7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #9875
    meneermini
    Deelnemer

    hoi

    ben vandaag ff wezen rijden op prisma
    maar tijdens het rijden wort de koppeling dus de buitekand waar het tantwieletje aan de voorkant aan vast zit word vrij warm is dit normaal met een aluminium/staal koppeling of loop er dan wat aan?

    groet marijn

    #17141
    meneermini
    Deelnemer
    #17142
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik gok dat je koppelingslagers kapot zijn. Dat zat vorige keer volgens mij ook al niet goed in elkaar.

    #17143
    meneermini
    Deelnemer

    ja zo iets dacht ik ook maar ik had er nieuwe ingedaan en al na 10 minute was het al rood maar de aandrijving loopt nu ook niet soepel dus zo iets dacht ik ook maar ik kijk vanavond wel ff zou het wel klote vinden dat ze nu dan al stuk zijn na nog niet eens 10 minute

    #17144
    meneermini
    Deelnemer

    nou weet niet wat het was maar de koppeling heb ik er nu af en de lager`s zijn prima maar ik haalde hem er af en de moer om het vliegwiel vast te houden en alle schoentje`s inkluzief veren kwamen mee in de koppeling`s huis dus was ff pielen om het er uit te krijgen
    maar hoe kon dan die moer mee komen?

    #17145
    Mario Koolmees
    Moderator

    Nou je probleem is gevonden…je had de moer op je vliegwiel niet strak genoeg aangedraaid en daardoor is alles los gelopen. Vliegwiel vastpakken met een waterpomptang en dan die moer flink strak erop draaien.

    #17146
    meneermini
    Deelnemer

    ja maar zou er niks aan het schroefdraad zijn?
    of is die gewoon los gelopen en
    hoe zou het dan kunnen dat het rood wert?
    door dat los gelopen is?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Het onderwerp ‘koppeling’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven