Start Forums Techniek Nitro auto’s Mugen Seiki MBX7T 1:8 truggy

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #9966
    Mario KoolmeesMario Koolmees
    Moderator

    Kopie van mijn bouwverslag welke ook op MBF staat.

    ===============================================================================================

    Gisteren begonnen met de bouw van de nieuwe Mugen Seiki MBX7T 1:8 truggy. Ten opzichte van de MBX6T(R) zijn er een aantal opvallende wijzigingen.

    – De aandrijflijn is van schuine vertanding terug naar de rechte vertanding. Dit moet een soepelere aandrijving geven.
    – De draagarmen zijn iets aangepast (bijna niet waarneembaar)
    – De hingepins zijn aangepast en hiermee kan de setup sneller aangepast worden.
    – Andere shocktower, van metaal ipv carbon
    – Layout van het chassis is veranderd waardoor het zwaartepunt maximaal op de voorkant zit en dit moet meer stuur geven.
    – Lengte van het chassis is gewijzigd.

    Een woord van dank aan mijn sponsoren/materiaal leveranciers:
    – RC Speedhouse als huisleverancier
    – Mugen Seiki MBX7T
    – Alpha Plus A852 / A830 Dragon motoren
    – Alpha Plus 2081 / 2090 / 2107 Ryan Lutz uitlaten
    – Savox HV coreless servo’s
    – Spektrum DX3R Pro
    – Nitrolux 25% brandstof
    – Ultimate racing oliën

    De doos:

    De inhoud:

    Een hoop zakjes, netjes genummerd met letters en cijfers:

    De diff onderdelen:

    De diffs in elkaar gezet (hierop is te zien dat we nu met rechte vertanding werken):

    Onderdelen van de voorste gearbox:

    Gearbox in elkaar gezet met shocktower erop:

    Draagarmen gemonteerd:

    Onderdelen van de servo saver en de meenemers:

    Voorkant zit helemaal in elkaar:

    Wat extra informatie bij de bouw van de voorkant:
    – Diff olie is standaard 10.000
    – 2 shims geplaatst, links en rechts van het diff 1 shim
    – Diff liep in eerste instantie iets hakerig, dit opgelost door de gearbox iets minder straks vast te draaien.
    – Draagarmen lijken van andere samenstelling te zijn als de MBX6T(R). Tijdens het in elkaar zetten voelde het indraaien van de schroeven een stuk strakker. Wellicht een oplossing tegen brekende draagarmen, dit was een zwak punt van de 6-serie.
    – Servo saver staat op 6mm

    Binnenkort zal ik de achterkant en het midden in elkaar zetten dan volgen meer plaatjes en toelichting.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.