13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #9802
    lu-ke22
    Lid

    Vorig weekend is mijn regelaar doorgebrand eerst deed de achteruit het niet meer en toen de vooruit ook niet meer ”maar wel de servo” de regelaar gaf niet aan of ik gas gaf. Ik dacht eerst dat hij op race mode stond ingesteld mare nee dus alle modus hadden geen achteruit. Ik Heb zelfs mijn afstandbediening op nieuw gebonden en toen deed hij het nog steeds niet. Hij word nu eerst bij Beeracing nagekeken of hun het lukt om hem te maken en anders via Rc-Connect terug gestuur naar Traxxas voor de garantie Op de electronica van Traxxas zit levenslang garantie lekker mooi mee genomen al met al baal ik er wel flink van 😥

    Gr Luke

    #15814
    Mario Koolmees
    Moderator

    Wat is dat met die regelaars van jullie? Kunnen ze misschien niet tegen een overschot aan nitro dampen ;)?
    Of nee, ik zag laatst een filmpje of foto’s dat je in de sneeuw hebt gereden, nu is Traxxas wel waterdicht maar sneeuw is wel rommel hoor…gelukkig levenslange garantie, dat is eigenlijk wel hele goed service van Traxxas.

    #15815
    lu-ke22
    Lid

    jep zeker sneeuw is leuk maar ik rijd nu ook al 1,5 jaar op het setje en vorig jaar heb ik ook in de sneeuw gereden 😉

    #15840
    leo-rcc
    Deelnemer

    Ik heb gelukkig nog nooit een ESC uitgefikt in rc autos (wel in robots maar dat is een ander verhaal).

    #15855
    lu-ke22
    Lid

    Dus ik had hem aan de onderkant opengemaakt een heel stuk van de rubber afdichting weg gesmolten dat leek me duidelijk heb hem gisteren op gestuurd voor de garantie van Traxxas.

    Nou ja ”uitgefikt” hij stopte er gewoon heel rustig mee 🙄

    #15857
    Mario Koolmees
    Moderator

    Zeker met een te kleine pinion gereden? Dan raakt de regelaar oververhit…
    Hebben die Traxxas regelaars geen beveiliging tegen oververhitting?

    #15867
    leo-rcc
    Deelnemer

    Ik ben geen fan van de Traxxas regelaars of motoren (niet meer iig). Die garantie is leuk, maar al te vaak ook nodig. Bij mijn zwager kapte een fase ermee bij het aanzetten (had net 2 minuten gelopen, zou de eerste keer op de baan worden), de lagers lopen regelmatig uit bij de uitgaande as van de VXL motor. Titans roken uit als je ook maar een keer vergeet te roderen. Het enige wat het redelijk goed volhoud zijn de XL5 en de EVX-2 ESC voor borstelmotoren.

    #15873
    lu-ke22
    Lid

    @snellehenk wrote:

    Zeker met een te kleine pinion gereden? Dan raakt de regelaar oververhit…
    Hebben die Traxxas regelaars geen beveiliging tegen oververhitting?

    Dat zou best kunnen ik heb inderdaad op een redelijk kleine vertanding gereden
    nee ze hebben geen beveiliging.

    #15874
    lu-ke22
    Lid

    @leo-rcc wrote:

    Ik ben geen fan van de Traxxas regelaars of motoren (niet meer iig). Die garantie is leuk, maar al te vaak ook nodig. Bij mijn zwager kapte een fase ermee bij het aanzetten (had net 2 minuten gelopen, zou de eerste keer op de baan worden), de lagers lopen regelmatig uit bij de uitgaande as van de VXL motor. Titans roken uit als je ook maar een keer vergeet te roderen. Het enige wat het redelijk goed volhoud zijn de XL5 en de EVX-2 ESC voor borstelmotoren.

    Ik had het VXL setje ik rij er nu al bij 1,5 jaar mee nooit problemen mee gehad voor mij is het een perfect setje geweest maar over de Titans motoren heb ik ook niet veel goed van gehoord mare dat kan bij iedereen apart zijn. 😉

    Gr Luke

    #15883
    leo-rcc
    Deelnemer

    Ik lees te vaak over problemen met de VXL’s, en zie daardoor ook regelmatig dezelfde klachten terug komen. Bij bomb wist iemand al precies te vertellen wat het probleem was met mijn VXL motor nog voor ik het ding van mijn Slash af had gehaald, lager uit de motor getrokken. Hij had al meerdere lagers op reserve liggen zodat we in no-time weer konden rijden, maar dat was al wel tekenent. Natuurlijk heeft niet iedereen dezelfde problemen, en veel mensen zullen er probleemloos mee rijden, maar ik zie te vaak hetzelfde patroon om het te negeren.

    #15892
    lu-ke22
    Lid

    @leo-rcc wrote:

    Ik lees te vaak over problemen met de VXL’s, en zie daardoor ook regelmatig dezelfde klachten terug komen. Bij bomb wist iemand al precies te vertellen wat het probleem was met mijn VXL motor nog voor ik het ding van mijn Slash af had gehaald, lager uit de motor getrokken. Hij had al meerdere lagers op reserve liggen zodat we in no-time weer konden rijden, maar dat was al wel tekenent. Natuurlijk heeft niet iedereen dezelfde problemen, en veel mensen zullen er probleemloos mee rijden, maar ik zie te vaak hetzelfde patroon om het te negeren.

    Oke bedankt alsnog voor de tips ik zal er zeker wel op gaan letten ik heb vandaag mijn regelaar terug gekregen 😉 hij doet het weer 😎

    Gr Luke

    #17581
    leo-rcc
    Deelnemer

    Het topic was gelockt, dus zet ik mijn antwoord hier aangezien het over regelaars gaat:

    @snellehenk wrote:

    Leo, ik ben wel benieuwd hoe je ervaringen tot nu toe met de trackstar zijn. Ik heb voor de SC auto van Milan een 60A regelaar en 4350KV motortje besteld en ben benieuwd hoe dat gaat presteren.

    Jou set zou een optie zijn wanneer ik mocht besluiten om een Mugen om te bouwen naar electro. Dus vandaar mijn vraag

    Op zich is het een leuk setje, al zou deze set zou het beter doen in een buggy dan een truggy denk ik. De motor is wat aan de kleine kant en heeft niet de bakken koppel die de Castle 1800 had, maar met de 6 polen komt het ook niet slecht van zijn plek. Vandaar dat ik denk dat in een lichtere wagen als een buggy deze set beter tot zijn recht komt.

    De laatste keer dat ik er mee reed is al weer een tijdje terug (winter en zo) maar ook op een warme dag waren de temperaturen acceptabel zelfs met een forse pinion (rc-nitroteam is vooral snelheid en niet supertechnisch over het algemeen dus opteerde ik voor snelheid over koppel).

    Hij is zeker ook economischer dan mijn 1800kv motor, ik kan met deze set iets meer dan een kwartier veilig rijden met de lvc op 3,4V/cell, tov de maximaal 12 min die ik met de Castle haalde op 3,2V/cell.

    Voor de rest blijft hij het prima volhouden in mijn Hyper, de enige panne die ik er mee heb gehad tot nu toe was een van de kabels naar de motor die los was gekomen (niet goed gesoldeerd mijnerzijds). De programmeerkaart voelt wat sponzig aan maar doet het goed, en heeft de functies die je wil.

    Het is niet top-of-the-line spul, maar zeer zeker geen slechte set, en voor die prijs zeker een aanrader.

    #17582
    leo-rcc
    Deelnemer

    Overigens heeft mijn zusje de 60A trackstar met een 3000 rpm/v motor, en ook die doet het boven verwachting goed.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Het onderwerp ‘Regelaar’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven