15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #11636

    en hoe zit het eigenlijk met de bevestigings maten?
    zit er een groot verschil in de motortjes?
    ik bedoel, past bijvoorbeeld een carson ook op een traxxas?
    zoja wil ik even verder zoeken naar andere brushed motortjes,
    zal niet zeggen dat de titan 12T niet goed is, maar meer een gevoelskwestie…

    #11651

    Je kunt in principe elk merk erop zetten. Zolang het motorformaat maar hetzelfde is. Ik neem aan dat het om een 540 gaat..

    Alleen even opletten wat je maximaal op je regelaar aan kunt sluiten..

    #11652

    tja, wat de regelaar nu exact is weet ik niet, auto staat nog bij Mario.
    dus dat ga ik eerst even uitzoeken!

    #11655
    Mario Koolmees
    Moderator

    Het is een Graupner Speed Profi 40R, heb al gegoogled maar kon er zo snel geen specs van vinden.

    Even in aanvulling en aangezien ik qua electro nog een complete noob ben. Jullie hebben die Robitronic Stinger van mij zien rijden, leuk karretje, stuurt goed en je kan ermee gooien en smijten maar hij is te langzaam.

    Nu zit er een 20 turns motor op en zat ik te denken om er gewoon een 9,5 turns of zo in te zetten. Daarnaast de pionion van 19 tands naar 25 tands of 28 tands te brengen, zodat de trekkracht vergelijkbaar of iets sneller is maar het karretje een hogere top kan halen.

    Naar welke specs moet je nu kijken om te zien of de motor op de ESC past? Wordt hierbij aangegeven wat het maximum aantal turns is, of moet je kijken naar de vermogensafgifte (40A of zo)…zoals gezegd, ik snap hier nog maar weinig van 🙂

    #11658
    janschip
    Deelnemer

    Je moet (nou ja moet) kijken naar het aantal turns. Als er nu een ESC op zit die 20 turns aankan dan lijkt het me stug dat hij 9,5 turn aankan, let hier wel op.
    Het is wel een heeeel groot verschil van 20 naar 9,5 turns, ik denk dat jou auto geen 9,5 turns nodig heeft, hij is best wel licht. Maar kijk eerst of je ESC het aankan.

    Die Graupner profi kan 12 turns aan maar ik weet niet of hij dat ook voor 550 motoren aankan, kan ik niets over vinden. Ik zie wel dat hij veel als vaarregelaar gebruikt wordt, daarom twijfel ik aan de combinatie maar daar heb ik geen ervaring mee.

    Een Titan 12T is een 550 motor, dus neem ook een 550 motor anders moet je gaan aanpassen.

    Over kortsluiting hoef je je geen zorgen te maken als je het maar met 2 a 3 volt (2 x AA batterij) doet. Met ged. water is inderdaad beter.
    Heb je een droger, dan kun je dat water filteren en gebruiken.

    #11675

    hier wat specs van de Graupner Speed Profi 40R
    http://www.2brothersrc.com/main.php?typeofform=productdescription&subject=electronikaregelaars&articleid=1455

    @ Mario,
    had je graag geholpen, maar heb er echt geen kaas van gegeten….

    maar heeft het er niets mee te maken, dat een minder turns ook minder toeren en dus minder vermogen heeft?
    of is dat een stomme gedachte van mij?

    #11676
    janschip
    Deelnemer

    @Kuno Mooren wrote:

    hier wat specs van de Graupner Speed Profi 40R
    http://www.2brothersrc.com/main.php?typeofform=productdescription&subject=electronikaregelaars&articleid=1455

    @ Mario,
    had je graag geholpen, maar heb er echt geen kaas van gegeten….

    maar heeft het er niets mee te maken, dat een minder turns ook minder toeren en dus minder vermogen heeft?
    of is dat een stomme gedachte van mij?

    net andersom

    #11678
    mikeon
    Deelnemer

    minder turns is meer toeren en meer vermogen 😉

    #11682
    Mario Koolmees
    Moderator

    Die regelaar kan dus tot en met 12 turns, je motor is ook 12 turns…dus het moet wel werken.
    Weet alleen niet zeker of het beter is om een regelaar te hebben die tot bijvoorbeeld 5,5 turns gaan en je met een langzamere motor van bijvoorbeeld 12 turns rijdt.

    #11685
    janschip
    Deelnemer

    @snellehenk wrote:

    Weet alleen niet zeker of het beter is om een regelaar te hebben die tot bijvoorbeeld 5,5 turns gaan en je met een langzamere motor van bijvoorbeeld 12 turns rijdt.

    Dat is dan weer afhankelijk van de Amps die de ESC kan leveren. Zou eerst met die ESC en 12T motor proberen.

    #11530
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik heb eindelijk tijd gehad om even rond te kijken en nu lijkt deze me wel wat:
    http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=426

    Zoals gezegd, ik weet aardig wat van nitro maar op electro gebied ben ik een noob.
    35A, 9 turns en brushless….is dat geschikt voor die Robitronic Stinger of is dit simpelweg te snel?
    En wat denken jullie, pinion is nu 19 tands…moet die dan naar 25 tands of zelfs naar 28 tands?

    #11341
    janschip
    Deelnemer

    @snellehenk wrote:

    Ik heb eindelijk tijd gehad om even rond te kijken en nu lijkt deze me wel wat:
    http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=426

    Zoals gezegd, ik weet aardig wat van nitro maar op electro gebied ben ik een noob.
    35A, 9 turns en brushless….is dat geschikt voor die Robitronic Stinger of is dit simpelweg te snel?
    En wat denken jullie, pinion is nu 19 tands…moet die dan naar 25 tands of zelfs naar 28 tands?

    9 turns is toch voor on-road, ga je niet off-road dan?

    Als ik een slash koop gooi ik er een 8,5 turn in met 60A esc.

    Vertanding even uitproberen en vooral op de temperatuur letten. Dat ding gaat snel straks…..

    #11340
    Mario Koolmees
    Moderator

    Enige verschil wat ik zie is die 60A / 35A, dit heeft toch te maken met wat voor accu’s je eraan kan hangen? Ik was eigenlijk niet van plan om met hele dikke LiPo’s te gaan rijden en hoge topsnelheden te halen. Ik wil hem eigenlijk gewoon geschikt maken voor een beetje rijden bij MVB Berschenhoek…

    Misschien moet ik dat ook eerst eens proberen met de standaard auto, dan merk ik snel genoeg hoeveel power ik mis. Hij hoeft geen 100 te gaan of zo, 60 is hard zat…

    #11339
    pinty
    Deelnemer

    als ik het goed heb onthouden, dan heeft de amperes te maken met wat je motor vraagt van de accu/regelaar.

    daarnaast met de huidige motoren (brushless) weet ik het ook niet meer.
    vroeger met de borstel motoren was een 9 turns veel te sterk om normaal mee te kunnen rijden. Wij gingen nooit verder dat 13 turns triple.

    #11338
    janschip
    Deelnemer

    @snellehenk wrote:

    Enige verschil wat ik zie is die 60A / 35A, dit heeft toch te maken met wat voor accu’s je eraan kan hangen? Ik was eigenlijk niet van plan om met hele dikke LiPo’s te gaan rijden en hoge topsnelheden te halen. Ik wil hem eigenlijk gewoon geschikt maken voor een beetje rijden bij MVB Berschenhoek…

    Misschien moet ik dat ook eerst eens proberen met de standaard auto, dan merk ik snel genoeg hoeveel power ik mis. Hij hoeft geen 100 te gaan of zo, 60 is hard zat…

    Het staat echt in je link, een tabel met daarin omschreven waarvoor gebruikt,

    ,5 turn voor off-road en hele turns voor on-road.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Het onderwerp ‘vraagje mbt elektro motor Traxxas’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven