15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #10254
    freddynightmare
    Deelnemer

    hmmmmmmm malieveld misschien 😉

    #10255
    Mario Koolmees
    Moderator

    Malieveld….als we daar met 20 of 30 man gaan rijden worden we zeker weggejaagd, wie weet door de ME hahaha.

    #10256

    Jammer dat een gemeente als Zoetermeer er toch weer tegen is om dit soort dingen toe te staan..
    Als je op een industrie/bedrijventerrein gaat rijden heeft er niemand last van.
    Ongelooflijk…

    #10257
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik ben ook nog niet klaar met de gemeente en ga zeker andere wegen proberen. Hier moet beleid over gemaakt worden en dat is er nu niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat 1 persoon binnen het stadhuis beslist wat het beleid hierover is.

    #10262
    THo
    Lid

    Balen dit, maar je zei dat het meetingterrein in de gemeente lansingerveld ligt heb je dan niet alleen met die gemeente te maken en niet met gemeente Zoetermeer? Of zit ik hier fout?

    #10263
    Mario Koolmees
    Moderator

    We zijn RC Club Zoetermeer, dus we hebben in eerste instantie geprobeerd bij de gemeente Zoetermeer. Bij Lansingerland gaan we wellicht ook nog een poging doen.

    #10271
    mikeon
    Deelnemer

    Ik ga jullie hier op de hoogte houden van mijn contact met de gemeente, waarbij ik probeer toestemming voor meetings en een vereniging te regelen.

    Stand van zaken 12/8:
    op het moment heeft de gemeente alleen aangegeven dat het best mogelijk zou moeten zijn, mits er een ruimte te vinden is en er duidelijk afspraken gemaakt worden. Ik ben nu door verwezen naar wethouder van ruimtelijke indeling en sportzaken. ik ga proberen met beide een gesprek te krijgen. Mijn doel voor nu is toestemming voor meetings in september en oktober. Zie binnenkort “meetings” voor meer info.

    Stand van zaken 13/8:
    Heb overlegd met de secretaresse van de wethouder over de lokatie toestemming voor de offroad meetings, maar vanwege het reces zijn er op dit moment geen wethouders aanwezig. Bij terugkomst zal mijn mail direct worden voorgelegd aan wethouder van sportzaken, en er zal daarna contact met mij worden opgenomen. Ook zal er dan overlegd worden met afdeling vergunningen.
    Even afwachten dus!

    Stand van zaken 20/8:
    Zoals Mario al vertelde (in een reactie) heb ik behoorlijk wat gebeld. Om te beginnen heb ik voor de zoveelste keer contact proberen te leggen met de twee wedhouders maar deze waren alweer niet te berijken. Na nog wat gedoe ben ik erachter gekomen dat ons terrein waar we willen gaan rijden van het Prisma bedrijventerein is, wat vervolgens weer onderverdeeld is aan een aantal ontwikkelaars. Uiteindelijk heb ik toestemming kunnen krijgen, al is het niet helemaal officieel gegaan. We kunnen nu dus (voorlopig) gaan rijden!

    Stand van zaken 25/8:
    Eindelijk (na ruim 4 weken) een antwoord van één van de twee wedhouders. We mogen op gesprek komen om te overleggen. Omdat we ondertussen al iets met Prisma hebben geregeld is dit gesprek niet van essentieel belang, maar toch zou het prettig zijn als het zou lukken een terrein te regelen wat we langer kunnen gebruiken dan de 1 á 2 jaar van het Prisma terrein. Ook willen Mario en ik er eigelijk een officiele sport vereniging van maken, omdat de gemeente dan verplicht is om hulp te verlenen.

    Stand van zaken 2/9:
    Vrijdag hebben we een gesprek met de gemeente betreft een lokatie en overige zaken. We gaan hier gewoon vol vertouwen in en zien wel wat eruit gaat komen. Ook zijn we benaderd door een vereniging die graag met ons samen zou gaan werken, daar zijn we natuurlijk erg blij mee en we gaan dan ook rond de tafel zitten, hierover volgt binnenkort meer informatie.

    Stand van zaken 5/9:
    Nou en dan een belangrijke update. De deur met gemeente zoetermeer zit nagenoeg dicht! Zoals mario verderop al meld, zijn wij door de gemeente met een koude douche ontvangen. Het zou niet mogelijk zijn met brandstof te rijden, en al helemaal niet om een lokatie te krijgen. Dit betekend niet dat wij de strijdbijl neer leggen, en we zullen ook lekker doorgaan met het “stalken” van gemeentes en bedrijven om een lokatie te krijgen. Ondertussen gaan we over op plan B, lekker meeten op verschillende lokaties. We hebben wel wat leuken ideeën, maar of dit gaat lukken weten we nog niet. In iedergeval is iedereen 12 september van harte welkom!

    #10243
    Rogier
    Lid

    Vervelend dat de gemeente er niets voor voelt. Maar er moet natuurlijk wel wat te regelen zijn in een nabijgelegen gemeente lijkt me.

    Goed georganiseerde meetings op verschillende locaties versterkt de positie ook natuurlijk.

    #10244
    mikeon
    Deelnemer

    @Rogier wrote:

    Vervelend dat de gemeente er niets voor voelt. Maar er moet natuurlijk wel wat te regelen zijn in een nabijgelegen gemeente lijkt me.

    Goed georganiseerde meetings op verschillende locaties versterkt de positie ook natuurlijk.

    De gemeente gaf aan dat ook omringende gemeentes ons nergens kunnen plaatsen, maar wij hebben toch iets meer hoop 😉 Maar goed, eerst lekker meeten, en ondertussen lekker rondbellen en zeuren 😉

    #10577
    Jizmac
    Deelnemer

    Is er inmiddels al meer bekend via, eventuele, andere gemeenten?

    #10578
    Mario Koolmees
    Moderator

    Gezien het gedoogbeleid van de gemeente Lansingerland zullen we in 2010 doorgaan en 3 meetings organiseren zonder daar de gemeente te benaderen voor vergunningen. Eind 2010 zullen we in gesprek gaan met Lansingerland over de toekomstige ontwikkelingen.

    Gemeente Zoetermeer geeft een no-go voor brandstof, alleen electro is mogelijk maar dat is niet ons doel. Ondanks dat proberen we nog steeds in Zoetermeer binnen te komen.

    #10581
    Jizmac
    Deelnemer

    Spannend en succes….

    #10601

    Hai,Stef hier heeft ook met de gemeentepiefjes gesproken,meerdere malen.
    Het gaat de gemeente erom dat ze alleen een stukje land kunnen geven waar geen plannen voor zijn op korte termijn. Er zijn wel terreintjes die geschikt zijn en waar niemand last van je heeft,Maar wie wil binnen de gemeente de beslissing nemen en het geven.Het zijn schijtlaarzen die zich achter elkaar verschuilen en altijd net weg zijn als je komt of belt.Ook is het zo dat als ze jullie een vergunning geven ze ineens verplichtingen aan jullie hebben,en dat wil de gemeente niet.En als een projectontwikkelaar zijn oog laat vallen op jullie landje?Moeten ze een andere locatie voor jullie gaan zoeken.
    Ik wens jullie succes.

    groet stef.

    #10603

    wellicht een idee om een wethouder zover te krijgen ook te gaan rijden met een RC,
    dan gaan de procedures ineens een stuk sneller haha

    succes ermee,

    zal eens kijken of ik hier nog wat kan bijdragen….

    #10604
    Mario Koolmees
    Moderator

    Dat is het inderdaad, bij een gemeente is het uiteindelijk ook het geld wat telt. Daarom zitten ze niet zo te wachten op sportverenigingen en zeker niet als ze ook nog eens geluidsoverlast leveren. Maar goed, we blijven proberen met de instelling “Nee heb je, ja kan je krijgen”.

    @Kuno; wethouders zijn over het algemeen niet echt personen die je met een rc ziet rijden 😉

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Het onderwerp ‘Toestemming gemeente’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven