4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #9928
    Mario Koolmees
    Moderator

    26 mei 2013 Truggy Masters in Appingedam
    Het was weer een vroegertje, 5.40 stond Robert voor de deur en om 5.45 pikten we Tony op die voor deze gelegenheid direct uit zijn werk mee ging richting Appingedam. Vooraf was er veel twijfel om de wedstrijd af te lassen vanwege de slechte voorspellingen. Uiteindelijk hebben we een hele droge dag gezien…gelukkig.

    De dag begon op een vochtige baan en daardoor kregen we de kans om de nieuwe regenband, de Fastrax Twisters uit te testen. Deze bleken goed geschikt en de juiste keuze om de LRP Harakiri helemaal te vervangen vanaf 2014.

    Voor mijzelf gingen de kwalificaties lekker (Appingedam ligt mij lekker) en ik kwalificeerde meteen voor de 1/2 finale. In de halve finale moest ik bij de eerste 5 rijders komen om door te gaan naar de A-finale dus daar had ik mijn zinnen op gezet. Na een matige start moest ik mij van achterin het veld naar voren rijden en richting het einde van de 20 minuten hoorde ik dat ik op de 4e plek reed. Dat was voldoende voor de finale dus consolideren, kalm rijden en geen fouten maken. Een ronde later lag ik plotseling op de 8e plaats dus er moest iets fout zijn gegaan bij de tijdwaarneming. Dat klopt inderdaad, 1 ronde was niet geteld doordat ik op mijn achterwielen over de tellus reed terwijl ik gewoon even gas terug had moeten nemen. Naderhand even flink balen dus anders had ik met gemak in de finale gestaan. Maar goed ongeluk hoort er ook wel eens bij.

    Na een droge, redelijk frisse dag weer naar huis en om 21.45 beentjes omhoog en even uitrusten. Het was een lange dag maar in Appingedam heb ik het altijd naar mijn zin.

    Naderhand bleek dat ik door het niet getelde rondje veel punten had gemist. Ik werd slechts 15e in het algemeen klassement waar er zeker een top 10 positie mogelijk was. Volgende keer hopen dat het geluk werd in mijn richting komt.

    Robert reed netjes en werd 1e in de Rookie finale en ook 1e in het algemeen klassement voor de rookies. Helaas weinig tegenstand voor hem in deze race…er waren maar 2 rookies ingeschreven.

    Tony had een up -en down dag maar wist in zijn finale nog een mooi tempo te vinden. Door wat problemen in zijn finale reed hij maar 16 rondjes en werd in het algemeen klassement 23e.

    2 juni 2013 Buggycup RC Bomb
    Op de stoffige baan bij Bomb hadden wij een dag met fantastisch weer, we hadden er zin in en met bijna 60 rijders een flink startveld.

    Mijn kwalificaties liepen lekker, de auto lag goed en het Alpha motortje wat ik zelf uit 3 types motoren had opgebouwd deed zijn werk betrouwbaar en liep lekker hard. 1e kwalificatie ging goed, 2e kwalificatie teveel onnodige fouten en 3e kwalificatie iets kalmer gedaan om fouten te voorkomen en dat was ook de snelste van de 3.

    Gekwalificeerd voor de 1/8e finale op de 2e plek, dus de 1/16e finale overgeslagen. Kwestie van goed starten, uitrijden en niet teveel plaatsen verliezen, de eerste 4 gingen door naar de 1/4 finale. Helaas had ik ook hier wat ongeluk, tijdens het warm rijden merkte ik storing. Een andere rijder had 5 minuten uitstel aangevraagd dus snel een andere humppack in de auto gezet en even proberen. Nog steeds storing…daarna de schakelaar er tussenuit om ook dat uit te sluiten. Weer de baan op, nog steeds storing. Servo travel een stuk terug gezet en nog 1 keer proberen…nog steeds problemen. Aangezien ik geen vertrouwen had in de auto en geen op hol geslagen auto wilde hebben hem maar stil gezet en uit de finale gestapt. Toen ik er naderhand even rustig over na ging denken kwam ik tot de conclusie dat mijn gas/rem servo kapot moet zijn, ik moet het nog even testen en dan weten we dat zeker.

    Flink balen, 2 weekenden met problemen…hopelijk dat het volgende race beter gaat.

    #17810
    Mario Koolmees
    Moderator

    En nog wat actie foto’s (met dank aan Tony voor de mooie foto’s):

    #17812
    pinty
    Deelnemer

    zo…die foto’s zijn gaaf !
    Neem je de buggy ook mee met de meeting? Ben wel benieuwd naar zijn prestaties t.o.v. mijn buggy.
    De electro-versie was in ieder geval al een maatje te groot voor mij….

    #17813
    Mario Koolmees
    Moderator

    Tony heeft een nieuwe digitale spiegelreflex camera gekocht en loopt dus de laatste wedstrijden lekker plaatjes te schieten, wel handig want daar heb ik zelf meestal helemaal geen tijd voor.

    De nitro mugen buggy is qua ophanging identiek aan de electro buggy. En de radioplaat en overige onderdelen zie je ook weer terug op de truggy…het zit bij de buggy alleen wat dichter op elkaar. Hopelijk heb ik een keer tijd voor een meeting en dan neem ik alle Mugens zeker mee 🙂

    Enne om goed het verschil te zien (en eigenlijk te voelen) kan je het beste wat rondjes op een echte wedstrijd baan maken. Ik rij natuurlijk ook met een kunstgras setup. Voor de wedstrijd bij Bomb had ik daar overigens wel wat zaken aan gewijzigd (dunnere sway bars, rijhoogte iets hoger en roll center aangepast).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Het onderwerp ‘Truggy Masters 26 mei 2013 & buggycup 2 juni 2013’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven