15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #9589
    pinty
    Deelnemer

    Voor de komende meeting ben ik alweer druk bezig om mijn buggy nog iets leuker te maken.
    Nu zag de afgelopen keer een aantal met lampen op de auto.
    Nu is mijn vraag: Hoe hebben jullie dat gedaan? zelf gemaakt of zo gekocht. En hoe zit het met de stroom-voorziening?

    Ik heb nu 2 led-lampjes op de kop getikt (aldi) van het soort mini zaklamp, maar dit is wat onhandig om vast te zetten op het chassis.
    Of toch maar zelf wat solderen (lampjes van de fiets) ?

    #11892

    led strips te koop bij rc pitstop, alle kleuren, zelfklevend, per 3 leds, tot 12 volt, indien mogelijk losse accu gebruiken i.v.m. stroom verbruik voor je ontvanger, anders moet je in januari maar ff kijken bij mijn fg

    gr arjan

    #11895
    Jos Borgdorff
    Deelnemer

    @rcverslaafde wrote:

    anders moet je in januari maar ff kijken bij mijn fg

    Als je wilt weten waar die rijdt ? achter de mijne ๐Ÿ˜†

    #11897
    pinty
    Deelnemer

    Ik wil het graag er al op hebben zitten in januari…..

    niemand ff een fotootje van hoe het zit? of zijn het bij de fg’s standaard lampen die er al op zitten?

    #11900

    @Jos Borgdorff wrote:

    @rcverslaafde wrote:

    anders moet je in januari maar ff kijken bij mijn fg

    Als je wilt weten waar die rijdt ? achter de mijne ๐Ÿ˜†

    ๐Ÿ˜† je bent gemeen, ik heb ook voor gereden :mrgreen:

    gr arjan

    #11901

    @pinty wrote:

    Ik wil het graag er al op hebben zitten in januari…..

    niemand ff een fotootje van hoe het zit? of zijn het bij de fg’s standaard lampen die er al op zitten?

    standaard lampen van fg gebruikt, daarin leds gemaakt, achterop een rode ledstrip, klein accupakketje, en klaar is de verlichting, ik maak wel foto’s en mail ze wel ff.

    gr arjan

    #11902






    hier wat foto’s van de verlichting

    gr arjan

    #11906
    janschip
    Deelnemer

    Je hebt nu die kerstlicht setjes met ledjes, aldi, kruidvat, action enzo..per 10 op 2 maal een aa batterij.
    Die kosten 1 of 2 euro ik ben hier ook mee aan het proberen.

    Let wel op dat je ledjes neemt met bolle lens dan heb je meer licht.

    De leds staan allemaal parralel, dus los solderen, samenvoegen van een aantal leds en weer vast solderen, wel het aantal leds intact laten.

    Wanneer je losse leds gaat gebruiken moet je aan de weerstand denken en bij die setjes zit dat er al in.

    Ik maak ze denk ik in mijn bumper. Een paar bundelen en tegen elkaar lijmen en dan een setje van 3 aan de buiten kanten en 4 in het middden.

    Succes.

    #11929
    Ian2406
    Deelnemer

    Hey , ik heb zelf bij de Action in zoetermeer zaklampjes gehaald van 89 Cent.. branden op 4,5 volt en hebben 9 felle witte leds.

    Ik had deze ook op mijn savage bij de laatste meeting ( zie filmpjes gelijk de eerste zichtbare savage met wit/blauwe leds)

    Doordat deze leds op 4.5volt branden zijn ze ook makelijk te solderen aan je batterypack:)

    Ook zit er op mijn HPI Baja nu een led strip 12 Leds van RC pitstop achterop mijn spoiler en branden op 7,9 volt van me ontvanger accu ๐Ÿ™‚

    #11930

    Link van je video?

    #11931

    het is die witte? wel cool ja! zal ook is kijken bij de action ๐Ÿ˜› goedkoop om is mee te klote!

    heb je fotos van je nitro auto van die ledtjes?

    #11932
    Ian2406
    Deelnemer

    ja die heb ik , ik zal de morgen even laten zien ๐Ÿ™‚ als ik wat foto’s geplaats krijg ๐Ÿ™‚

    #11933
    pinty
    Deelnemer

    Ik heb al 2 mini zaklampjes van de aldi. Zit er een beetje mee te klooien om ze vast te krijgen op de kap.

    Nu alleen nog rode voor de achterkant…..

    #11975
    pinty
    Deelnemer

    Het is me gelukt, met wat breek/sloop en soldeerwerk.

    Ik heb het binnenwerk uit een opwindbare zaklamp gesloopt. Alle ledjes verwijdert en draden aan de contactpunten gesoldeerd.
    De voorkant van de zaklamp eraf gezaagd en die op mijn buggy gezet.
    2 van de 3 ledjes terug geplaatst en de derde is vervangen voor een rode op de achterkant.

    Toen een oude afstands-bediening doormidden gezaagd voor het batterij vakje

    en die in de auto geschroefd:

    Het rode ledje heb ik van een achterlampje van de fiets gehaald (printje doorgeknipt en draden eraan)

    En dit is het resultaat !!



    #11976

    leuk gedaan, geeft goed licht zo te zien,

    gr arjan

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Het onderwerp ‘verlichting op de auto’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven