14 berichten aan het bekijken - 46 tot 59 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #30384
    leo-rcc
    Deelnemer

    Ook al heb ik er niet vaak kunnen rijden vind ik het toch een beetje triest dat BOMB bij de manege ten einde is gekomen. Ik hoop vurig dat RCCZ een beetje meer standvastigheid kan vinden samen met de gemeente.

    #30385
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vandaag gesproken met de gemeente, huurprijs is pittig en het zal de eerste jaren een flinke uitdaging zijn om de vereniging rendabel te krijgen. Nu druk aan het rekenen of ons plan haalbaar is en hoeveel centjes we echt nodig hebben.

    Huurprijs is flink, maar met voldoende leden zeker haalbaar. Wanneer we minimaal 30 leden hebben en een aantal trouwe sponsoren is het te doen. Volgende stap is kijken naar opties ter financiering van de opstartkosten van de vereniging.

    #30420
    Doki391
    Deelnemer

    Succes!

    We horen het graag

    #30421
    gerbenentimor
    Deelnemer

    Hallo allen,

    Ik lees al een ruime tijd mee op jullie forum en afgelopen vrijdag heb ik samen met mijn zoon van 6 de stap gezet tot de aanschaf van een Traxxas slash 4*4 brushless. Dit mede door het uitzicht op een baan in Zoetermeer.

    Mocht het zover komen dan zou dat voor ons zeker een reden zijn om eens kennis te komen maken en aansluitend lid te worden.

    Succes met de onderhandelingen en berekeningen.

    Grt Gerben

    #30422
    Mario Koolmees
    Moderator

    We hebben vorige week woensdag (9 maart) het gesprek gevoerd met de gemeente, maar naast het feit dat de huurprijs flink hoger is dan verwacht hebben wij op donderdag gehoord dat er ook nog eens BTW berekend wordt. Al met al dus nog een extra 21% bovenop de huurprijs.

    Over het berekenen van de huur zijn we nu dus weer in contact met de gemeente. Dit betekent ongetwijfeld dat dit feit tot extra vertraging zal leiden en daar zaten we eigenlijk niet op te wachten. Zeker nu het weer mooier wordt hadden we graag al aan de slag gegaan met plannen maken voor de opbouw van een baan. Nu moeten we helaas nogmaals en meer energie in de onderhandelingen met de gemeente steken.

    Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn zullen we e.e.a. hier op het forum mededelen.

    #30452
    Mario Koolmees
    Moderator

    Hallo allen,

    Ik lees al een ruime tijd mee op jullie forum en afgelopen vrijdag heb ik samen met mijn zoon van 6 de stap gezet tot de aanschaf van een Traxxas slash 4*4 brushless. Dit mede door het uitzicht op een baan in Zoetermeer.

    Mocht het zover komen dan zou dat voor ons zeker een reden zijn om eens kennis te komen maken en aansluitend lid te worden.

    Succes met de onderhandelingen en berekeningen.

    Grt Gerben

    Welkom op het forum, blijf meelezen…hopelijk binnenkort meer informatie!
    Leuk om te zien dat er spontaan potentiele leden bijkomen 🙂

    #30461
    Mario Koolmees
    Moderator

    Even een update voor iedereen die mee leest op het forum, we willen niet dat het lijkt stil te zijn…want stil zitten, dat doen we zeker niet. We zijn wekelijks bezig met de gemeente, maar daar hebben we met veel verschillende afdelingen en contactpersonen te maken die vaak op de achtergrond ook nog eens overleg met collega’s moeten voeren en dat gaat helaas allemaal niet supersnel.

    Even in het kort een samenvatting:
    – De huurprijs is bekend, dit staat vooralsnog op een bedrag van € 3500,00 ex BTW, maar inclusief gebruik lichtmasten (ja jullie lezen het goed, in de avond rijden is heel goed mogelijk). De BTW is nog niet bevestigd maar wij verwachten dat dit tarief 6% is.
    – Qua huurprijs wordt er een marktconform tarief tarief berekend. Dit vinden wij nogal opmerkelijk aangezien wij een vereniging zijn en om die reden zijn wij van mening een verenigingstarief te moeten krijgen. Hiervoor zijn we weer met een andere afdeling in gesprek, de afdeling Samenleving. Zij moeten bepalen of wij aan de voorwaarden voldoen om een verenigingtarief te krijgen.
    – Qua aanleg van de faciliteiten bestaat er binnen de gemeente Zoetermeer een optie om een investeringssubsidie te krijgen. Deze investeringssubsidie zou inhouden dat 25% van de kosten van ons project door de gemeente betaald worden. Voor de aanvraag van deze subsidie staat echter een termijn van maximaal 13 weken en wij hebben een sluitend ondernemingsplan en financieel plan nodig. Helaas kunnen wij met name het financiele plan niet afronden als wij geen zekerheid hebben over de huurprijs.
    – Naast de investeringssubsdie hebben wij ook een plan liggen voor een crowdfunding actie. Kort geleden bleek dat de gemeente dit zelfs faciliteert via http://www.buurtdromen.nl. Met de dames achter dit initiatief hebben wij al een gesprek gehad en ons project is mogelijk. Echter ook hiervoor geldt dat onze plannen concreet moeten zijn en ook uitgevoerd moeten worden, anders moeten de ontvangsten hieruit weer terug naar de donateurs. Met de crowdfunding actie proberen wij voldoende geld bij elkaar te krijgen om het kunstgras voor de toekomstige baan te financieren.
    – Als laatste hebben wij reeds een heleboel materialen van RC Bomb overgenomen en opgehaald. We zijn nog met Bomb bezig, maar ook de overname van het telsysteem is afgesproken.

    Samenvattend:
    – Wanneer wij alle afdelingen van de gemeente mee hebben en het huurcontract getekend is kunnen we als laatste stap het overleg met de omliggende verenigingen gaan doen, echter zover zijn we vooralsnog niet hierop moeten we nog even wachten.
    – Qua baan is ons doel: kunstgras, verlichting, telsysteem, opslagruimte en elektriciteit moet aanwezig zijn. Ook parkeren lijkt geen probleem te zijn.
    – Kortom, de vooruitzichten zijn goed, we hebben nog wat hobbels om glad te strijken en hier zal nog enige tijd overheen gaan.

    #30466
    Doki391
    Deelnemer

    Gaaf! Leuk om dit te lezen

    #30472
    Mario Koolmees
    Moderator

    Even een kleine update voor de regelmatige bezoekers van het forum:

    – Investeringssubsidie is aangevraagd, procedure kan maximaal 13 weken in beslag nemen.
    – Crowdfunding is de informatie ontvangen, dit proces kan zeer snel opgestart worden en volgt wanneer we duidelijkheid hebben over de startdatum en ingangsdatum van een huurcontract.
    – BTW op de huur, hierover hebben we goed bericht ontvangen, de huur is vrijgesteld van BTW dus dit is geen(echte) belemmering voor onze vereniging.
    – Huurprijs, hierover lopen nog verdere onderhandelingen, wij zijn van mening dat we als vereniging in aanmerking komen voor een verenigingstarief qua huur (lees: een gesubsidieerde huur), de gemeente heeft een aanbod gedaan voor huur tegen markt conform tarief. Hier moeten we dus nog duidelijkheid over krijgen.

    Al met al gaat alles niet zo snel als gehoopt, maar wij hebben vol onze schouders eronder!

    #30480
    Mario Koolmees
    Moderator

    Dinsdag 26 april om 16.00 uur hebben we wederom een gesprek met de gemeente. We gaan de details van het huurcontract bespreken en de gemeente wil met ons de financiële haalbaarheid bespreken alsmede de plannen voor de inrichting van het terrein.

    Na dinsdag zullen wij een update op het forum zetten met meer details.

    #30484
    Doki391
    Deelnemer

    Succes morgen!

    #30488
    Mario Koolmees
    Moderator

    Afgelopen dinsdag 26 april hebben wij ons gesprek gevoerd met maar liefst 5 medewerkers van de gemeente, deze hebben wij stuk voor stuk kunnen overtuigen van de haalbaarheid van onze plannen. Er blijven wel nog een aantal stappen die genomen moeten worden alvorens wij aan de slag kunnen. Omdat alle stappen elkaar kunnen beïnvloeden en bij het mislopen van een bepaald onderdeel voor vertraging kan zorgen doen we dat in een volgorde om juist alle onzekerheden uit te sluiten of te voorkomen.

    Stap 1 – Samenspraak verenigingen:
    De eerste stap die we nu op zeer korte termijn gaan nemen is een samenspraak moment organiseren met alle omliggende verenigingen. Tijdens deze samenspraak zal de gemeente ons bekend maken als potentiële huurder van het braakliggende terrein. De gemeente zal dan op basis van de meetgegevens van het geluid aantonen dat er eigenlijk weinig beletsel is voor ons als vereniging. Verder zal de gemeente wel kijken naar de parkeer mogelijkheden en of er in de piektijden van de diverse verenigingen knelpunten kunnen ontstaan door een gebrek aan parkeerruimte. Hierbij is weliswaar een kanttekening aangezien er ook 2 bedrijven met een groot parkeerterrein in de directe omgeving liggen waar we mogelijk (in overleg met de betreffende bedrijven) gebruik van kunnen maken. Toch mag de gemeente hier geen rekening mee houden qua parkeerdruk aangezien zij dit puur op de openbaar toegankelijke parkeerplaatsen moeten baseren.

    Stap 2 – Lidmaatschappen in de opstart inzichtelijk maken:
    De volgende stap zal voor ons als vereniging zijn de inschrijvingen van leden mogelijk maken. Aangezien wij niet direct een startdatum kunnen aangeven zullen wij de potentiële leden in laten schrijven op basis van een intentie tot lidmaatschap. De achter liggende reden voor deze intentie tot lidmaatschap is dat wij pas na de vervolg stappen een indicatie kunnen geven van de openingsdatum. Overigens is onze verwachting dat wij vrij makkelijk aan de leden aantallen kunnen komen die in ons ondernemingsplan beschreven zijn. De kosten voor het lidmaatschap van het eerste jaar zal uiteraard gebaseerd zijn op de startdatum en pro rata in rekening worden gebracht.

    Stap 3 – Crowdfunding campagne starten:
    Na het inschrijven van de potentiële leden en met de mogelijkheid tot bekend maken van de locatie kunnen wij start met een crowdfunding campagne. Voor deze campagne maken we gebruik van de website http://www.buurtdromen.nl van de gemeente Zoetermeer. Ons doel in deze campagne zal zijn het financieren van het kunstgras van onze baan en wij richten ons op een bedrag van € 2.000,-. De opzet hiervan is vrij eenvoudig, iedereen (ook potentiële leden, vrienden, familie en eigenlijk iedereen die er belang bij heeft) kan een donatie doen aan de club, halen wij binnen 30 dagen het bedrag van € 2.000,- dan wordt dit uitbetaald aan onze vereniging. Halen wij het niet dan wordt het geld terug gestort aan de donateurs. Krijgen we een hoger bedrag bij elkaar, dan wordt het gehele bedrag (dus ook wat er meer gedoneerd is) uitbetaald aan onze vereniging.

    Stap 4 – Investeringssubsidie:
    Wanneer de crowdfunding campagne succesvol is betekent dit eigenlijk dat we een financiële basis hebben waarmee we onze baan grotendeels kunnen inrichten. Toch zijn de kosten zeker meer dat de gestelde € 2.000,- en dus vragen wij ook bij de gemeente een investeringssubsidie aan. De gemeente kan tot maximaal 25% van de inrichtingskosten als subsidie verstrekken aan amateurverenigingen zoals die van ons. Het gaat hier om naar verwachting een bedrag van € 1.750.-. Met de inkomsten van de crowdfunding campagne en de investeringssubsidie zullen wij onze locatie inrichten en de baan echt aan gaan leggen, deze inkomsten zullen voor het grootste deel verbruikt worden voor de aankoop van kunstgras waar wij reeds een leverancier en een offerte van hebben liggen.

    Stap 5 – Ondertekening huurcontract:
    Wanneer wij bovenstaande stappen hebben genomen kunnen wij onze handtekening zetten onder het huurcontract en krijgen wij een datum wanneer wij kunnen starten met het aanleggen van de baan. Het is voor ons nog erg onduidelijk hoe snel zaken verlopen en wat de daadwerkelijke startdatum zal worden, maar vanuit ons bestuur proberen wij er natuurlijk zo veel mogelijk de snelheid in te houden.

    Bovenstaande weggezet in de tijd:
    Stap 1 : Wij hopen dit binnen 1 a 2 weken afgerond te hebben, half mei gereed.
    Stap 2 : Start we direct mee en loopt gelijk met crowdfunding, half juni gereed.
    Stap 3 : Termijn hiervoor is 30 dagen, half juni afgerond.
    Stap 4 : Aanvraag is al ingediend, maar kan maximaal 13 weken in beslag nemen, aangezien we deze reeds ingediend hebben is het niet helemaal duidelijk wat de verwachting is, wij hopen op de reeds afgegeven datum van 30 juni.
    Stap 5 : Kan direct na de goedkeuring van de investeringssubsidie, 30 juni.

    Al met al, wanneer alles soepel loopt en zonder al te veel vertragingen hopen wij op 1 juli te starten. Gezien de voortgang en de ervaringen tot nu tot zal dit wellicht niet haalbaar zijn (zaken duren eigenlijk altijd langer dan verwacht). Gaan de startdatum echter richting 1 september dan ligt de keuze voor de hand (gezien het einde van het seizoen/redelijke weer) dat wij pas in 2017 openen. Daar hopen we uiteraard niet op, we zetten alle zeilen bij om zo snel mogelijk te kunnen starten!

    #30598
    Mario Koolmees
    Moderator

    Even een korte update van de zaken zoals ze er nu voor staan:

    – Bankrekening is geopend (zie beginpagina van de website)
    – Crowd funding actie = geslaagd, geld hebben wij reeds op onze nieuwe bankrekening ontvangen.
    – Notaris is ingeschakeld om onze statuten bij notariële akte vast te leggen (i.v.m. aansprakelijkheid bestuur).
    – Binnenkort plannen wij een ALV om de concept statuten door de (toekomstige) leden goed te laten keuren.
    – Tijdens de ALV zullen wij de toekomstige leden uiteraard van meer/volledige informatie voorzien omtrent de stand van zaken.
    – 1e week van juli vindt er samenspraak plaats met omliggende verenigingen van onze toekomstige locatie.
    – Na de samenspraak gaat de subsidie aanvraag lopen om een deel van de aanleg van onze baan te subsidiëren.

    Wij richten ons op dit moment op 1 augustus als start datum, maar zijn hierin uiteraard voor een belangrijk deel afhankelijk van de gemeente Zoetermeer, wanneer zaken snel geregeld kunnen worden doen wij ook onze uiterste best hiervoor. Duurt het langer dan bestaat er een redelijke kans dat we pas per 1 maart 2017 kunnen openen.

    #30599
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vandaag gesproken met de gemeente, 1 augustus is in ieder geval niet haalbaar aangezien er nog teveel tijd zit in het doorlopen van procedures omtrent de vergunning. De gemeente wil e.e.a. secuur doen om niet naderhand in de problemen te komen wanneer er procedures versneld afgehandeld worden.

    Proces voor de omgevingsvergunning kost maximaal 8 weken.
    Daarna is er mogelijkheid voor bezwaar van omwonenden, hiervoor staat een termijn van 6 weken.

    Al met al betekent dit dat wij op zijn vroegst september/oktober kunnen starten, dan komt de winter eraan en dat is natuurlijk zinloos voor ons.

    Samenvattend, we gaan ons vanaf nu richten op 1 maart 2017 als start datum. Dat is enerzijds vervelend omdat we hoopten dit jaar aan de slag te kunnen, aan de andere kant hebben we meer tijd om zelf voor te bereiden en goed na te denken hoe we de locatie in gaan richten.

    Dit jaar zullen we het helaas dus nog met een maandelijkse meeting moeten blijven doen.

14 berichten aan het bekijken - 46 tot 59 (van in totaal 59)
  • Het onderwerp ‘Toekomstplannen RC Club Zoetermeer’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven