11 berichten aan het bekijken - 61 tot 71 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • #17138
    pinty
    Deelnemer

    jullie zijn zo aardig voor me !!
    (als ik maar betaal 😆 )

    #17620
    pinty
    Deelnemer

    eindelijk eens tijd voor mijn buggy……..

    De schade van de laatste meeting valt gelukkig enorm mee.
    Chassis is krom
    aandrijfas verbogen
    slangklem gebroken

    en een beetje extra modder……..wat een super auto!

    Nu alles weer rechtbuigen en in elkaar zetten.

    #17622
    meneermini
    Deelnemer

    nou goede buggy zullen we maar zeggen

    #17623
    Mario Koolmees
    Moderator

    Schade valt inderdaad mee, ik heb de klap van dichtbij gezien…en die was nogal hard!
    LRP blijft ijzersterke auto’s maken.

    #17626
    pinty
    Deelnemer

    ik verbaasde me er ook al over, dat ik verder geen schade heb.
    Die klap was echt hard…….

    die lrp is een blijvertje, dat is zeker!

    #17655
    pinty
    Deelnemer

    de lrp is er weer klaar voor.
    Ben intussen ook begonnen met 1 van de gepinchte blokjes. De go.25 was ik al mee begonnen om in te laten lopen, totdat de boel helemaal vast kwam te zitten (vorig jaar…)
    Motortje uit elkaar gehaald: blijkt de trekstarter aandrijving afgebroken te zijn 😯 allemaal stukjes metaal in het blok…gelukkig niet in de cilinder!

    Trekstarter is helaas niet meer te repareren. zal binnenkort er eens foto’s van plaatsen. Ik ben bang, dat dit blokje geen lang leven meer zal hebben. Het palletje, waar de zuigerstang vast zit op de krukas, mist een klein hoekje.
    Alles draait nog wel, maar ik ben wel bang voor schade……de tijd zal het leren.

    #17657
    pinty
    Deelnemer

    fotootjes van de go.25…..

    schade aan de krukas. Daar zat het pinnetje in voor de trekstarter

    en eentje dichterbij

    Op zich past de aandrijfstang van de zuiger nog precies, maar de bovenste hoekjes kunnen voor problemen gaan zorgen ivm meer kans op slijtage

    Dan hier de schade aan het aandrijf gedeelte van den trekstarter…schade genoeg

    en voor het totaalplaatje; zo hoorde het te zitten

    inmiddels alle uitstekende delen weg gehaald met de dremel, en alles zit weer in elkaar (met wat aanpassingen)

    Vanavond geprobeerd om het blokje weer in te laten lopen….wat een ramp.. Ik heb nog geen half tankje erdoor heen gejast. De klemming is wel erg veel. Ik ben er nu bijna 2 uur mee bezig geweest…….

    binnenkort maar weer verder.

    #17658
    pinty
    Deelnemer

    en natuurlijk even een paar fotootjes….

    detail van mijn oplossing…..

    mijn inloop-bankje…tankje is nog halfvol (met op de achtergrond wat er al uit is…)

    beetje meer detail van de smurry

    eens kijken of ik zaterdag nog tijd ervoor heb. tenzij iemand een aggregaatje heeft die 2000 watt kan trekken (voor het opwarmen van het blokje). Dan ga ik zondag met de meeting verder

    #17659
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik heb zelf een motorwarmer gebouwd met een H4 lamp en die kan je blokje opwarmen tot ongeveer 60-70 graden.
    Mochten jullie besluiten naar Bomb te gaan dan kan je die er wel ff op zetten 🙂

    PS: Ik ga in ieder geval zondag trainen bij Bomb en heb aan Milan beloofd dat hij op een baan mag rijden.

    #17660
    pinty
    Deelnemer

    wat zijn die foto’s eigenlijk achterlijk groot….[edit] ze ff ergens anders gedumpt. nu is het beter

    Aan 60-70 graden heb ik niks. Ik moet hem toch stoken tot een graadje of 100-110, anders kom ik niet door de klemming.
    Gelukkig heb ik hier een verf-afbrander met regelbare temp.

    #18189
    pinty
    Deelnemer

    even een update van mijn garage.
    Afgelopen winter een aantal auto’s erbij kunnen kopen, voor weinig.

    abc-carrera 4
    Dit model was mijn eerste onroad-wedstrijd auto. Toen gekocht vanaf de folder…..


    De aandrijflijn was nooit echt top, dus een donor chassis op de kop kunnen tikken: hpi rs4-mt

    en het idee van hoe het ooit eens gaat worden (met de nadruk op ooit)

    En een paar weken geleden mijn oude buggy terug kunnen kopen: Hobao pirate 10 uit 1992.
    Deze had ik verkocht, vlak voordat rcc-zoetermeer begon. Altijd spijt van gehad.

    zo zag hij eruit toen ik hem terug kocht

    en dit is hem nu, moet nog wel iets aan gedaan worden.

    en nog eentje uit de oude doos:


11 berichten aan het bekijken - 61 tot 71 (van in totaal 71)
  • Het onderwerp ‘garage van pinty’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven