6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #9742

    Oke dan mijn protech is gemaakt (hopelijk voor lange rijd. Maar de achterkant ligt toch te laag bij de grond waardoor de speling echt minimaal is.
    Moet ik dan de veringen vervangen door stuggere exemplaren, of de olie vervangen? Als ik de achterveren vervang ben ik bang dat ik onderstuur krijgen ga. Hij reageert nu lekker direct alleen is de speling gewoon veel te weinig voor een buggy.

    Dus olie of demper??

    Groeten Aron

    Ps 9e hoop ik wel te kunnen rijden met de protech!

    #14627
    Mario Koolmees
    Moderator

    Als je de rijhoogte wilt wijzigen en niets aan de rij eigenschappen kan je beter niks aan de veren of de olie doen. Bij de meeste RTR auto’s kan je de rijhoogte aanpassen door clips in de veer te zetten zodat deze wat hoger komt te staan. Bij de duurdere (big bore) schokbrekers zit er meestal een schroefsysteem op en draai je gewoon de schroef een stuk(je) omlaag.

    Meestal zorg je dat de achterkant een mm of 2 hoger staat dan de voorkant.

    Op deze foto zie je dat er op de schokbrekers, net onder de blauwe kap een C-clip zit, daarmee bepaal je de rijhoogte:

    #14665

    Dan ga ik met clipjes werken. Bedankt!

    #14650
    Rajeev
    Lid

    @rcfanaat wrote:

    Oke dan mijn protech is gemaakt (hopelijk voor lange rijd. Maar de achterkant ligt toch te laag bij de grond waardoor de speling echt minimaal is.
    Moet ik dan de veringen vervangen door stuggere exemplaren, of de olie vervangen? Als ik de achterveren vervang ben ik bang dat ik onderstuur krijgen ga. Hij reageert nu lekker direct alleen is de speling gewoon veel te weinig voor een buggy.

    Dus olie of demper??

    Groeten Aron

    Ps 9e hoop ik wel te kunnen rijden met de protech!

    Is het een on-road? Want de 9e rijden we toch alleen off-road?

    #14680
    Mario Koolmees
    Moderator

    Geen zorgen, we rijden gewoon offroad, kon als voorbeeld plaatje alleen snel een onroad vinden.

    #14682
    Rajeev
    Lid

    @snellehenk wrote:

    Geen zorgen, we rijden gewoon offroad, kon als voorbeeld plaatje alleen snel een onroad vinden.

    Ooh oke gelukkig!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Het onderwerp ‘Olie of veringen vervangen?’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven