15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #10004
    BigBrother74
    Deelnemer

    Zoals jullie gelezen hebben is RC Club Zoetermeer al jaren bezig een eigen terrein te bemachtigen om daar een vaste baan neer te leggen. Dit heeft, zoals jullie ook hebben kunnen lezen, nog niet tot een overeenkomst met de gemeente geleid, ondanks dat wij hiervoor aan alle voorwaarden hebben voldaan (KVK nr, marketingplan). De gemeente kwam wel met voorstellen, maar kraakte deze ook weer af, omdat het te dicht bij bedrijven dan wel woningen zou zijn. Ook een hondenvereniging zag het niet zitten met die herrie naast hun terrein.

    Blijkbaar is voor nitro RC racen geen plek in Zoetermeer, maar daarentegen voor elektro wel! Hiervan heeft de gemeente in eerdere gesprekken aangegeven wél geschikte locaties te kunnen bieden. Hierdoor overwegen wij dan ook sterk om een elektro club te worden en onder de leden te polsen wie:
    – lid wilt worden van een elektro club
    – 1 of 2 keer per 2 maanden weekenddienst wilt draaien (de boel in de gaten houden)
    – maximaal 1 keer per maand baanonderhoud wilt doen
    Als we hier een groep van 8 tot 10 mensen voor kunnen vinden, ben je per persoon dus maar 1 of 2 keer per 2 maanden aan de beurt en bij een grotere groep alleen maar minder vaak.

    Graag ontvangen wij dan ook jullie antwoorden (wil je lid worden van een elekro club, weekenddienst, baanonderhoud), zodat we met reële aantallen naar de gemeente kunnen gaan. Ook andere ideeën over het starten met een eigen baan zijn natuurlijk welkom.

    Wij hopen op een goede respons zodat we eindelijk ons eigen plekje kunnen krijgen. Alvast dank voor jullie antwoorden!

    Met vriendelijke groet,

    RC Club Zoetermeer

    #18646
    janschip
    Deelnemer

    Ja ik ben er volledig bij.

    Gr

    #18647
    Jos Borgdorff
    Deelnemer

    Zou me voor een club ook wel willen opofferen maar ligt er ook wel een beetje aan wat de ideeen zijn.

    Doe nu mee met de truggymasters en vind het leuk om te racen, het leukste lijkt een een club met club wedstrijden en andere evenementen organiseren (buggycup elektro)…zou ik er misschien voor voelen mn nitro meer voor een paar races per jaar te gaan gebruiken en me meer richten (eventueel met Mika samen) om over te stappen naar de electro klasse. Maar alleen fun meetings voel ik zelf niet zo veel voor wel erbij natuurlijk maar op andere data

    Denk dat je er iets heel moois van kan maken

    Jos

    #18648
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik zou zeker lid worden, samen met mijn zoontje Milan. Verder zou ik mijn aandacht van de wedstrijden zeker meer richting de vereniging verplaatsen. Indien er een telsysteem voorhanden is zou ik graag de kar willen trekken voor wat betreft club wedstrijden.

    Maar ik weet heel goed dat een telsysteem duur is en dat dit alleen gefinancierd kan worden wanneer er voldoende leden zijn. Aan de BL-cup wedstrijden heb ik al deelgenomen dus ik weet dat electro qua snelheden de grote broer is van de Nitro auto’s. Hoewel de beleving wel wat minder is zou mij dat zeker niet beletten om samen lid te worden.

    Ik begrijp heel goed dat het geheel afhankelijk is van de medewerkzaamheid van de gemeente dus ik hoop dat het goed gaat komen en waar ik kan zal ik zeker helpen ( ik denk eerlijk gezegd dat ik veel vaker aanwezig zou zijn dan 1 keer per maand).

    #18649
    wim50
    Deelnemer

    Mijn kleinzoon en ik willen best hieraan mee werken, alleen willen wij eerst wel weten hoe en waar e.d.

    #18650
    John
    Deelnemer

    Ja ik wordt lid en helpen is ook geen probleem. Hoop dat het gaat lukken

    #18651
    BigBrother74
    Deelnemer

    Uiteraard wordt ik zelf ook lid samen met mijn zoon. Baanonderhoud en weekenddienst spreken voor zich, maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen geldt.
    Een telsysteem is zeker nodig als we mee willen doen met wedstrijden en eigen club wedstrijden gaan houden.
    Maar eens kijken hoeveel reacties we gaan krijgen…

    #18652
    thefonz
    Deelnemer

    Bij deze wil ik aangeven dat wij (Jaap en Wesley van Aalst) niet lid zullen worden van de vereniging. Wij zijn op dit moment niet fanatiek genoeg om de overstap te maken naar Elektro.
    Daarnaast zijn wij ruim 10 jaar lid geweest bij MBC de Sluis en hebben we nog geholpen deze baan op te bouwen en te onderhouden. Hier hebben we dan ook geen behoefte meer aan.
    Ik heb meer behoefte om een dagje op een baan gast te rijden of een simpele meeting op het Prisma terrein.

    Gr Wesley van Aalst

    #18653
    Mario Koolmees
    Moderator

    Jammer Wesley en Jaap, maar ook alle begrip! Gastrijden wordt mogelijk en de jaarlijkse demo bij Seat houden we er ook gewoon in!

    #18654
    Marceltrucker
    Deelnemer

    Mijn fototoestel is al electro dus ik wordt zeker lid(afhankelijk van de kosten). Meewerken is uiteraard geen probleem.

    #18655
    DZH42
    Deelnemer

    Ik zal ook zeker lid worden van de club, ik wil ook meewerken maar geen verplichting 🙂

    #18657
    meneermini
    Deelnemer

    ik zal ook zeker lid worden van de club ik wel ook wel helpen met bouwen en zo maar ook liever geen verplichtingen

    mieke: Ik wil ook lid worden maar aangezien ik max 1-2 weekends per maand aanwezig ben in nederland is volledig lidmaatschap wel heel veel verspilling van geld dus wil ik het regelen zoals ik eerder al heb vernoemt in andere post
    Enkel electro vind ik natuurlijk jammer voor de andere rijders maar dit is een goed begin voor de club.
    Ik kijk er met veel genoegen naar uit .

    #18659
    CatSpawn
    Deelnemer

    Ik wil ook wel lid worden, maar ook zonder verplichtingen.
    Ik zou graag wat meer uitwerking willen zien van een aantal ( in mijn ogen) belangrijke punten.

    Een startplan voor de vereniging en baanaanleg.
    Wat zijn de exacte kosten van een lidmaatschap.

    Zo heb ik nog een aantal vragen die ik graag zou willen stellen.
    Is het misschien een idee om (wanneer het duidelijk is wie lid wil worden) een bespreking te houden wat het bestuur momenteel heeft voor plannen en wat de status is van de besprekingen met de gemeente.

    Ik denk dat dit het moment is waarop iedereen zijn of haar input kan geven en misschien dat deze meegenomen kunnen worden bij de besprekingen met de gemeente.
    Ook wil ik wel meedenken betreft een baanontwerp.
    Ik kan (als jullie dat willen) een opzetje maken van een baan en die naar jullie sturen.

    Ik hoor graag van jullie of dat wenselijk is.

    Verder kijk ik er wel naar uit en heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen.

    #18662
    BigBrother74
    Deelnemer

    Iedereen bedankt voor de antwoorden. Met de opgegeven personen zitten we nu op:
    – 10 volwassenen
    – 3 kinderen
    – 3 gast-rijders

    Laten we de verstuurde mail aan de 100+ leden nog 2-3 dagen afwachten en dan beraden wat te doen.
    Afhankelijk van de uiteindelijke reacties kan namelijk weer contact gezocht worden met de gemeente.
    De gemeente heeft op haar beurt dan weer tijd nodig voor een locatie onderzoek voor een elektro club.

    Wordt vervolgd…

    #18664
    peter-hht
    Deelnemer

    Mss beetje laat, maar toch..
    Ook wij zullen lid worden. Inzet, onderhoud e.d. hangt beetje af van de weekenden. Ivm werk komt het niet altijd gelegen, mits van te voren bekend is alles te regelen.
    Mss behoort het tot de opties, afhankelijk van de plek, om in overleg met de omgeving 1 a 2 maal per jaar een dag te organiseren om wel nitro gebruik te laten maken van de baan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
  • Het onderwerp ‘Toekomstplannen RC Club Zoetermeer’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven