8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #9834

    Hallo,

    Ben een tijdje offline geweest omdat ik in de winter echt totaal geen zin had om te gaan rijden. Temperatuur gaat echter weer beetje omhoog en het zonnetje blijft langer schijnen. De kriebels om weer te gaan rijden met de rc kwamen echt in 1 dag op!

    Ik had dit probleempje al nog voor de winter, maar het werd zo snel koud dat ik er niet meer mee kon experimenteren.
    Probleemomschrijving: Bij het rijden is er niets aan de hand. Auto reageert goed op het gas en de neus stijg agressief op op commando zoals het hoort. Maar als je doorgas geeft schiet de motor ineens hoog de toeren in, maar accelereert de auto niet veel harder. Alsof hij dus echt doorslipt. De spur zit al op zijn strakst. Wat zou het nog meer kunnen zijn? Op een van de laatste buitenmeetingen in 2011 had ik hier al last van. Ik zal een filmpje zsm plaatsen.

    Ik hoop dat iemand me helpen kan! Wil graag weer meetings meedoen maar dan wel met een correcte auto!

    Groeten Aron

    #16443
    Mario Koolmees
    Moderator

    Schakelt hij wel door naar zijn 2e en of 3e versnelling? Ik denk dat hij in zijn 1e blijft hangen, volgens mij is dat een vaak voorkomend probleem bij een Savage…wellicht zijn hier nog tips over te vinden op modelbouwforum, ik weet namelijk niet hoe zo’n 2 of 3 bak in elkaar zit.

    #16444
    pinty
    Deelnemer

    Als ik me de auto nog kan herinneren, dan is het een simpele versnellingsbak. Ik vermoed, dat de one-way lager kapot / vol met olie zit.
    Gewoon even alles open schroeven en de lagers schoonmaken. Of nog beter: De lagers van de versnellingsbak vervangen.

    #16455

    Bij rustig optrekken hoor ik de savage wel opschakelen naar zijn 2 versnelling.

    Huuh one way in versnellingsbak? Heb nog nooit serieus aan deze savage gesleuteld. Dat word van de week sleutelen!!

    #16457
    pinty
    Deelnemer

    luister en kijk dit filmpje maar eens. Je hoort de auto volgas gaan, maar hij komt niet vooruit (vanaf 0.45). Dit kwam dus door de lager.

    [youtube:3cqsaj62]http://www.youtube.com/watch?v=ndYd4scqfGQ&feature=relmfu[/youtube:3cqsaj62]

    #16459
    Bram
    Lid

    zit het vliegwiel wel goed vast?

    #16552

    Ja precies pinty dat had ik dus ook!
    Neeh de vliegwiel kon het niet zijn. Heb hem zelfs een beetje losser moeten draaien omdat hij anders niet meer rond wilde.

    Heb de auto bij een vriend achtergelaten en laat de versnellingsbak compleet vervangen. Als het goed is trekt ie dan weer wheelies. Ik hoop bij de eerstvolgende meeting aanwezig te kunnen zijn! Heb lang niet meer meegedaan omdat ik dus met dit probleem zat.

    #16579
    Aleq
    Lid

    Als je hem iets losser heb moeten draaien zal het vast je vliegwiel zijn… Leg er eens een shimmetje achter & draai hem wel goed vast..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Het onderwerp ‘Savage slipt door?’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven