#11624
janschip
Deelnemer

@Kuno Mooren wrote:

Dag allen,

even een vraagje,
hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Ik heb gisteren een nieuw motortje op mn Stampede gemonteerd,
getest op straat, en deed het prima,
eenmaal aangekomen op de meeting, klaargezet in de pit om te starten….
DOOD!!! motor deed niks meer….
stuur zervo gewoon in orde, accu’s goed doorgeladen (3300 mah nimh)
enige tijd aan het klooien geweest, enkele aanwezige mensen hebben mij nog geholpen met testen.
maar kwamen allemaal tot de conclusie dat het motortje ten dode opgeschreven stond 🙁

nu mijn vraag,
wat is een goede, sterke en vooral betrouwbare motor hiervoor?
het gaat overigens om een borstel motortje….

of zou het beter zijn gelijk brushless te gaan?
zou leuk zijn als het nog even een budget oplossing zou zijn….
want ben nu al behoorlijk wat geld lichter door onderdelen van mn Nitro,
en mn Elektro en heb nog steeds geen ene meter gereden…

graag jullie idee hierover,

dank Kuno

Hoi Kuno,

Volgens mij een 12 turns Titan (Titan 12T) motor die er opzit?

Hier is op zich niets mis mee, prijs/prestatieverhouding is prima.
Alleen lees ik vaker dat je soms “pech” dat hij kort meegaat. Die van jou wel extraam kort, heb ik geen verklaring voor maar ga ermee terug naar de winkel als dat kan.
Persoonlijk zou ik een ander Titan 12T motor halen en deze erin zetten, waarom……
Je begint net en brushles is dan wel aardig overpowered, met een brushed kun je prima leren rijden en kost stukken minder. Voor brushles heb je een ESC en motor nodig en dan ben je al snel rond de 110-150 euro kwijt en we lopen er al op leeg.

Misschien een rare vraag maar heb je hem ingereden? Dat is niet de reden dat hij stuk is hoor maar gewoon een tip om een electro motor soepeler, langer en sneller te laten “lopen”.

Dit is mijn mening, succes met je keuze.

Winkelwagen
Scroll naar boven