15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #9579

    Dag allen,

    even een vraagje,
    hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

    Ik heb gisteren een nieuw motortje op mn Stampede gemonteerd,
    getest op straat, en deed het prima,
    eenmaal aangekomen op de meeting, klaargezet in de pit om te starten….
    DOOD!!! motor deed niks meer….
    stuur zervo gewoon in orde, accu’s goed doorgeladen (3300 mah nimh)
    enige tijd aan het klooien geweest, enkele aanwezige mensen hebben mij nog geholpen met testen.
    maar kwamen allemaal tot de conclusie dat het motortje ten dode opgeschreven stond ๐Ÿ™

    nu mijn vraag,
    wat is een goede, sterke en vooral betrouwbare motor hiervoor?
    het gaat overigens om een borstel motortje….

    of zou het beter zijn gelijk brushless te gaan?
    zou leuk zijn als het nog even een budget oplossing zou zijn….
    want ben nu al behoorlijk wat geld lichter door onderdelen van mn Nitro,
    en mn Elektro en heb nog steeds geen ene meter gereden…

    graag jullie idee hierover,

    dank Kuno

    #11624
    janschip
    Deelnemer

    @Kuno Mooren wrote:

    Dag allen,

    even een vraagje,
    hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

    Ik heb gisteren een nieuw motortje op mn Stampede gemonteerd,
    getest op straat, en deed het prima,
    eenmaal aangekomen op de meeting, klaargezet in de pit om te starten….
    DOOD!!! motor deed niks meer….
    stuur zervo gewoon in orde, accu’s goed doorgeladen (3300 mah nimh)
    enige tijd aan het klooien geweest, enkele aanwezige mensen hebben mij nog geholpen met testen.
    maar kwamen allemaal tot de conclusie dat het motortje ten dode opgeschreven stond ๐Ÿ™

    nu mijn vraag,
    wat is een goede, sterke en vooral betrouwbare motor hiervoor?
    het gaat overigens om een borstel motortje….

    of zou het beter zijn gelijk brushless te gaan?
    zou leuk zijn als het nog even een budget oplossing zou zijn….
    want ben nu al behoorlijk wat geld lichter door onderdelen van mn Nitro,
    en mn Elektro en heb nog steeds geen ene meter gereden…

    graag jullie idee hierover,

    dank Kuno

    Hoi Kuno,

    Volgens mij een 12 turns Titan (Titan 12T) motor die er opzit?

    Hier is op zich niets mis mee, prijs/prestatieverhouding is prima.
    Alleen lees ik vaker dat je soms “pech” dat hij kort meegaat. Die van jou wel extraam kort, heb ik geen verklaring voor maar ga ermee terug naar de winkel als dat kan.
    Persoonlijk zou ik een ander Titan 12T motor halen en deze erin zetten, waarom……
    Je begint net en brushles is dan wel aardig overpowered, met een brushed kun je prima leren rijden en kost stukken minder. Voor brushles heb je een ESC en motor nodig en dan ben je al snel rond de 110-150 euro kwijt en we lopen er al op leeg.

    Misschien een rare vraag maar heb je hem ingereden? Dat is niet de reden dat hij stuk is hoor maar gewoon een tip om een electro motor soepeler, langer en sneller te laten “lopen”.

    Dit is mijn mening, succes met je keuze.

    #11628

    dank voor je antwoord!
    ik heb m 1 accu (kwartiertje) wat belast in de straat bij mn voordeur, gewoon op straat dus…

    zal niet zeggen dat ik erg braaf gereden heb,
    maar om nou te zeggen dat ik m van seconde 1 tot het einde alleen op zn staart getrapt,
    is ook niet echt aan de orde….

    maargoed, denk dat ik toch nog maar een soort gelijk motortje ga proberen,
    al heb ik zojuist op enige websites gelezen dat de Titan 12 T’s toch al niet zo lang mee gaan…
    maar 1 accu? das wel erg kort haha

    #11630
    janschip
    Deelnemer

    Dat klopt maar je hebt gelijk.
    Laat hem dan wel eerst inlopen in gedistilleerd water, op you tube zie het hoe en waarom.

    Groeten

    #11631

    in gedistileerd water :-S
    wat moet ik mij hierbij voorstellen?
    en wat moet ik invoeren om dit op youtube te bekijken?
    kan er nog even niks van vinden…

    #11633
    Mario Koolmees
    Moderator

    Kuno, aangezien jou auto nu bij mij staat ๐Ÿ˜‰ heb ik even ernaar gekeken met mijn beperkte kennis van electro auto’s. Wat mij opvalt is dat er een standaard 12 turns Traxxas motor op zit, maar een Graupner Speed Profi 40R op. Weet niet of dat goed samen gaat en of de motor niet te zwaar of te licht is voor de snelheidsregelaar. In ieder geval zit niet de standaard Traxxas speed controller erop, misschien is dat de reden van je problemen?

    #11634

    [youtube:tqhnf1hz]http://www.youtube.com/watch?v=IVxf_6vFB1o[/youtube:tqhnf1hz]

    #11635

    okay, heb m al gevonden…

    [youtube:2p0e83vq]http://www.youtube.com/watch?v=t6OqTE5oGTg[/youtube:2p0e83vq]

    maar wat is er nou eigenlijk de gein van?
    snap de bedoeling er niet helemaal van…

    #11637

    @snellehenk wrote:

    Kuno, aangezien jou auto nu bij mij staat ๐Ÿ˜‰ heb ik even ernaar gekeken met mijn beperkte kennis van electro auto’s. Wat mij opvalt is dat er een standaard 12 turns Traxxas motor op zit, maar een Graupner Speed Profi 40R op. Weet niet of dat goed samen gaat en of de motor niet te zwaar of te licht is voor de snelheidsregelaar. In ieder geval zit niet de standaard Traxxas speed controller erop, misschien is dat de reden van je problemen?

    pffff daar zeg je me wat ๐Ÿ™„

    geen idee man, wellicht dat er iemand anders een idee heeft?
    dacht dat het gewoon was van: hup motortje erop en gaan! ๐Ÿ˜†

    #11626

    aha, dus als ik het goed begrijp doe je dit met een NIEUWE motor,
    om de borstels juist af te laten slijten, en zo dus direkt een goede werking hebben?
    wat ik ook hoorde op het filmpje, is dat de motor gelijk 20% meer vermogen geeft….
    ben benieuwd of dit echt zo eenvoudig werkt.
    kan iemand mij verzekeren dat de boel niet naar de kl#te gaat?
    want wat ik altijd geleerd heb, is dat elektro en water niet bepaald matched…

    #11639
    janschip
    Deelnemer

    @Kuno Mooren wrote:

    okay, heb m al gevonden…

    http://www.youtube.com/watch?v=t6OqTE5oGTg

    maar wat is er nou eigenlijk de gein van?
    snap de bedoeling er niet helemaal van…

    Dit is om de contact punten (borstels) binnenin de motor egaal te maken, zo maken ze beter en meer contact en vonken stukken minder. Doe je het niet dan gaat het wat grover en heb je veel meer vonken en minder contact dus minder overbrenging van je power. En als laatste je motor gaat langer mee.

    #11640

    Met een BRUSHED motor kun je dit zeker doen zonder problemen..

    Inderdaad een nieuwe motor nemen, en niet teveel volts geven Dus zoals in de filmpjes. let maar eens op. Het wordt meestal met 3V gedaan.. Dus niet meer..

    #11642

    aha!
    okay dan, dan word het dus gedis. water aanschaffen!
    dank voor de tips!

    nu nog even kijken of de combi metdit motortje uberhaupt wel goed is….
    anders kan ik motortjes blijven kopen ๐Ÿ˜€

    @ caretaker, dank voor deze extra info, had anders gewoon mn auto accu gebruikt hiervoor ๐Ÿ˜†

    #11646
    mikeon
    Deelnemer

    Even een kleine opmerking, het is niet zonder gevaar!

    Als je je moter in het water stopt, doet hij het niet meer. Dat komt omdat water geleid, en dus heb je te maken met kortsluiting.

    MAAR! je hebt ook gedestiliseerd water, en dat geleid niet. Dat komt omdat eigelijk water niet geleid, maar de stoffen die erin zitten. Waar je dus voor moet zorgen als je de motor in het water stopt, is dat het water ECHT schoon is, anders krijg je alsnog kortsluiting!

    Zorg er dus voor dat je het gedestiliseerd water niet in een vies bakje stopt, of een bakje wat net uit de vaatwasser komt. Het beste om te doen is om een bakje te nemen, en dat (nadat het uit de vaatwasser komt) nog eens goed na te spoelen met het gedesitiliseerd water (zonder er al te veel met je handen in/aan te zitten). Ook de motor even afspoelen met gedestiliseerd water voor je hem onder stroom zet. En tenslotte dan het bakje vullen met NIEUW SCHOON gedestiliseerd water, en vervolgens de motor erin.

    Of het werkt (het “inlopen” van je motor op deze manier) weet ik niet, maar zoals ik het beschrijf beperk je de kans op een kapotte motor tot het minimum.

    #11650

    dank voor de toevoeging,
    zal er inderdaad zeer grondig mee omgaan!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Het onderwerp ‘vraagje mbt elektro motor Traxxas’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven