#15203
Mario Koolmees
Moderator

Eindelijk even de tijd gevonden om de gearbox en de servo in te bouwen…hopelijk van het weekend de ESC en motor erin, alles vastzetten en dan kijken of ik een proefritje kan maken.

Het oude (standaard) lagersetje met glijlagers en het nieuwe lagersetje van http://www.rcbearings.co.uk (wel een aanrader, niet te duur…kwaliteit van de lagers moet nog blijken).

De complete gearbox in onderdelen.

De onderdelen van het kogeldifferentieel bij elkaar (liggen ook onderdelen van de slipkoppeling bij, die heb ik ergens anders gemonteerd ;)).

Kogeldifferentieel deels gemonteerd, ik heb hiervoor niet het vet van de doos gebruikt maar Heave Duty grease van HPI.

En het kogeldifferentieel in elkaar, werkt met een boutje door de diff cup en aan de andere kan een veer met een slotmoer, deze krijg je wel lastig in elkaar gedraaid.

De gearbox in elkaar zetten met alle tandwielen en 6 lagers (2 lagers per tandwiel). Tandwielen netjes ingevet zoals aangegeven in de handleiding.

De spurgear en slipperclutch gemonteerd. Volgens de handleiding moet de moer tot 18mm aangedraaid worden dus die meten we even na.

De gearbox op het chassis monteren, helaas moest de achterkant weer los aangezien je anders niet bij 2 van de 4 boutjes kan komen om je gearbox vast te zetten op het chassis….volgende keer toch maar de handleiding volgen, dan hoef je niet weer onderdelen los te maken.

Aangezien de motor onder de kap zit komt er geen kap over je spur gear.

Servo ingebouwd en de lipo erin gelegd. Voor de kabeltjes van de lipo zal ik nog een klein stukje uit het chassis moeten dremelen.

En dan een foto met de kap en spoiler er even los op liggen. In de kap en spoiler moet ik wel nog gaatjes maken waar de clips komen te zitten.

Nu alleen de ESC, de motor en de kap erin en vastzetten dan is de auto klaar voor zijn eerste testritje. Motor combo wordt een ezRun 60A ESC met een 8,5 turns brushless motor (4000 KV) en dan even op zoek naar de best werkende pinion.

Winkelwagen
Scroll naar boven