15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #9463
    mikeon
    Deelnemer

    Ik ga jullie hier op de hoogte houden van mijn contact met de gemeente, waarbij ik probeer toestemming voor meetings en een vereniging te regelen.

    Stand van zaken 12/8:
    op het moment heeft de gemeente alleen aangegeven dat het best mogelijk zou moeten zijn, mits er een ruimte te vinden is en er duidelijk afspraken gemaakt worden. Ik ben nu door verwezen naar wethouder van ruimtelijke indeling en sportzaken. ik ga proberen met beide een gesprek te krijgen. Mijn doel voor nu is toestemming voor meetings in september en oktober. Zie binnenkort “meetings” voor meer info.

    Stand van zaken 13/8:
    Heb overlegd met de secretaresse van de wethouder over de lokatie toestemming voor de offroad meetings, maar vanwege het reces zijn er op dit moment geen wethouders aanwezig. Bij terugkomst zal mijn mail direct worden voorgelegd aan wethouder van sportzaken, en er zal daarna contact met mij worden opgenomen. Ook zal er dan overlegd worden met afdeling vergunningen.
    Even afwachten dus!

    Stand van zaken 20/8:
    Zoals Mario al vertelde (in een reactie) heb ik behoorlijk wat gebeld. Om te beginnen heb ik voor de zoveelste keer contact proberen te leggen met de twee wedhouders maar deze waren alweer niet te berijken. Na nog wat gedoe ben ik erachter gekomen dat ons terrein waar we willen gaan rijden van het Prisma bedrijventerein is, wat vervolgens weer onderverdeeld is aan een aantal ontwikkelaars. Uiteindelijk heb ik toestemming kunnen krijgen, al is het niet helemaal officieel gegaan. We kunnen nu dus (voorlopig) gaan rijden!

    Stand van zaken 25/8:
    Eindelijk (na ruim 4 weken) een antwoord van één van de twee wedhouders. We mogen op gesprek komen om te overleggen. Omdat we ondertussen al iets met Prisma hebben geregeld is dit gesprek niet van essentieel belang, maar toch zou het prettig zijn als het zou lukken een terrein te regelen wat we langer kunnen gebruiken dan de 1 á 2 jaar van het Prisma terrein. Ook willen Mario en ik er eigelijk een officiele sport vereniging van maken, omdat de gemeente dan verplicht is om hulp te verlenen.

    Stand van zaken 2/9:
    Vrijdag hebben we een gesprek met de gemeente betreft een lokatie en overige zaken. We gaan hier gewoon vol vertouwen in en zien wel wat eruit gaat komen. Ook zijn we benaderd door een vereniging die graag met ons samen zou gaan werken, daar zijn we natuurlijk erg blij mee en we gaan dan ook rond de tafel zitten, hierover volgt binnenkort meer informatie.

    Stand van zaken 5/9:
    Nou en dan een belangrijke update. De deur met gemeente zoetermeer zit nagenoeg dicht! Zoals mario verderop al meld, zijn wij door de gemeente met een koude douche ontvangen. Het zou niet mogelijk zijn met brandstof te rijden, en al helemaal niet om een lokatie te krijgen. Dit betekend niet dat wij de strijdbijl neer leggen, en we zullen ook lekker doorgaan met het “stalken” van gemeentes en bedrijven om een lokatie te krijgen. Ondertussen gaan we over op plan B, lekker meeten op verschillende lokaties. We hebben wel wat leuken ideeën, maar of dit gaat lukken weten we nog niet. In iedergeval is iedereen 12 september van harte welkom!

    #10027
    mikeon
    Deelnemer

    update gedaan, 13/8. Zie start topic.

    #10090
    Mario Koolmees
    Moderator

    Na diverse contacten met de gemeente heeft Mike duidelijkheid gekregen over de eigenaar van de grond in het Prisma terrein. De gemeente gaf aan dat zij niet de eigenaar van de grond zijn en dat wij eigenlijk toestemming van de eigenaar van de grond moesten krijgen.

    Uiteindelijk na wat zoekwerk bleek dat bedrijvenschap Hoefweg de eigenaar was en hiermee heeft Mike diverse contact pogingen gedaan. Aan het einde van de dag eindelijk de juiste persoon te spreken gekregen en die vond het geen enkel probleem als wij eens per maand op het terrein een meeting willen organiseren.

    Wel gaf hij al aan dat als we de officiële wegen zouden proberen, we wellicht maanden verder zijn voordat we toestemming hebben. Aangezien hij ook inzag dat het dan al winter is en het voor ons geen zin heeft om te rijden mochten wij direct gebruik gaan maken van het terrein.

    In de toekomst zal doordat er meerdere bouwwerkzaamheden plaats gaan vinden de ruimte binnen het terrein wel beperkter worden, maar vooralsnog hebben we de vrije hand om van start te gaan met de eerste meetings.

    Datgene wat we afgesproken hebben zullen we overigens ook nog voorleggen aan de gemeente, zodat zij op de hoogte zijn en blijven van de ontwikkelingen. Maar vooralsnog hebben wij weinig met de gemeente te regelen.

    Mike bedankt voor het bellen en proberen, hij is de hele middag bezig geweest om rond te bellen en uiteindelijk hebben we toestemming gekregen. Nu kunnen we verder met de details uitwerken!

    #10091
    janschip
    Deelnemer

    Yes yes yes, goed gedaan en gefeliciteerd!!!!!!

    #10092
    pinty
    Deelnemer

    supernieuws !!!

    #10103
    THo
    Lid

    Mooi, hoop dat ze niet het hele terreintje vol gaan bouwen.
    Mocht dit niks worden hebben jullie dan al een ander terrein op het oog?

    #10104
    Mario Koolmees
    Moderator

    Zodra we merken dat de ruimte beperkt wordt gaan we zoeken naar andere lokaties. Ik heb daar al wat ideeën over maar dat zien we t.z.t. wel. Daarnaast zijn we deels ook afhankelijk van de medewerking van de gemeente.

    #10105
    Manta
    Lid

    TOP gedaan Mike, zodra er een budget in de clubkas zit ben jij de eerste die een beltegoed kaartje mag declareren. 😆 😆

    #10112
    DTRALLY
    Deelnemer

    Goed nieuws, ben benieuwd

    #10129
    mikeon
    Deelnemer

    Dankje 🙂

    Ik hoop dat jullie ondertussen zo veel mogelijk mensen van RCCZ vertellen en proberen leden te werven, want het ledental stijgt nog maar minimaal.

    (btw, ik heb me verslagje weer geupdate)

    #10185
    Hansdo
    Lid

    Begrijp ik goed dat registratie voor het forum ook automatisch lidmaatschap inhoudt of moet er meer voor gebeuren ?
    Als onroad in beeld komt ben ik bereid om daar een actieve rol in te spelen.
    Ik wil het enthousiasme niet temperen maar weet uit vroegere ervaring dat de gemeente terughoudend is met het aanwijzen van terreinen t.b.v. sporten die geluid produceren en dat proces meest wel een paar jaar duurt . De vliegclub kan hierover ook meepraten . Overigens ken ik de voorzitter persoonlijk ,was mijn buurman kan je goed mee praten. Ik denk dat je het meest kans maakt met terreinen die aan de snelweg liggen omdat daar zowiezo geluid en geen woningen aanwezig zijn .
    maar een mooi initiatief !

    groetjes Hans Dokman Zoetermeer

    #10186
    Mario Koolmees
    Moderator

    Hallo Hans, we willen proberen om zowel onroad als offroad meetings te organiseren. Offroad is in de directe omgeving van de ZLC, dit aangezien de gemeente dan de geluidsoverlast niet aan kan voeren als reden om geen toestemming te verlenen.

    Vooralsnog is er geen betaald lidmaatschap, we vragen iedereen aan te melden voor het forum zodat we geinteresseerden op de hoogte kunnen houden en zodat we aan de gemeente aan kunnen tonen dat er een “markt” is voor de rc sport.

    Samenvattend; in beginsel eenvoudig meetings organiseren in ieder geval offroad en hopelijk ook offroad. Mocht er voldoende animo zijn dan gaan we wellicht proberen of er een basis is voor een vereniging met een vaste lokatie.

    #10224
    mikeon
    Deelnemer

    Ik heb weer een update geplaats!

    #10248
    Mario Koolmees
    Moderator

    Gisteren zijn Mike en ik langs geweest bij de gemeente voor een gesprek over een vaste lokatie voor een offroad baan.

    Voor de deur liep toevallig een camera ploeg van TV West langs dus daar hebben we (zonder opnames) even mee staan babbelen. Net zoals iedereen waren ze meteen enthousiast, ze hebben een kopie van het document wat wij voor de gemeente hadden opgesteld meegekregen en gingen zelfs kijken of ze bij een meeting kunnen komen filmen. Kortom; de dag begon goed.

    Binnen gekomen bij de gemeente zaten we aan tafel met de bedrijfsleider accommodaties en adviseur van de gemeente inzake exploitatie terreinen. En daar volgde de koude douche…zonder verder veel aandacht te schenken aan ons document werd ons vrij direct duidelijk gemaakt dat wij zeker een accommodatie kunnen krijgen, op een mooie lokatie ook… maar niet voor brandstof auto’s! Of we moeten brandstof geluidloos maken (we hebben duidelijk gemaakt dat dit onmogelijk is), of we moeten alleen electro gaan rijden.

    Ook voor meetings zullen we binnen de stadsgrenzen van Zoetermeer, op regelmatige basis (zoals wij willen doen…iedere maand) geen ruimte. Verder zullen we hier geen vergunningen voor rond krijgen aangezien de gemeente een probleem maakt/heeft met de geluidsproductie. Ook ons argument dat met het organiseren van meetings wij de geluidsoverlast uit de wijken weghalen was aardig, maar men was ook hier ongevoelig voor.

    Samenvattend hebben we qua gemeente weinig positiefs te melden, tenzij we met electro verder willen gaan. Maar als ik nu kijk wie er enthousiast zijn op het forum dan zijn dit allemaal brandstof rijders.

    Even voor de duidelijkheid; ons meeting terrein ligt op grondgebied van de gemeente Lansingerland, gelukkig zijn zij flexibeler en worden meetings gedoogd, zolang er geen klachten bij hun binnen komen.

    Wij gaan andere opties overwegen in de omgeving aangezien deze hobby te leuk en gezellig is om je hier bij neer te leggen….wordt vervolgd.

    Ter aanvulling, bijgaande document hebben wij achter gelaten bij de gemeente:
    http://dl.dropbox.com/u/10232007/20100903%20Gemeente%20Zoetermeer.pdf

    #10251
    janschip
    Deelnemer

    Jammer de opstelling van de gemeente maar hier was ik al bang voor.

    Gelukkig dat Lansingerland gedoogd, nu zorgen dat we geen overlast veroorzaken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Het onderwerp ‘Toestemming gemeente’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven