15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • #16548
    pinty
    Deelnemer

    nee, ik heb met de tornado gereden in de manege. Maar het zou heel goed kunnen. Alle andere motoren zijn ook kapot gegaan met tornado…..zet me toch aan het denken.
    Gelukkig heb ik weer wat adresjes voor de merlin !!

    #16563
    Jizmac
    Deelnemer

    Ik schenk in het beestje wat voor handen is. Dit heeft alleen gevolgen voor de afstelling. Motortje doet het (bijna) drie jaar en goed. Alleen zit er een beetje brak eenrichtingslager in.

    #16564
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik zou de Go motor laten fixen, die heeft het meeste kans op overleven…de motor heeft niet zoveel gelopen dus lagers zijn goed hij heeft alleen geen compressie meer (ik denk dat hij fijn zand gehapt heeft). Alleen nu nog iemand vinden die ene .25 kan pinchen.

    #16567
    pinty
    Deelnemer

    @Jizmac wrote:

    Ik schenk in het beestje wat voor handen is. Dit heeft alleen gevolgen voor de afstelling. Motortje doet het (bijna) drie jaar en goed. Alleen zit er een beetje brak eenrichtingslager in.

    Het is wel opvallend, dat door de wissel naar tornado, nu al 3 motoren overleden zijn.
    Voorheen reed ik ook altijd met tornado (16% ). nooit geen problemen. Maar met de 1/8 motoren heb ik altijd merlin 25% gebruikt en nu voor 1 keertje tornado.
    Had ik misschien beter niet kunnen doen (of is het een beetje bijgeloof)

    @ snellehenk: Ik heb ook nog een bijna nieuwe lrp .21, maar daar is de history een beetje vaag van. Mocht deze kapot gaan, dan heb ik ook nog de gepinchte cilinder van Roelof. Zet ik die er gewoon in.
    Maar ik vind het gewoon flink balen van de .28……dat ding reed zo lekker 😀
    En ik heb inmiddels een adresje voor de go.25. Alleen vraagt hij € 25,- voor een pinch-beurtje. Dat moet maar even wachten. Eerst nog wat andere spulletjes kopen (o.a. merlin en een savox)

    #16578
    Aleq
    Lid

    Worden je motoren wel warm genoeg? Te rijk afstellen doet een motortje ook niet goed…

    #16589
    pinty
    Deelnemer

    eerlijk gezegd, denk ik niet dat dat het probleem is. In de manege heeft het motortje inderdaad vrij rijk gelopen (1 tankje max), maar dat had er ook mee te maken, dat ik hem nog aan het afstellen was en met een kapotte koppeling reed. In de hal was het gewoon slecht te horen.
    Ik heb er nog geen tijd voor gehad om hem helemaal open te maken, dat komt deze week nog wel.
    Eerst wil ik de 1/10 buggy weer in elkaar zetten. Deze gaat de verkoop in, ik rij er eigenlijk nooit meer mee (1/8 is veel leuker)

    #17126
    pinty
    Deelnemer

    gloeiende, gloeiende…..

    Gisteren de laatste hand gelegd aan de tweede lrp. De go.25 zit er op en moet nu worden ingelopen.
    Eerst teveel klemming, zuiger wilde niet naar boven; dan maar de fohn erop, slaan de stoppen door……
    Andere fohn gepakt (sorry vrouw), motortje opgewarmt en de zuiger rustig passend laten worden (gewoon rond laten draaien zonder te starten)
    Daarna gloeiplug aansluiten (eerst weer verwarmen), brandstof erin, ff blazen….tank lek!
    Andere tank erop van lrp nummer 1, trek aan de trekstarter…boel blokkeert en trek het touwtje kapot !
    Andere trekstarter erop. Zelfde probleem, maar nu trek ik de hele trekstarter in tienen……

    ok…ik heb geen startmotor (althans geen accu ervoor), dan maar een startmotor-koppeling erop gezet en starten met de boormachine.

    Twee keer een plop…accu leeg………..
    Vanavond meer de tweede poging.

    #17127
    Mario Koolmees
    Moderator

    Een ding is zeker, genoeg klemming 😀

    #17128
    pinty
    Deelnemer

    klemming was dus veel te veel……..nu ook de startmotor, vliegwiel en waarschijnlijk het motortje vernield…

    Zuiger zit muurvast en is niet meer los te krijgen op een normale manier.
    Het inlopen ga ik dus niet meer redden, helaas.
    Gelijk ook maar even de axial bekeken. De klemming begint daar al halverwege de cilinder. Beetje teveel van het goede lijkt mij.

    #17129
    pinty
    Deelnemer

    de motor-goeroe van mbf maar ff een mailtje gestuurd.

    #17130
    Mario Koolmees
    Moderator

    Hoe warm heb je de motortjes gemaakt? Mijn ervaring met zwaar klemmende Alpha en Go motoren is dat je ze soms wel tot 90 graden moet verwarmen voordat je ze goed en wel aan de praat krijgt…

    #17132
    Bram
    Lid

    en onder de koelkop verwarmen want daar zit je cilinder, veel mensen maken de fout de koelkop te verwarmen.

    Ik gebruik een verfstripper en verwarm de motor tot 90 graden.

    Nietemin kan het zijn dat een gepinchte bus teveel klemming heeft, maar dan zal de zuiger geen een keer op en neer kunnen gaan.

    Een zuiger passend maken door zonder te starten rond te laten gaan is geen optie, zeker zonder brandstof of olie, hij gaat bijten in de cilinderwand waardoor er grote schade ontstaat door minuscule schaafplekken.

    #17134
    pinty
    Deelnemer

    Ik ben niet van gisteren…..als ik dat doe, dan gaan het samen met heel veel olie en heel rustig draaien.
    Het motortje krijg ik toch niet meer voor elkaar voor de demo, dus ik ga hem nogmaals op mijn gemakje openen en alles nalopen.

    Wel zonde, dat ik mijn gloednieuwe vliegwiel heb gesloopt….je weet wel: zo’n rode met 4 schoentjes (slik).

    #17135
    Mario Koolmees
    Moderator

    Volgens mij heb ik nog wel een vliegwiel voor een jvd koppeling liggen.

    #17136
    Bram
    Lid

    anders ik nog wel een paar, zonder schoentjes(het vliegwiel met de 4 pennen volgens mij 32mm vliegwielen)
    Wij zijn trouwens als het goed is op de demo dag in waddinxveen ook aanwezig.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 71)
  • Het onderwerp ‘garage van pinty’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven