3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #9766
    freddynightmare
    Deelnemer

    Ik heb afgelopen weekend ff mn hobao hyper st pro uitgelaten na een lange tijd,na 3 tankies gereden te hebben maakte ie n raar geluid (ratelend) en sloeg ineens af.
    Motor uitelkaar gehaald(LRP.28vtec) en kwam eerst 2 bijna opgeloste kogellagers tegen die eigenlijk in mn koppelingsklok hoorde te zitten 🙁 .
    Ik dacht ineerste instantie dat dat t was MAARRR toen ik aan mn krukas draaide kwam mn zuigertje in de bovenste stand klem te zitten maar onderin loopt ie gewoon soepel.
    Nu lees ik hier en daar op t net dat dat welleens gebeurd met je motortje inrijden en dat je dan n fohn oid moet gebruiken,maar mijn motortje heeft dat al allemaal achter de rug.
    Hij heeft nu ong. 1a 1.5 liter gereden.
    Is hier nog wat aan te doen 🙂 of toch nie 😥

    p.s smering kreeg ie genoeg want hij rookte zoals dat ie altijd heeft gedaan.

    #15215
    Mario Koolmees
    Moderator

    Haal je backplate of je trekstarter er even vanaf zodat je de binnenkant van je motor kan bekijken of er problemen zijn. Als daar alles goed is, even je koelkop demonteren en daar controleren of je vreemde zaken kunt zien. Wanneer je geen problemen vindt gewoon wat afterrun in je motor doen en proberen hem los te krijgen. Als je de gloeiplug er niet in hebt zitten heeft je motor minder compressie en moet dat makkelijker gaan.

    Lukt dat allemaal niet kun je ook de motor nog flink voorverwarmen met een fohn of eventueel een verfstripper (let op, niet te heet en pas op de kunststof delen van je auto), en daarna proberen hem los te krijgen. Ik heb het 1 keer gezien met een motor en toen wij hem los kregen kon hij daarna weer gestart worden en liep hij weer als een zonnetje.

    Er hoeft dus niks mis te zijn…

    #15225
    freddynightmare
    Deelnemer

    Ik had mn motortje al helemaal uitelkaar gehaald en voor de rest was r niks kapot ofzo,t zuigertje haal ik r ook gewoon uit maar bovenin de cilinderhals blijft ie als t ware klemmen.
    Ik kreeg ook bijna die cilinderhals of hoe dat ook mag heten haast niet uit mn cilinder,ik weet niet of dat normaal is.
    En ik vind t sowiezo raar dat ik al die tijd ermee heb gereden en nu plotseling ineens komt mn zuigertje vast te zitten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Het onderwerp ‘Vastloper of toch niet!!’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven