15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #9512
    Rogier
    Lid

    Vandaag even in Den Haag bij de Binckhorst geweest. Leuk terreintje daar, even lekker gereden weer nadat de auto weer in elkaar zat. Kon ook zo afgespoeld worden dus das handig.

    Maar…. De truggy wil niet meer stationair lopen, slaat de hele tijd af. Ook viel me op dat hij niet meer echt stil wou blijven staan voordat ie deze problemen kreeg. Heb er een partij blaren bij gekregen, niet normaal. Blaren van de vorige week waren nog niet eens weg.
    Maar goed… Wat kan dit zijn? Wielen gaan draaien bij stationair, maar zodra de auto op de grond komt slaat ie af. Als ik met de wielen van de grond gas geef gaat het goed, tot ik rem, dan slaat ie ook af. Verder is starten echt een drama geworden, 9 van de 10 keer heeft ie er geen zin in.

    #10418

    koppeling is waarschijnlijk kapot.

    als je m start draaien de wielen denk ik ook mee?

    #10419
    Rogier
    Lid

    Nou direct meedraaien niet, maar ze bewegen wel. Zat inderdaad al te denken aan de koppeling, vind het alleen zo snel

    #10420
    Mario Koolmees
    Moderator

    Inderdaad, klinkt mij in de oren als een koppelingsprobleem…waarschijnlijk een gebroken veertje of wellicht een kapot koppelingslager.

    #10421

    Ach wat is snel. Een koppeling kan binnen een liter kapot zijn bij onjuist gebruik..

    Als je veel op een hobbelig terrein gaat rijden en veel het gas erop houdt is ie zo weg hoor..

    Gaat het om teflon schoenen of alu?
    of ze slepen teveel. misschien andere veren erin de volgende keer..

    #10422
    Rogier
    Lid

    Ik ga het eens open maken, denk dat er standaard plastic/teflon in zal zitten. Wou eerst even zeker weten dat het de koppeling zou kunnen zijn 🙂

    #10423
    Rogier
    Lid

    Nou, hij is er af. De koppeling ziet er nog goed uit verder, maar de lager welke op de koppelingsklok zit is redelijk kapot:

    Zou dat de boosdoener kunnen zijn ook?

    #10424

    jep.. dat is m.. als je veren nog heel zijn en je schoentjes ook is er verder niets aan de hand.

    #10425
    Rogier
    Lid

    De rest ziet er allemaal nog erg netjes uit. Dus morgen maar even lagertjes halen, en ook maar kijken voor een rotostart meteen. Ben klaar met de blaren 🙂

    #10426
    janschip
    Deelnemer

    Top Rogier dat je het hebt gevonden, kunnen we volgende week weer lekker rijden.
    Dan heb ik de mijne ook mee.

    Gr.

    #10427
    Mario Koolmees
    Moderator

    Iedere wedstrijd moet ik mijn koppelingslagers vervangen, heb er zojuist ook weer nieuwe in gezet.
    Wil je een koppeling die lang meegaat, dan moet je voor de JVD koppeling gaan… ik rij al bijna het hele jaar met 1 koppeling.

    #10433
    Rogier
    Lid

    Dus het is niet zo raar dat de lagers kapot gaan? Dan ga ik daar een voorraadje van aanschaffen 😀

    #10434
    Mario Koolmees
    Moderator
    #10436
    freddynightmare
    Deelnemer

    @Rogier wrote:

    Vandaag even in Den Haag bij de Binckhorst geweest. Leuk terreintje daar, even lekker gereden weer nadat de auto weer in elkaar zat. Kon ook zo afgespoeld worden dus das handig.

    Maar…. De truggy wil niet meer stationair lopen, slaat de hele tijd af. Ook viel me op dat hij niet meer echt stil wou blijven staan voordat ie deze problemen kreeg. Heb er een partij blaren bij gekregen, niet normaal. Blaren van de vorige week waren nog niet eens weg.
    Maar goed… Wat kan dit zijn? Wielen gaan draaien bij stationair, maar zodra de auto op de grond komt slaat ie af. Als ik met de wielen van de grond gas geef gaat het goed, tot ik rem, dan slaat ie ook af. Verder is starten echt een drama geworden, 9 van de 10 keer heeft ie er geen zin in.

    waar precies bij de binckhorst rij je dan 😎

    #10437
    Rogier
    Lid

    @freddynightmare wrote:

    waar precies bij de binckhorst rij je dan 😎

    Zie dit topic op modelbouwforum: http://www.modelbouwforum.nl/forums/meetings/118398-off-roaders-omgeving-den-haag-iedereen-welkom.html

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Het onderwerp ‘Niet meer stationair lopen/wielen blijven draaien’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven