15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #10100
    Mario Koolmees
    Moderator

    Nee, we gaan het inderdaad niet redden om in 2 uur een baan in elkaar te flansen. Ik ga dat binnenkort met Mike even bespreken want ik denk dat we de avonden ervoor al aan de slag moeten gaan. Overdag heb ik geen tijd, dus het zal in de avonduurtjes moeten. Daarnaast moet ik even een dagje plannen en een rondje rijden om alle spullen op te halen (busje van mijn werk).

    Binnenkort maken we een draaiboek wat er allemaal moet gebeuren en dan maken we ook een planning wanneer we dingen gaan doen. Als er mensen zijn die willen helpen bij de voorbereidingen; GRAAG, ik verwacht dat het allemaal veel meer werk is dan we nu kunnen inschatten.

    Maar ja, aan de andere kant…het is een test/proefmeeting, alles wat nu niet goed gaat kunnen we de volgende keer verbeteren. We moeten allemaal ervaring op doen. En we hebben niet zoveel tijd aangezien we niet te lang willen wachten met de 1e meeting. Straks is het herfst, meer regen/minder zon en vroeger donker dus dan kunnen we niet meer zoveel.

    #10101
    pinty
    Deelnemer

    ok…ik kan wel een paar avondjes helpen, zij het met 1 werkende arm…..

    Maar misschien is het verstandig om voor de eerste meeting wat minder hoge eisen te stellen aan de baan.
    Als je kijkt naar de club in leiden: Die jongens waren een paar weken aan het bouwen, voordat de baan er een beetje op leek.

    #10102
    Mario Koolmees
    Moderator

    De baan die we neerleggen moet ook snel weer af te breken zijn (aan het einde van de dag).
    Aangezien het terrein niet van ons is bestaat de kans dat er doordeweeks een shovel de boel vlak maakt.
    Kortom; we houden het eenvoudig, baan uitzetten met banden, pionnen en r/w lint. Daarnaast proberen we wat schansen te bouwen die makkelijk te plaatsen en te verwijderen zijn. De pallets gebruiken we gewoon als rijdersstelling.

    Kortom waar we tijd voor nodig hebben:
    – Kleine, verplaatsbare schansen bouwen
    – Terrein vlak maken en in vorm maken
    – Terrein wellicht hoog gras maaien/verwijderen of platstorten met zand

    #10107
    Rogier
    Lid

    Een beetje leuke maar toch eenvoudige baan moet redelijk goed te realiseren zijn. Inderdaad met banden en afzetlint en een paar scheppen moet het wel lukken. Ik wil best in de avonden of in de weekeindes helpen.

    #10209
    Mario Koolmees
    Moderator

    Over anderhalve week is het zover en dan is de eerste meeting, even een update:
    – Afzetlint is geregeld
    – Banden zijn geregeld
    – Pionnen zijn geregeld
    – Pallets zijn geregeld
    – Opslag van de spullen is (voorlopig) geregeld
    – Kunstgras is geregeld, we weten nog niet of het vervoer gaat lukken

    Wat moet er allemaal gebeuren?
    – Lokatie definitief vaststellen
    – Planning maken voorbereiden lokatie (week 35)
    – Lokatie voorbereiden (week 36; ‘s avonds)
    – Meeting opbouwen (12 september 10:00-12:00)

    Wie hebben aangeboden om te helpen:
    – Mario (snellehenk)
    – Mike (mikeon)
    – Vincent (twan1976)
    – janschip

    Het zou voor ons heel erg handig zijn als we beschikking hebben over de volgende spullen:
    – Aggregraat
    – Flinke motormaaier/onkruidwieder(s) op brandstof
    – Bulldozer(tje)/machine die grond recht kan trekken
    – Nog wat extra hulp voor de avonden van week 36

    Wie heeft zelf zulke spullen of heeft kennissen en/of contacten die aan deze spullen kunnen komen of ze voor 1 of 2 avondjes kunnen lenen. Dat zou alles een stuk makkelijker maken en hoe professioneler de meeting zal zijn.

    Vast bedankt voor het meedenken…alles hulp is welkom!

    #10228
    pinty
    Deelnemer

    ik kwam gisteren nog wat leuks tegen, wat we ook kunnen gebruiken (den ik): een partytent met zijstukken !!
    Ik weet niet of alles compleet is, of hoe het in elkaar moet, maar ik neem hem in ieder geval mee.
    Verder nog in de aanbieding (althans, mijn vrouw wil er vanaf, ik niet): een mooie lichtslang (of waren het er nou 2?? ). Als het iemand handig lijkt, neem ik het mee.
    Ik wil hem nog niet kwijt, dus voor de bruikleen. Partytent mag de club hebben

    #10231
    Mario Koolmees
    Moderator

    Pinty, die partytent is helemaal top…neem maar mee, komt altijd van pas (ik neem er ook een mee voor de zekerheid). De lichtslang hebben we nu weinig aan aangezien we geen stroomvoorziening hebben.
    Wellicht is het ook beter om de partytent zelf te houden en als je hem dan iedere meeting mee wilt nemen???

    #10234
    THo
    Lid

    handig partytenten, zeker als het regent.
    Ik wil ook wel spullen meenemen maar heb niet echt spullen die van pas komen, ja een elektrische grasmaaier maar daar hebben we niet zoveel aan als we geen aggregaat/omvormer hebben.

    #10236
    Mario Koolmees
    Moderator

    We hebben die dag waarschijnlijk de beschikking over een 6,5 PK brandstof motormaaier, dus als alle autootjes kapot zijn 😉 Nu even serieus…

    Wat vooral van pas kan komen zijn mensen die willen helpen, dus als er mensen zijn die het niet erg vinden om iets eerder te komen; graag. Waarschijnlijk zullen we op zaterdagochtend de baan niet uitzetten, maar uitmaaien (met de maaimachine een baan maken), daarna zullen we met banden, pionnen en rood-wit lint de baan afzetten. Hopelijk hebben we ook nog wat tijd de komende week om schansen te bouwen, die vervoerbaar zijn.

    Voor de duidelijkheid, voor aanvang moet alles opgebouwd worden en na afloop moet alles weer weg…anders is de kans groot dat er een shovel het voor ons doet.

    #10237
    pinty
    Deelnemer

    Ik moet even a.s. maandag de uitslag van het ziekenhuis afwachten (nasleep van een gebroken sleutelbeen), maar zondag probeer ik er vroeg te zijn om te helpen met opbouwen.
    Voor zaterdag ben ik nog niet helemaal zeker, want ik heb die avond ervoor een verjaardag.

    #10239
    THo
    Lid

    Ik wil best helpen graag zelf, maar ik zit een beetje met het vervoer ben namelijk afhankelijk van DTRALLY dus ik kan niks beloven.

    #10286
    pinty
    Deelnemer

    moeten we zondag nog iets van gereedschap meenemen ?
    En dan denk ik aan hamers, zagen, accuboor machine, schroeven, spijkers, hout etc

    #10287
    Mario Koolmees
    Moderator

    Neem die spullen inderdaad maar mee, ik heb weliswaar 2 schansen gekocht maar als het uitzetten van de baan niet zoveel werk is en we hebben tijd over dan kunnen we wellicht proberen om met de pallets en het hout wat we hebben ook nog een grote(ere) schans te bouwen. Ik zal dat soort spullen ook meenemen…

    #10330
    Jos
    Lid

    Gezien het feit dat ik vandaag een paar keer dwars door het lint ben heengereden, heb ik vandaag aan mike 500 meter nw afzet-lint gegeven 😉

    #10363
    mikeon
    Deelnemer

    Ja nogmaals bedankt Jos 🙂

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Het onderwerp ‘Gezocht: baanmaterialen’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven