#18273
Mario Koolmees
Moderator

@BigBrother74 wrote:

Hoi Marcel,
Weet niet of daar een hoge plek is waar je volledig overzicht op de baan hebt, maar de startheuvel is best hoog dacht ik.
Verder natuurlijk niet rc racen als er wordt gefietst en geklaag over geluid valt daar wel mee, want die fietscross-omroeper maakt meer herrie 🙂
Wat die vaste baan betreft: wat zegt de gemeente dan? En ik ben de eerste die komt helpen!!
Volgende meeting duurt zeker nog even, aangezien de laatste 10 dagen terug was…
Groeten

Ik ken de fietscrossbaan goed, niet de vereniging of de mensen zelf. Maar ik weet wel dat zij het niet op prijs stellen wanneer wij met onze auto’s over hun baan gaan crossen. Omgekeerd hetzelfde geval, wanneer wij een baan zouden hebben en er gaan fietsers op rijden wordt je daar ook niet vrolijk van. Het puntje van overzicht is ook een goede, die heb je op een fietscrossbaan gewoon niet. Zelf rijd ik wedstrijden in heel Nederland en je moest eens weten hoe snel een kleine sprong of een baaninzetter in de weg kan staan. Op een fietscrossbaan is dat probleem alleen maar groter. Daarnaast moet je eigenlijk op een hoge plek in de breedte van de baan staan en dat is eigenlijk ook niet goed mogelijk. Kortom, op de fietscrossbaan een keer bashen is leuk (als je niet weggestuurd wordt), maar een hele middag daar een meeting houden is kansloos.

Qua gemeente, je wilt niet weten hoe we ons best hebben gedaan om voet aan de grond te krijgen. Het verhaal lijkt heel simpel, stukje grond, baantje aanleggen en beginnen. Daarbij ga je voorbij aan een aantal problemen:
– Geluidsproblematiek: je mag maximaal 55 Db op de dichtst bijzijnde gevel maken die niet bij het complex hoort.
– Brandstof vervuilt mogelijk de grond en dat is ook eng voor gemeenten.
– Bestemmingsplannen: op elk stukje grond rust een bestemmingsplan, wil je een baan dan moet je op een terrein komen waarop de bestemming sport zit. Nu liggen deze terreinen van in parken en daar is geluid een groter probleem. Wij verstoren de rust. Bedrijventerreinen is kansloos want de gemeente verdiend veel meer geld met de verkoop van zo’n stuk grond aan een bedrijf dan wanneer ze dit door een vereniging laten gebruiken.

Historie i.c.m. gemeente Zoetermeer (en ervaringen andere clubs):
Helemaal in het begin van RCCZ zijn we vaak en langdurig bezig geweest met de gemeente, maar ze willen gewoon niet. Onze hobby is eng, milieu onvriendelijk, maakt herrie en stinkt. Redenen te over voor een ambtenaar om niet zijn nek voor ons uit te steken. Zoetermeer heeft daarnaast ervaring met de vliegclub en die wordt ook keer op keer verplaatst omdat ze er geen raad mee weten. Nog zo’n club erbij geeft weer een probleem extra! We hebben het 1 keer voor elkaar gekregen om een evenementen vergunning rond te krijgen om de truggy cup in Zoetermeer te rijden, daar hebben we hemel en aarde voor moeten bewegen, zeuren, vasthoudend zijn en ambtenaren tegen elkaar uitspelen. Uiteindelijk is ons dat gelukt…voor 2 dagen wedstrijd!

Natuurlijk ben je van harte welkom bij de club, kom eens naar wat meetings dan merk je dat het een gezellig klein clubje is. We zijn wel actief, uiteraard niet in de winter, maar over het algemeen is het maar 1 keer per maand goed te doen om een meeting te houden. Het is best lastig om het clubje bij elkaar te krijgen (iedereen heeft het druk), de mazzel te hebben dat het lekker weer is en dan moet er natuurlijk ook een hoop spul heen en weer gesleept worden om een baantje aan te leggen.

Proef de sfeer, kijk eens rond en babbel met de crew over je gedachten hoe we de gemeente om kunnen krijgen. Niet geschoten is altijd mis! Maar hou er rekening mee dat de muren van de gemeente dik zijn en de mensen die voor ons iets kunnen betekenen niet happig zijn om de nek uit te steken.

Winkelwagen
Scroll naar boven