14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #9723
    meneermini
    Deelnemer

    van mijn buggy is mijn forse motertje vast gelopen en weet iemand een manier op hem open te maken
    ik heb al deze info gebruikt http://truggy.nl/e107_plugins/content/content.php?content.6 maar dan breekt het tijrepje steets

    #14299
    pinty
    Deelnemer

    Ik denk dat je te dunne tierips gebruikt.
    Ik doe het meestal met de achterkant van een kwast (hout dus)
    Als de zuiger echt vast zit in de cilinder, probeer het eens met wd-40 en dan een nachtje laten “weken”.
    Misschien heeft iemand anders hier nog een idee…..

    #14300
    janschip
    Deelnemer

    Exact wat Richard zegt, met een stukje stevig hout proberen of een betere tie-wrap (je hebt zoveel kwaliteitsverschil in die dingen) en het zou echt moeten lukken.

    Het blijft natuurlijk wel gepiel maar ik denk dat de aanhouder wint.

    #14303

    Een stuk stof nemen ipv een tie-wrap wil ook helpen.
    Of je carter warm stoken boven het gasfornuis.

    #14304
    pinty
    Deelnemer

    @Caretaker wrote:

    Of je carter warm stoken boven het gasfornuis.

    Laat dat je vader maar doen !!!!!!

    #14305
    meneermini
    Deelnemer

    @pinty wrote:

    @Caretaker wrote:

    Of je carter warm stoken boven het gasfornuis.

    Laat dat je vader maar doen !!!!!!

    nee me oom heeft een gasbrander

    moet ik die kwast ne zo als de tijrepjes dien er gwoon insten ov ook aan de andere kant in die gleufjes

    #14306
    meneermini
    Deelnemer

    @pinty wrote:

    Ik denk dat je te dunne tierips gebruikt.
    Ik doe het meestal met de achterkant van een kwast (hout dus)
    Als de zuiger echt vast zit in de cilinder, probeer het eens met wd-40 en dan een nachtje laten “weken”.
    Misschien heeft iemand anders hier nog een idee…..

    hoe bedoel je de je dat met een nacht laten weken

    #14307
    pinty
    Deelnemer

    ff 1 ding vooraf: zit jouw zuiger vast??

    een kwast steek ik er altijd gewoon in. Dus niet doorsteken naar de gaatjes (poorten) aan de andere kant.

    En dat weken: cilinderkop volspuiten met wd-40 of kruipolie en dan een nachtje gewoon laten staan. Je kan hem eventueel ook op een warme verwarming leggen, maar daar heb je nu niets aan 😉

    #14308
    meneermini
    Deelnemer

    @pinty wrote:

    ff 1 ding vooraf: zit jouw zuiger vast??

    een kwast steek ik er altijd gewoon in. Dus niet doorsteken naar de gaatjes (poorten) aan de andere kant.

    En dat weken: cilinderkop volspuiten met wd-40 of kruipolie en dan een nachtje gewoon laten staan. Je kan hem eventueel ook op een warme verwarming leggen, maar daar heb je nu niets aan 😉

    nee je kan hem een beetje lings en regs drajen maar we hebben het met een moertje gedaan dus daar pak ik hem aan bet maar dan krijg ik hem nog niet helemaal bovenin maar dat hoeft niet tog??

    moet ik dan de zuiger boven de uitlaatpoort en zo doen zo ja dan helpt dan niet wand dan loopt het er langs wand dat in nou juist die kop is een beetje aan alle kanten afgesleten

    #14309
    Mario Koolmees
    Moderator

    Woon je in Zoetermeer? Zo ja, dan kan je je motortje wel even bij mij langs brengen, weet alleen niet wanneer ik tijd heb i.v.m. verjaardag, en truggycup komend weekend.

    #14317
    mikeon
    Deelnemer

    Wou net zeggen, je mag hem ook hier brengen. Als je dat vrijdag, zaterdag, of zondag doet, dan repareer ik hem wel even en kan je hem savonds weer ophalen.

    #14326
    meneermini
    Deelnemer

    maar ik wil hem aleen las hebben wand dan kan ik hem daarna hellemaal schoon maken en zo en ligt er aan waar in zoetemeer je woond??

    #14327
    Mario Koolmees
    Moderator

    Mike en ik wonen beiden in Rokkeveen, probeer eerst Mike even…ik heb een druk weekend en ben overdag aan het werk.

    #14331
    meneermini
    Deelnemer

    das iets meer dan 10 km ik vraag wel aan me vader of we het mortertje weg kunne brenge en later ophalen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Het onderwerp ‘help vastgelopen mottortje’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven