7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #9702
    Baakie
    Lid

    🙂 vraagje heb nieuwe zender spektrum Dx3c plus ontvanger alles is prima voor elkaar maar heb aan me ontvanger een erg kort antenne snoertje in tegen stelling tot het standaard spulletje 😯 nu is mij vraag kan ik dit gewoon in me reciever box houden of doormiddel van even gaatje boren toch naar buiten laten komen . ben benieuwd alvast dank

    #13889
    janschip
    Deelnemer

    @Baakie wrote:

    🙂 vraagje heb nieuwe zender spektrum Dx3c plus ontvanger alles is prima voor elkaar maar heb aan me ontvanger een erg kort antenne snoertje in tegen stelling tot het standaard spulletje 😯 nu is mij vraag kan ik dit gewoon in me reciever box houden of doormiddel van even gaatje boren toch naar buiten laten komen . ben benieuwd alvast dank

    Van wat ik gezien heb zitten die antennes niet in de receiverbox, maar onder de body zo hoog mogelijk. Zit er geen doorgang in de receiverbox, je servo draden moeten toch ook aangesloten worden?

    #13892
    mikeon
    Deelnemer

    Ik heb in me buggy’s de antenne gewoon in me ontvanger box gedaan, werkt prima. Alleen bij me truggy heb ik dat niet, maar dat was omdat er al een klein mooi antennetje opzat en ik daar gewoon gebruik van heb gemaakt.

    Als je een simpele weg ziet om hem naar buiten te gelijden zou ik dat doen, baat het niet dan schaadt het niet. Anders gewoon in je box stoppen, werkt gewoon ook prima.

    #13893
    mikeon
    Deelnemer

    Ik ben nou toch aan het klooien met me auto’s, ik zal eens even kijken of het uitmaakt voor het bereik.

    #13898
    pinty
    Deelnemer

    Volgens mij, maakt het wel degelijk uit. Het beste is, volgens mij (althans dat is mij altijd verteld), om altijd je antenne zo hoog mogelijk te laten lopen voor beter bereik.
    Gewoon uit proberen….maar wel zonder lopende motor !!
    Gewoon de auto op een verhoging zetten met de wielen van de grond. Antenne van de zender ingeschoven houden en zelf een paar meter verder lopen. Je ziet vanzelf wanneer je geen bereik meer hebt (door te sturen).
    En daarna weer herhalen met de antenne van de auto boven de kap.

    #13899
    mikeon
    Deelnemer

    Ik heb het net uitgeprobeerd, het scheelde ongeveer een metertje of 5. Dat is dus niks als je het in verhouding ziet tot het totale bereik. Maakt dus niet zoveel uit.

    Maar pas wel op, zodra je geen 2.4Ghz zender hebt, maakt het wel heel erg veel uit waar je antenne zit! Maar dat gaat voor jou dus niet op Baakie.

    #13904
    Baakie
    Lid

    oke dank jullie wel geloof dat het me allemaal wel aardig gelukt is ben achteraf behoorlijk lang aan het knoeien geweest om gas en rem goed te krijgen en vanmiddag even stukje gereden naar mijn mening werkte het allemaal wel goed maarja even aankijken of dat ook zo blijft he haha , 😎 ben er morgen al vroeg bij omdat het me eerste meeting is 🙂 tot ziens!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Het onderwerp ‘ontvanger spektrum sr300’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven