9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #15326
    sjirk
    Lid

    Dat scheelt soms in de maten (ik had ook een net iets te dikke)

    #15329
    meneermini
    Deelnemer

    ik zal wel een keer naar pk gaan en dan vragen voor een nieuw servo voor mijn auto
    en nog wat meer dingen

    #15330
    mikeon
    Deelnemer

    je stuurophanging hoort niet strak te gaan.. Als dat wel het geval is, zit er iets mis in je auto. Heeft niks te maken met je servo.

    #15335
    meneermini
    Deelnemer

    nou zeg jij dan waar het zit ik heb vanalles gebrobeer zo ongeveer en nu gaat mijn servo veel slegter heen en weer dan eers

    #15337
    lu-ke22
    Lid

    Ik heb het een keer gehad dat de lagers in mijn stuur meganisme vast zaten het waren bij mij 4 stuks daarom ging mijn stuur ook zo zwaar :geek:

    Ik weet niet of bij jou auto het stuur meganisme er ongeveer ook zo uit ziet dan moet je de 2 bovenste schroeven er uit draaien en kijkt of de lagers nog goed lopen 😉

    gr Luke

    #15338
    meneermini
    Deelnemer

    ik zal is kijken maar liep jou servo daar na sloomer
    wand die van mij is sloomer gelopen na dat ik hem op dat ansman onderstel gezet heb
    maar maakt het ook uit ov je servo staat ov ligt?

    #15340
    lu-ke22
    Lid

    Ik heb mijn servo niet echt naar een ander model veplaats maar staat jou voor as schuin omhoog en bij jou oude model niet :geek: dan moet de serfo namelijk ook harder werken

    of grotere banden die zijn dan namelijk zwaarder waardoor de servo langzamer gaat werken :mrgreen:

    Gr Luke

    #15341
    Mario Koolmees
    Moderator

    Om maar even met de deur in huis te vallen…ik heb vorige keer de “nieuwe” 2e hands auto van Marijn in mijn handen gehad en het viel me meteen op dat de stuurinrichting heel zwaar ging. Ik heb dat ter plaatse geprobeerd even simpel en snel op te lossen door hier en daar wat WD40 te spuiten om te kijken of het beter ging. Maar nu ik alle reacties hier lees denk ik dat er gewoon door de vorige eigenaar fouten zijn gemaakt tijdens het bouwen en er maar 1 goed oplossing is; de hele voorkant uit elkaar halen en met de handleiding ernaast alles opnieuw en netjes in elkaar zetten.

    Volgens mij moet je gewoon fouten tegen komen in de bouw, het viel mij al op dat de auto met weinig gevoel en nogal lomp in elkaar geschroefd zat en daar heb je nu de problemen door. Het is veel werk, maar ook leerzaam en je vindt waarschijnlijk wat problemen terug in de auto.

    Een stuurinrichting hoort (mits de servo niet verbonden is) zonder enige weerstand heen en weer te klappen. Als het goed is worden er ook lagers gebruikt om alles zo soepeltjes te laten gaan.

    Check nu eerst de hele voorkant en ga daarna pas twijfelen aan je servo (hoewel je servo van een RTR auto af komt en dus ook niet veel voor zal stellen).

    #15343
    meneermini
    Deelnemer

    oke is goed ga ik dat doen

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Het onderwerp ‘help’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven