10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #9582
    w.wind
    Lid

    Tijdens de volgende meeting wil ik wel een wedstrijdje houden
    Kijken of er genoeg mensen zijn die er ook wel zin in hebben
    Groeten,
    Wim
    ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

    #11799
    Mario Koolmees
    Moderator

    Aangezien we geen telsysteem hebben zullen we dan wel een alternatieve manier van tellen moeten bedenken, ik zat te denken aan het volgende;
    – 8 rijders op de baan
    – 8 tellers aan de kant
    – 6 baaninzetters
    – crew regelt start en finish en is wedstrijdleiding

    Start wordt ook gedaan door de tellers op de manier zoals een normale wedstrijd (aftellen van 10 naar 1, bij 4 worden de auto’s neergezet met hun rechterachterband tegen de rand van de baan. Als de vlag omhoog gaat, of de sirene mag men wegrijden.

    Iedere “teller” telt de rondes van de auto die hij ook gestart heeft. Na bijvoorbeeld 15 ronden steekt de teller zijn hand op, zo weten wie er als eerste 15 rondjes gereden heeft. De crew schrijft de volgorde van de auto’s op die gefinished zijn en zo weten we de finish volgorde.

    Mochten er mensen zijn die een alternatief weten wat beter werkt; laat het weten!

    #11800

    @snellehenk wrote:

    Aangezien we geen telsysteem hebben zullen we dan wel een alternatieve manier van tellen moeten bedenken, ik zat te denken aan het volgende;
    – 8 rijders op de baan
    – 8 tellers aan de kant
    – 6 baaninzetters
    – crew regelt start en finish en is wedstrijdleiding

    Start wordt ook gedaan door de tellers op de manier zoals een normale wedstrijd (aftellen van 10 naar 1, bij 4 worden de auto’s neergezet met hun rechterachterband tegen de rand van de baan. Als de vlag omhoog gaat, of de sirene mag men wegrijden.

    Iedere “teller” telt de rondes van de auto die hij ook gestart heeft. Na bijvoorbeeld 15 ronden steekt de teller zijn hand op, zo weten wie er als eerste 15 rondjes gereden heeft. De crew schrijft de volgorde van de auto’s op die gefinished zijn en zo weten we de finish volgorde.

    Mochten er mensen zijn die een alternatief weten wat beter werkt; laat het weten!

    ๐Ÿ˜› YES je heb er vanacht over nagedacht ๐Ÿ˜€

    #11801
    Mario Koolmees
    Moderator

    Had ik allang in mijn hoofd zitten ๐Ÿ˜‰
    Je wilt niet weten wat er allemaal voor plannen zijn, als ik er tijd voor zou hebben dan kunnen we veel meer en leukere dingen doen… maar moet ook aan mijn vrouw en kinderen denken af en toe.

    #11802
    pinty
    Deelnemer

    je kan wel zien, dat jij een meer ervaren wedstrijdrijder bent.

    #11610
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ach, als je de start van een wedstrijd een keer hebt gezien gewoon dat kopiรซren en dan even nadenken hoe je het gemis van een telsysteem oplost.

    #11806

    maar hoe zit het dan met eventuele strafpunten,
    van het buiten de baan rijden?

    ik denk dat je nog het beste (voor het overzicht) runs van max 4 auto’s moet doen.

    #11808
    Mario Koolmees
    Moderator

    Iedereen schiet wel eens van de baan, dat kost meer tijd dan netjes op de baan rijden. Snij je de baan opzettelijk af dan krijg je een stop-and-go penalty (pits inrijden, stilstaan en pit uitrijden…stapvoets uiteraard). Bij twijfel of het opzettelijk is krijg je eerst een waarschuwing en bij de 2e keer een stop-and-go.

    #11811
    w.wind
    Lid

    Voorlopig nog weinig animo
    Had toch wel gehoopt op wat meer deelnemers
    ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜†
    Groeten,
    Wim

    #11812
    mikeon
    Deelnemer

    Komt wel goed denk ik ๐Ÿ˜‰ Als we er tijdens de meeting over beginnen willen de meeste wel meedoen denk ik ๐Ÿ˜‰

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Het onderwerp ‘wedstrijdje’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven