12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #9713

    Hierbij toch uit de verkoop en in het nieuwe auto’s gedeelte.

    Auto is nieuw, alleen een paar kleine verbeteringen aan gemaakt.

    Andere servo’s, GOEDE Eneloop humppack(passend moeten maken, was te hoog en ligt nu superstrak in de radiobox allleen in de gaten houden of er niet teveel water en vuil in kan komen..) en alles optimaal afgesteld..

    Alleen de stickers van de body afgehaald zodat hij er wat netter uitziet(imo)

    #14110
    Jizmac
    Deelnemer

    lol, handle with care. Als het gaat kriebelen, dan ga je er me rijden. Tot die tijd kan je er van genieten dat ie voor handen is. Dat is ook wat waard.

    #14111
    pinty
    Deelnemer

    tip: remsysteem aanpassen. Je kan op deze manier weinig kracht zetten op de voorrem.

    tja…lrp……

    lets go bashing !!

    #14129

    En wat voor aanpassing raad je aan?? gewone sliders op de servo arm??
    of zie ik het niet goed op de foto?

    Niet elke S8 heeft slechte remmen hoor.
    Ik heb de S8 BX gehad en die remde als een bezetene.. Leek wel of ik een anker uitgooide..

    #14130
    pinty
    Deelnemer

    Zoals jij de remmen nu hebt bij de servo-hevel, kun je de remdruk voor/achter verdelen.
    Zoals op de foto van mij, heb je die verdeling niet meer op de hevel, dus je kan evenveel druk voor en achter geven. (de servo-uitslag is nu gelijk)
    Ik heb dat (en nog een paar dingen meer) aangepast op mijn lrp. Bevalt mij veel beter. Op de baan zal het niet zoveel uitmaken, maar als ik in de straat rij, heb ik het echt wel nodig……

    #14131

    Ik heb helaas niet meer van die slidertjes.
    Ik zal ns ff kijken of ik er snel aan kan komen. om daarvoor alleen al weer een 35 minuten heen en terug te rijden is ook onzin..
    Misschien via Ton op MP, die verkoopt de gehele remsystemen voor op een savage waar hij de sliders voor gebruikt en ik heb wel eens meer dingetjes los bij hem besteld..

    Wat heb je verder voor aanpassingen gedaan?
    De remsystemen waren ook te vervangen voor die aparte calipers, alleen heb ik die toen nooit gemonteerd. Hij remde zo goed.

    #14132
    Mario Koolmees
    Moderator

    Deze set is wel aan te raden, waarschijnlijk met de bestaande spullen combineren.
    Maar ik zou eerst kijken of het huidige remsysteem zijn werk goed doet.
    http://www.apexmodels.com/gbu0-prodshow/DYN2568.html

    #14133

    Die set heb ik idd gehad.. Maar vorig jaar een keertje verkocht met de Hobao samen.

    Ik kijk idd eerst ff wat hij zo doet zoals het zit.

    Volgens mij is dit remsysteem op de TX wel precies hetzelfde als op de S8BX die ik heb gehad. En die remde prima.

    #14136
    pinty
    Deelnemer

    Ik had die onderdelen nog liggen, dus heb het zelf even gemaakt.
    Daarnaast heb ik dus ook het verbeterde systeem voor de remmen gekocht, met grotere remvoering.
    Doordat ik dat had verandert, klopte het aangrijppunt bij de rem niet meer. De hevel van de rem moest ik tever naar voren duwen, voordat de rem aangreep. Het armpje dat de rem indrukt heb ik zo verbogen, dat de remhevel bij 45 graden al begon met remmen.

    Lekker duidelijk weer…….

    Verder heb ik de onderste pivotbal van de onderste draagarm aan de voorkant d.m.v. een busje op het schroefdraad, iets verder naar buiten gemaakt, zodat ik veel meer negatieve camber op de voorwielen kon geven.
    De bovenste draag armen heb ik iets afgevijld bij de bevestiging op het diff-huis, voor meer caster.

    Ach, en zo heb ik nog wel meer kleine aanpassingen gemaakt. Ik zou het zo 1-2-3 niet eens snel kunnen noemen.

    Als je mee gaat naar Utrecht, moet je me maar eens daarover aanspreken. Ik ben ook wel benieuwd naar tx-versie..

    #14137

    Ik ga eerst ff kijken of ik m zo goed remmend krijg…
    Maar indien dat niet werkt heb ik nog wel een paar ideetjes waardoor ik het goed kan krijgen.. alleen geen onderdelen meer 🙁 maar die zal ik nu zo langzaamaan wel weer opnieuw gaan vergaren..

    Ik zal ff kijken hoe mijn planning loopt volgende week zondag.. Als ik enigszins kan komen doe ik dat wel…

    #14138
    Mario Koolmees
    Moderator

    Volgende week zondag, dus niet aanstaande zondag; het is de 21e…ik heb al meer mensen gehoord die er een weekje naast zaten 😉

    #14140

    Dat zeg ik… VOLGENDE week.. Het is al maandag dus deze week wordt het in ieder geval niet…:P

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Het onderwerp ‘caretaker’s garage(tje)’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven