon……alle dempers hebben tijdens de reis gelekt. Alles wat glimt is olie……..

    #16171
    janschip
    Deelnemer

    Je hebt straks geen excuus meer om niet te rijden 😉 😉 😉

    #16522
    pinty
    Deelnemer

    jawel, heb ik weer. Ik wilde vanmiddag de axial .28 eens even goed afstellen. trek ik eerst het touwtje kapot, meteen maar vervangen. Toen de motor opnieuw gestart, geef ik gas, slaat hij meteen af..

    Alle compressie weg!! Motor nummer 4 om zeep geholpen…..in zes maanden tijd!

    wie weet nog een goed adresje om deze motoren te laten pinchen? (3,5cc en groter)

    #16524
    Mario Koolmees
    Moderator

    Nee toch zeker… hoe kan dat nou weer? Hij had nog compressie zat…

    #16527
    pinty
    Deelnemer

    ik kan maar 1 ding verzinnen: toch rommel in de cilinder. Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg.
    Nu maar even zoeken naar iemand die zulke motoren kan pinchen. Ik heb er al genoeg aan uitgegeven aan goede onderdelen.Om hem zomaar in een doosje te stoppen en er verder niks meer mee te gaan doen, is ook zo’n zonde.

    #16528
    leo-rcc
    Deelnemer

    Gijs Hagenaars van BOMB pincht motoren, zijn email staat op de bomb webpagina.
    http://www.rcbomb.nl/forum/index.php?topic=192.0

    #16530
    Mario Koolmees
    Moderator

    @pinty wrote:

    ik kan maar 1 ding verzinnen: toch rommel in de cilinder. Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg.
    Nu maar even zoeken naar iemand die zulke motoren kan pinchen. Ik heb er al genoeg aan uitgegeven aan goede onderdelen.Om hem zomaar in een doosje te stoppen en er verder niks meer mee te gaan doen, is ook zo’n zonde.

    Ik neem aan dat jij als oude rot het wel weet…maar gebruik je wel goede luchtfilters?

    #16539
    pinty
    Deelnemer

    Ik heb vanmiddag even snel het blokje open geschroefd……….zo te zien is het iets meer dan een paar zandkorrels 😕

    Er zitten diepe groeven in de cilinderwand, dus ik vrees dat er een lager is gesprongen 😥
    Van de week maar even verder kijken of er nog iets van te redden valt.

    Op zich valt het eigenlijk wel mee met die kapotte motoren van mij.
    De eerste lrp waren de lagers van kapot en de drijfstang. (hij was gewoon helemaal op)
    Bij de force-motoren (2,5 en 3,0) had ik gewoon de pech van tweedehands. alhoewel de 3cc ook wel wat zand kan hebben gehapt

    de g0 .25 is gewoon toe aan een pinch-beurtje

    de axial .28….zie de eerste regels.

    Ik heb gewoon een beetje de pech gehad met de tweedehands motoren. Ook al kwamen ze van hele vertrouwde en bekende adresjes.

    Maar zoals ik al schreef: Deze week ga ik de motoren wel even goed bekijken, welke nog te redden zijn en welke echt helemaal op zijn. Daarna kijk ik wel verder wat ik ga doen.

    #16543
    Mario Koolmees
    Moderator

    Met wat voor brandstof merk rij je…? Ik rij al jaren op Merlin en heb dit soort dingen nog nooit meegemaakt.

    #16544
    meneermini
    Deelnemer

    dat had ik ook met me oude motoretje

    maar ik ben nog niet vergenoeg gekomen met openmaken om dat te controleren

    #16545
    pinty
    Deelnemer

    merlin……..en 2 tankjes tornado.

    Het is gewoon domme pech, of ik doe toch echt iets fout……

    #16546
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik heb laatst een keer iets gelezen over wijzigen van brandstof, dat er dan bepaalde stoffen los komen en waarvan men beweerde dat het funest kan zijn voor je motor. Toen ik dat las dacht ik natuurlijk dat het leuke verhaaltjes zijn om te voorkomen dat je makkelijk van brandstof switched, maar nu ik dit lees…

    Waren die 2 tankjes Tornado de laatste 2 tankjes voordat ie kapot ging???

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 71)
  • Het onderwerp ‘garage van pinty’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven