12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #9790

    Hoi hoi,
    Misschien nog een tip.
    Goedkope en felle ledjes zijn te koop: leds-Buy.nl
    De meeste zijn rond de 3.3 volt per led
    Bij andere rond de 1,5volt dus goed de specificatie’s lezen.
    Anders zijn ze zo kapot.
    Je kan de leds parallel max 6 à 8 stuks aanelkaar solderen met weerstand (ohm)
    Voorbeeld: 7,4volt , 6x led zal je ongeveer rond de 600 à 700 ohm moeten gebruiken.
    Deze testen doormiddel, alles aansluiten en dan voelen aan de weerstand of hij niet te warm wordt. Als deze te warm wordt moet je een zwaardere of een weerstand erbij doen.
    Parallel schakelen branden de leds het felst.
    Je kan de weestand meten met een voltmeter en instellen op ohm.

    Ik zou altijd een weerstand ertussen zetten want als er te veel volt erop komt
    brand eerst de weerstand door en kan je led nog redden.(meestal wel)

    Hoop dat jullie iets mee kunnen met deze informatie.
    Als er vragen zijn zie ik het wel.
    Succes, Mauro

    #15660
    pinty
    Deelnemer

    Een simpelere optie: Die simpele knipperlampjes voor de fiets. Deze werken op 3 volt. Handig voor in een nitro.
    Ik heb de lampjes gesloopt, en een batterij houder gemaakt van een oude tv-afstand bediening.


    Dan hoef je moet alleen dan 2 draden te solderen van de batterij houder naar de lampjes. Het heeft bij mij op deze manier een heel seizoen volgehouden, maar ik wil nu wat anders.
    Vanmiddag maar even naar een electronica zaak voor de onderdelen. Eens kijken of het me lukt (mogen zij het oplossen met welke weerstanden ik nodig heb)

    #15667
    meneermini
    Deelnemer

    ik wil ook wel verligting er op maar weet niet welke en moet dan vast solderen maar heb geen soldeerbout

    #15668
    pinty
    Deelnemer

    Er zijn ook complete setjes te koop bij bijvoorbeeld conrad. Kost iets van 20-25 euro.

    Een andere, simpele oplossing zijn goedkope fietslampjes (action) met 1 lampje. Moet je alleen iets verzinnen om het op je auto vast te krijgen.

    #15674
    pinty
    Deelnemer

    Gisteravond even naar jp-modelbouw gelopen. Hij heeft complete setjes voor 10 euro (waren uitverkocht), maar ook losse leds met bijpassende weerstand voor 1,25 per stuk.
    Ik heb er daar gelijk maar 4 van meegenomen. Binnenkort maar een mooie verlichtings balk in elkaar knutselen!

    #15676
    meneermini
    Deelnemer

    heb nu deze lampjes gekogt http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=67001&productId=118296
    zijn wel handege dingen niet om zo te monteren maar je kan ze uit het rubbere hoesje halen en dan zijn het gwoon hele simpele dingen van 3 v dus nu even samen voegen als dat lukt ander niet en dan een beetje op een goed plekje wurmen en ander moet ik ze zoizo op een goed plekje wurmen als ik ze wel samen kan voegen

    #15715
    pinty
    Deelnemer

    Nog even een foto van mijn creatie:
    Ledjes van het lampje geknipt, draadjes eraan gesoldeerden dan weer een ledje erop.

    #15718
    meneermini
    Deelnemer

    @pinty wrote:

    Nog even een foto van mijn creatie:
    Ledjes van het lampje geknipt, draadjes eraan gesoldeerden dan weer een ledje erop.

    zijn die feller dan dat je had ??
    ik zal vanavond wel even foto`s maken hoe het nou bij mij er uit ziet

    #15726
    meneermini
    Deelnemer

    ik kan de foto`s niet maken het is te donker op de plek waar die staat

    #15746
    pinty
    Deelnemer

    geen probleem, De mijne staat nu gewoon in de woonkamer (lekker warm met sleutelen)

    De ledjes die ik er nu op heb, zijn iets minder fel, dan de vorige. Maar het is een beetje voor de show. Ik hoef er niet echt wat mee te kunnen zien!
    Gisteravond bijna alles gesoldeerd, en ik moet zeggen: het ziet er niet verkeerd uit.

    #15758
    meneermini
    Deelnemer

    als het er prima uit ziet is het tog goed zo lang het maar blijft zitten

    #15788
    pinty
    Deelnemer

    het voorlopige eindresultaat:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Het onderwerp ‘led verlichting info’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven