15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #9455
    Mario Koolmees
    Moderator

    Voor de eerste meeting zijn wij op zoek naar diverse baanmaterialen die wij kunnen gebruiken als baanafzetting voor de eerste en komende meetings. Ook als jij contacten hebt met een bedrijf of organisatie die deze materialen wil (blijven) aanleveren dan horen wij dit graag!

    Vooralsnog zijn wij op zoek naar:
    – Afzetlint (rood-wit lint) (500 meter, geregeld door Twan1976)
    – Pionnen
    – Oude banden (regelt Manta)
    – Flexibele/kunststof rioleringsbuizen
    – Springschansen
    – Iemand die springschansen wil en kan bouwen
    – Pallets (geregeld, ter beschikking gesteld door Transposafe)
    – Rijdersstelling (gebruiken we vooralsnog de pallets voor)
    – Kunstgras (geregeld, kunnen we ophalen bij RC-MVW Purmerend)

    Ook als er bedrijven een vergoeding willen hebben voor deze materialen dan horen wij graag even van jullie, zodoende weten wij hoeveel giften wij bij elkaar moeten krijgen om de benodigde materialen bij elkaar te krijgen.

    Heb jij bijvoorbeeld een springschans die je ieder meeting mee wilt/gaat nemen dan horen wij dit graag van je.

    #10019
    Mario Koolmees
    Moderator

    En zojuist heb ik via Manta kunnen regelen dat we de beschikking kunnen krijgen over oude banden, dus die zijn inmiddels beschikbaar.

    Als er iemand mogelijkheden heeft om de baanmaterialen op te slaan horen wij het uiteraard ook graag!

    #10020
    Rajeev
    Lid

    @snellehenk wrote:

    Voor de eerste meeting zijn wij op zoek naar diverse baanmaterialen die wij kunnen gebruiken als baanafzetting voor de eerste en komende meetings. Ook als jij contacten hebt met een bedrijf of organisatie die deze materialen wil (blijven) aanleveren dan horen wij dit graag!

    Vooralsnog zijn wij op zoek naar:
    – Afzetlint (rood-wit lint)
    – Pionnen
    – Oude banden
    – Flexibele/kunststof rioleringsbuizen
    – Springschansen
    – Iemand die springschansen wil en kan bouwen
    – Pallets
    – Rijdersstelling
    – Kunstgras (eventueel)

    Ook als er bedrijven een vergoeding willen hebben voor deze materialen dan horen wij graag even van jullie, zodoende weten wij hoeveel giften wij bij elkaar moeten krijgen om de benodigde materialen bij elkaar te krijgen.

    Heb jij bijvoorbeeld een springschans die je ieder meeting mee wilt/gaat nemen dan horen wij dit graag van je.

    Ik zal proberen voor de Pionnen te zorgen. Laat ook even weten welke pionnen je nodig hebt en hoeveel.

    #10023
    Mario Koolmees
    Moderator

    @Rajeev wrote:

    Ik zal proberen voor de Pionnen te zorgen. Laat ook even weten welke pionnen je nodig hebt en hoeveel.

    Ik denk dat we er zomaar een stuk of 20 kunnen gebruiken, daarbij denk ik dat grote het handigste zijn…bij een bocht kunnen we dan een pion neerzetten met een band eromheen zodat de pion niet steeds omgereden wordt.

    Wellicht kunnen we tussen de banden/pionnen met rood/wit lint verder de banen aanleggen. Flexibele riool leidingen zijn mooier en daarmee heb je minder snel schade aan je auto, maar we moeten even afwachten of er iemand is die daaraan kan komen.

    Voor de duidelijkheid, ik bedoel deze:

    #10024
    Manta
    Lid

    Ik zal m’n maatje Cor vragen om een schans in elkaar te lassen, een idee hoe deze er uit moet zien?

    #10025
    Mario Koolmees
    Moderator

    Van wat voor materiaal gaat hij zo’n schans lassen dan?
    Is het misschien een idee om een onderstel te lassen zodat we er een houten plank op kunnen bevestigen? Dat is wel zo prettig voor de chassis van de auto’s en een metalen bovenkant gaat buigen, hout vangt de klappen misschien makkelijker op?

    Ik zal eens zoeken op internet of ik een voorbeeld ontwerp kan vinden.

    #10026
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vincent heeft voor de club inmiddels 500 meter afzetlint kunnen regelen, dus dat materiaal is ook voorhanden.
    Vincent super bedankt!

    #10028
    Manta
    Lid

    @snellehenk wrote:

    Van wat voor materiaal gaat hij zo’n schans lassen dan?
    Is het misschien een idee om een onderstel te lassen zodat we er een houten plank op kunnen bevestigen? Dat is wel zo prettig voor de chassis van de auto’s en een metalen bovenkant gaat buigen, hout vangt de klappen misschien makkelijker op?

    Ik zal eens zoeken op internet of ik een voorbeeld ontwerp kan vinden.

    frame van ijzer en zat eigenlijk te denken om de schansplaat van ijzer hekwerk te maken zoals de poort van mijn achtertuin en die ook bij veel bedrijven op de grond voor de deur liggen, maar misschien wordt ‘t te zwaar.

    #10029
    Mario Koolmees
    Moderator

    Zoiets moet inderdaad niet te zwaar worden, anders wordt het vervoer en opslag van dat ding een probleem.
    Wat verder wel erg handig is bij een schans (en waar vaak niet over wordt nagedacht), is dat deze op een of andere manier in de grond vast te zetten is, zodat hij niet steeds verschuift als er auto’s sprongen maken.

    #10031
    pinty
    Deelnemer

    wat voor soort pallets zoek je?? ik krijg hier op mijn werk wel eens pallets, maar meestal zijn dat van die simpele, dunne weggooi pallets.

    Heb je daar wat aan??

    #10034
    Mario Koolmees
    Moderator

    Weggooi pallets zijn goed, we kunnen ze voor 2 dingen gebruiken. Als ze stevig genoeg zijn kunnen we ze op een stapel leggen en dan hebben we een soort rijdersstelling.

    Als ze te dun of slecht van kwaliteit zijn kunnen we ze wellicht gebruiken om in een spring heuvel te gebruiken, op die manier heb je wat minder zand e.d. nodig.

    Kortom; als je er een stel kunt apart houden; graag!

    #10037
    Manta
    Lid

    @snellehenk wrote:

    Zoiets moet inderdaad niet te zwaar worden, anders wordt het vervoer en opslag van dat ding een probleem.
    Wat verder wel erg handig is bij een schans (en waar vaak niet over wordt nagedacht), is dat deze op een of andere manier in de grond vast te zetten is, zodat hij niet steeds verschuift als er auto’s sprongen maken.

    Als Cor die schans in mekaar gelast heeft hoef je ‘m niet vast te zetten, hij is dan zo zwaar dat hij geen kant op zal gaan.
    We moeten even kijken Mario ,die schans van de junkies is te licht van constructie dus moeten we er tussnin gaan zitten, ff een tekeningetje maken. 💡

    #10097
    Mario Koolmees
    Moderator

    Zojuist krijg ik ineens een briljant (hopelijk) idee voor pionnen; veel voetbalclubs hebben stapels pionnen staan die zij gebruiken voor de trainingen. Misschien is er iemand lid van een voetbalclub en wellicht kunnen wij (totdat we een definitieve oplossing hebben) voor de komende meetings wat pionnen lenen.

    Wellicht is er iemand die zoiets kan regelen… zo ja, laat het even weten!

    #10098
    Mario Koolmees
    Moderator

    Pallets en spaanplaat hebben we ook, deze zijn ter beschikking gesteld door Transposafe Systems (http://www.transposafe.nl). Dus met die spullen proberen we een rijdersstelling te maken en wellicht wat schansen.

    #10099
    pinty
    Deelnemer

    Dat is heel mooi. Ik had hier nu nog maar 1 pallet, die mag de baas dan hebben (open haard).
    Misschien wel handig om gereedschap mee te nemen zoals: hamers, schroeven, accu-boormachine etc

    Gaan we het trouwens wel redden om in 2 uurtjes een complete, berijdbare baan in elkaar te zetten??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Het onderwerp ‘Gezocht: baanmaterialen’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven