5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #9667

    Hi guys,

    na lange tijd ertussenuit geweest te zijn door privé zaken, ben ik er weer.
    ben druk bezig geweest mijnCarson in orde te krijgen (nieuwe diff’s en aandrijvingen ed.) nu is de auto weer tiptop in orde….
    echter…. mijn zender is pleitheimer.
    hij zal vast ergens rondzwerven in mn huiis, maar kan m na een lang weekend zoeken nog steeds niet vinden.

    nu dacht ik van: zender en ontvanger van mn zwager lenen (Tamya) en plaatsen en gaan!
    maar zo werkt het blijkbaar niet, want de auto reageerd niet op de zender.
    de auto zelf heb ik gestart, en loopt alseen zonnetje, het gaskabeltje aangetrokken, en gaat als de brandweer!
    maar zonder zender is er geen lol mee tre beleven natuurlijk.

    nu mijn vraag:

    mijn auto heeft standaard een 27.xxx
    de geleende zender en ontvanger heeft een 40.xxx

    klopt het dat de auto niet reageerd, en er dus normaal een 40.xxx in moet?

    ik dacht altijd dat dat geen moer uit zou maken….

    ben benieuwe of iemand er een antwoord op heeft 🙂

    bvd

    gr Kuno

    #13337
    mikeon
    Deelnemer

    Haha, nee dat werkt niet. Zou een mooi zooitje worden, als iedereen op dezelfde frequentie gaat rijden. Je kristalllen (dus die van de zender, en van de ontvanger) moeten EXACT hetzelfde getal hebben, anders werkt het niet. Je kan de kristallen trouwens meestal gewoon overzetten.

    #13340
    Mario Koolmees
    Moderator

    Daarnaast is 40 Mhz en 27 Mhz niet uitwisselbaar, een kristal van 40 Mhz gaat niet werken in een 27 Mhz zender en andersom.

    Overigens; ik weet niet precies wat de privé omstandigheden zijn (geweest) maar uiteraard het beste daarmee!

    #13341

    dank beide!

    dan weet ik genoeg, en ben ik blij dat dat dus niet werkt, en het dus niet aan mijn auto ligt.

    de 27 had ik uiteraard de zender en ontvanger het zelfde in gebruik, maar mn auto bevat normaliter de 40.xxx

    @ Mario,

    ik denk dat je nog wel kunt herinneren dat ik tijdens de binnen meeting, abrupt naar huis moest, ik had toen ook mn stampede vergeten, welke ik toen later bij je opgehaald heb.
    mijn vrouw was toen niet in orde…..

    dat heeft dus bijna 7 maanden geduurd totaal, ze heeft bijna een half jaar (bijna) onafgebroken in het ziekenhuis gelegen.

    na een flink aantal operaties gaat het nu eindelijk weer ietsje beter….
    onze verre vakantie (zuidelijke staten van Amerika) hebben we helaas ook moeten annuleren…
    we hadden eigenlijk eergisteren weer thuis gekomen…. 🙁

    nu ze aan de betere hand is, kan ik eindelijk weer mn nitro oppakken.

    zodra mn auto weer helemaal op orde is, zal ik weer zsm een meeting bezoeken!

    gr Kuno

    #13343
    Mario Koolmees
    Moderator

    Jeetje, dat zijn geen mooie berichten…maar goed om te horen dat het beter gaat met je vrouw.
    Vrouw, familie en gezondheid gaan altijd voor de hobby! De hobby kan alleen maar een goede afleiding zijn voor af en toe…

    Heel veel sterkte en beterschap!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Het onderwerp ‘vraagje betreft zender/ontvanger’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven