#15307
Mario Koolmees
Moderator

Vanavond heeft de Ansmann zijn shake down gehad en ik heb hem meteen flink op zijn lazer gegeven om zeker te zijn dat ik de zwakke punten kon ontdekken.

Probleem 1 was het ball diff, deze stond nog steeds te slapjes waardoor ik niet lekker op gang kwam. Dus na een minuut of 10 rijden heb ik het ball diff wat strakker gezet. Daarna kwam de auto lekker van zijn plaats, maar ik was nog niet tevreden.

Probleem 2 was een schokbreker, de kapjes van de shocks schijnen nog wel een los te schieten en inderdaad dat gebeurde, dus ik moest mijn schokbreker bijvullen, dichtschroeven en kon weer rijden.

Probleem 3 was de servo die ik erin had zitten, deze was gewoon niet snel genoeg waardoor ik niet lekker door de slingersecties kwam en hij haperde ook af en toe bij het omgooien van het stuur van links naar rechts. Aangezien Mike een Align DS610 bij zich had deze er even in geschroefd.

Probleem 4 was mijn ontvanger, het was mij al opgevallen dat de 1e servo af en toe niet lekker stuurde (hakkelde en bleef heen en weer gaan). Ik dacht eerst dat het aan de servo lag maar uiteindelijk bleek de ontvanger het probleem. Toen ik er een andere ontvanger in deed was het probleem opgelost en kon ik lekker rijden.

Probleem 5 was de achterspoiler, deze is (net als de kap) bij Ansmann gemaakt van een of ander goedkoop hard plastic en de eerste keer dat je op de spoiler land barst deze meteen. Gewoon verder gereden met de kapotte spoiler maar op een gegeven moment lagen er overal op de baan stukjes spoiler maar op de auto zat niks meer. Dat wordt dus op zoek naar een ander merk die flexibeler is 🙂

Probleem 6 is eigenlijk veroorzaakt doordat ik zonder spoiler reed. Ik had het ook niet verwacht maar de auto kon niet meer lekker springen, elke sprong duikt de neus in de grond zonder spoiler. Dit resulteerde uiteindelijk in een gebroken stuurhub. Maar goed, de onderdelen voor deze auto zijn spotgoedkoop, € 3,00 voor een setje 🙂

In december ga ik meedoen met een wedstrijd bij Mach indoor, de auto rijdt met de juiste servo en de aanwezigheid van een spoiler lekker en goed controleerbaar. Ik kon de rijders die er reden (met veel ervaring met een 2WD buggy) al aardig bijhouden dus dat moet wel goed komen.

Ook de meegeleverde Ansmann bandjes vielen eigenlijk helemaal niet tegen, met goede Schumachers kan het waarschijnlijk allemaal nog een tikkie sneller.

Winkelwagen
Scroll naar boven