2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #9743
    Rajeev
    Lid

    Hey!

    Ik rij inmiddels al anderhalf jaar met mijn HPI Bullet MT 3.0
    Van deze wagen heb ik nog nooit eerder de schokbrekers vervangen, maar mijn vraag is nu eigenlijk:
    Hoe kan ik weten wanneer ik ze moet vervangen? (Behalve als ze echt helemaal kapot uit elkaar vallen)
    Ze zijn toch al inmiddels al dik anderhalf jaar gebruikt. Ik heb persoonlijk helemaal nog geen problemen met de schokbrekers,
    ik maak ze altijd goed schoon, zien er nog als nieuw uit. Of kan ik ook nieuwe schokbrekerolie erin doen? Zo ja, hoe gaat dat dan?
    Is er misschien ook een andere manier om te testen of de schokbrekers niet meer goed zijn? Ik denk eerder aan schokbrekerolie vervangen
    dan 8 nieuwe schokbrekers te kopen want dat kost ook al weer een hoop dan! Wat doet schokbrekerolie eigenlijk :P?

    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Rajeev

    #14634
    Mario Koolmees
    Moderator

    Schokbrekers gaan lang mee, controleer of ze niet lekken, dat is het belangrijkste. Daarnaast haal ze een keer los en uit elkaar, controleer alle onderdelen op slijtage. Soms zijn de stangetjes in je schokbreker een beetje krom, dan kan je ze recht maken of vervangen. Als ze lekken vervang je de rubber O-ringen in de schokbrekers.

    Daarnaast is het aan te bevelen om ze geregeld even te controleren of er nog voldoende olie in zit en eventueel bij te vullen. Check je manual wat voor olie er in je schokbreker zit.

    Kijk even in de Hudy setup guide over de dikte van shock oil:
    viewtopic.php?p=1436#p1436

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Het onderwerp ‘Zijn mijn schokbrekers nog goed?’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven