15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #9842
    lu-ke22
    Lid

    Hallo allen en met name electro Short Course rijdend Nederland.

    De Short Course Shoot-out bij MVB in 2011 was een zeer geslaagde dag evenals de Brabantse short course open wedstrijd van MAC Vlijmen.
    Omdat het zo’n succesvol dagje was voor beide clubs voor zowel de deelnemers als de organisatie gaan we deze evenementen in 2012 herhalen.
    We pakken echter nog wat groter uit dan in 2011…………..

    Beide wedstrijden (de shoot-out (MVB) en de Brabantse short course open wedstrijd (MAC Vlijmen) gaan tellen voor 1 eindklassement. De wedstrijden zijn ook individueel te rijden maar we hopen dat iedereen beide wedstrijden wil gaan rijden.

    Zondag 3 juni 2012 stelt MAC Vlijmen hun mooie circuit beschikbaar voor de Brabantse short course open wedstrijd. Info te vinden op de site van MAC Vlijmen vlijmen.
    Ook te vinden op face book : Brabants Shortcourse Open / Vintage race 2012 | Facebook

    Zondag 23 september 2012 stelt MVB het volledig vernieuwde circuit beschikbaar voor de MVB Short course shoot-out. Info te vinden op de site van MVB : MVB Racing
    Ook te vinden op facebook: http://www.facebook.com/MvbShootOut2012

    Je hoeft dus geen lid te zijn van MVB of MAC Vlijmen om mee te mogen doen aan een van beide of liever nog beide wedstrijden!

    Dit is voor sommigen een kans om zich eens te meten met andere geoefende
    rijders en voor weer anderen een kans om een keer op een circuit te rijden.

    De klassen waarin gereden zullen worden zijn:

    2WD Short Course (reglementen zie hieronder) (MVB en MAC Vlijmen)

    4WD Short Course (reglementen zie hieronder) (MVB en MAC Vlijmen)

    Vintage (reglementen zie vlijmen) (MAC Vlijmen)

    Graag aanwezig uiterlijk 8.30 uur op het circuit.
    Er worden 3 kwalificaties verreden en 3 finales van 6 minuten
    Voor beide wedstrijden moet vooraf ingeschreven worden.
    Hoe dit moet staat uitgelegd op het forum gedeelte van MVB Racing en op de site van MAC Vlijmen : vlijmen.
    De inschrijving voor het evenement bij Vlijmen is inmiddels geopend:
    docs.google.com/spreadsheet/viewform?om=…OEo0ZS1sSGc6MQ#gid=0

    De reglementen:

    2 WD Shortcourse :

    – Auto vrij mits het een 2WD Short Course auto is
    – 2.2/3.0 banden, profiel en compound vrij
    – 6 cellen NiMH of 2 cellen lipo hardcase
    – Motor vrij
    – Short course kap verplicht ( banden binnen de kap )

    4 WD shortcourse

    – Auto vrij mits het een 4WD Short Course auto is
    – 2.2/3.0 banden, profiel en compound vrij
    – 6 cellen NiMH of 2 cellen lipo hardcase
    – Motor vrij
    – Short course kap verplicht ( banden binnen de kap )

    Algemene info

    Voor de route naar beide circuits verwijs ik graag naar beide eerder genoemde websites evenals voor vragen aangaande dit evenement.

    Er zjin een beperkt aantal leentransponders beschikbaar tegen een kleine vergoeding bij MVB en waarschijnlijk ook bij MAC Vlijmen.

    zorg dat je thuis al je accu’s geladen heb. ( tip ! )

    Als je zelf en tafeltje en een stoeltje mee zou kunnen nemen, zou geweldig zijn vanwege de te verwachten drukte.
    Met name bij MAC Vlijmen is dit van belang omdat deze vereniging van huis uit geen tafels heeft.

    catering BBQ/Frituur ( eten/drinken ) is aanwezig ook tegen een kleine vergoeding

    Zeer graag verwelkomen MAC Vlijmen en MVB Bergschenhoek jullie allemaal op beide dagen!

    Ik zelf vond het vorig jaar een geslaagde dag en zeker voor herhaling vatbaar ik denk dat Wim daar ook zo over denkt 😉

    Ik ga allen 2 de wedstrijden rijden.

    http://mvbracing.nl/

    en Ps wat waren er veel.

    Luke

    #16898
    Mario Koolmees
    Moderator

    Volgens mij is de wedstrijd op Vlijmen vanwege het slechte weer afgelast, krijgt deze wedstrijd op een andere datum nog een nieuwe kans?

    #16902
    janschip
    Deelnemer

    Ja dat wordt zaterdag de 16e.

    #16912
    lu-ke22
    Lid

    Inderdaat ik stond er als nog afgelopen zondag het de baan zag er wel erg gaaf uit

    #16973
    lu-ke22
    Lid

    Ja trouwe fans ik ben 2e in de 2wd A klasse geworden

    wel van heel veel mensen hoor 😆

    SC 2wd
    1. Ron v.d. Maat
    2. Luke v. Ooijen
    3. Haico Basten
    4. Rody Kema

    Het was een prima dagje beetje modderig maar daar rij ik ook off/road voor haha :mrgreen:

    Toch een hoop ducktape en wd40 gebruikt om de modder buiten de auto te houden

    Lekke schoon gebleven

    Toch reuze naar mijn zin gehad en wat zijn dat een leuk stel mensen die Brabanders 😆

    #16974
    Mario Koolmees
    Moderator

    Altijd gezellig bij de Brabo’s, gefeliciteerd met de mooie prijs… gewoon niet zeggen hoeveel rijders er in jou klasse zaten ;).
    Zat je dicht achter de nummer 1?

    #16976
    lu-ke22
    Lid

    Klink wel leuk ik ben de op een na beste rijder van Brabant haha

    #16977
    lu-ke22
    Lid

    @snellehenk wrote:

    Altijd gezellig bij de Brabo’s, gefeliciteerd met de mooie prijs… gewoon niet zeggen hoeveel rijders er in jou klasse zaten ;).
    Zat je dicht achter de nummer 1?

    Nee niet echt volgens mij zelf 26 sec achter hem

    #16978
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ach, 26 seconden is 2 x op je dak…dus zo slecht is het niet!

    #17294
    Mario Koolmees
    Moderator

    En hoe is de SC shootout verlopen? Wim, Luke en Leo deden mee…ik ben benieuwd naar de resultaten!

    #17298
    janschip
    Deelnemer

    Was weer heel leuk, ik heb redelijk lekker gereden niet helemaal tevreden maar ja.
    Luke was 6e of 7e maar de eerste 4 waren zeg maar de pro’s, dus Luke heeft het goed gedaan in de 2WD.
    In de 4WD waren er drie finales.

    Leo en ik zaten beide in de 2e finale, de 1e finale is gewoon niet te doen die rijden echt extreem snel, ik ben 7e geworden van de 10 in mijn finale. 1e finale uitval met pech, 2e finale had ik pech dat ik in de laatste bocht terecht kwam op de put kon geen kant meer op, baan inzet zat te slapen maar ja ik parkeer hem zelf (HAHA), dus zeker 4 man gingen mij voorbij dag finale. 3e finale werd ik 6e redelijk gereden maar kan beter.

    Leo eindigde achter mij maar weet ik niet zeker.

    Al met al blijf ik lekker met de Slash racen gaat steeds beter.

    Greetz….

    #17299
    lu-ke22
    Lid

    Ja 6e van de 18 in de A finale een hele leuke dag gehad ene ik heb mijn 2wd verkocht

    #17300
    leo-rcc
    Deelnemer

    De wedstrijd was voor mij iig een drama. Finale heat 1 was in mijn 2e rondje al voorbij. Ik kwam in een ravage van wagens terecht en nadat dat allemaal weer uit elkaar was geplukt was ik weer compleet laatste ipv de 7e plek die ik op dat moment had. Bij een naar mijn gevoel normale landing voor een bocht begon mijn linkervoorwiel ineens los te wapperen. De stuurstang was losgekomen van het kogelgewricht en omdat er geen pitmaat is kon ik dat uiteraard niet zien. Dus ik heb de wagen ergens neergezet waar hij niemand in de weg stond en heb de rest van de 1e finale heat afgewacht. Eenmaal terug op mijn tafel was het een keer knijpen en het kogelgewricht zat weer op zijn plek.

    Finale heat 2, was na 5 rondes weer exact hetzelfde probleem. Nu had ik er al serieus de pee in. Normaal gesproken had ik nu in mijn koffer gekeken of ik niet een gewricht voor een 1:8 bij me had om die te plaatsen, maar na de diefstal uit mijn bus heb ik nagenoeg niks meer van reserve onderdelen, ook niet voor de 1:8 wagens.

    Finale heat 3, gelukkig was Luke al klaar met rijden en die sprak af dat zodra er iets gebeurt, hij de wagen van de baan plukt, zo snel mogelijk dat gewricht weer op zijn plek plopt, en dan kan ik weer door. In de laatste finale is dat dus 2 keer gebeurt. De eerste keer loste Gies die aan het baaninzetten was het op voor me, de 2e keer Luke, en daar ben ik beide dankbaar voor want hoewel ik nog steeds als laatste finishte, ik kwam tenminste aan de finish dit keer. Maar door die uitvallen en pech was ik dus compleet laatste in de B finale.

    #17303
    janschip
    Deelnemer

    @lu-ke22 wrote:

    Ja 6e van de 18 in de A finale een hele leuke dag gehad ene ik heb mijn 2wd verkocht

    Mooi Luke!!!

    #17304
    Mario Koolmees
    Moderator

    Wim, al doende wordt je sneller en beter…mijn eerste jaar wedstrijden ging ook met vallen en opstaan, maar vooral met vallen 🙂 Veel rijden is de beste training!

    Luke, wacht maar met een beetje oefenen en veel baantijd rij je binnen de kortste keren tussen die snelle mannen.

    Leo, wat balen dat het zo tegen zat en helemaal als je dan weet dat je reserve onderdelen gejat zijn…heel vervelend, maar laat je er niet door tegen houden. De volgende keer gaat het beter en dan is een off-day als deze weer snel vergeten.

    Het lijkt me leuk om een keer met zijn allen op MVB te rijden (zal wel na de winter worden), ik ben benieuwd of ik jullie (op je eigen terrein) überhaupt bij kan houden. Ik heb voor de SC4 een sway bar set gekocht dus ik ben benieuwd of dat helpen gaat, ik denk het wel overigens…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Het onderwerp ‘MVB SC Shoot-out en MAC Vlijmen short course open’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven