15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #9501
    Rogier
    Lid

    Wat een hel zeg, dacht fftjes schoonmaken, maar hij moet dus echt helemaal uit elkaar haha

    De achterste shocktower is alweer helemaal schoon. Moet alleen nog het chassis, motor en de voorste shocktower πŸ˜›

    Hoe maken anderen hun auto schoon na zo’n dag als afgelopen zondag? Ben ik wel benieuwd naar.

    #10344
    pinty
    Deelnemer

    jij bent in ieder geval al begonnen, die van mij staat nog in een doosje. Het ontbreekt mij nu nog even aan tijd en lef

    #10346
    janschip
    Deelnemer

    “normaal” schoonmaken is deze keer geen optie.

    Ik heb de tuinslang genomen en hem afgespoten, wel voorzichtig geweest voor de electronica.
    Afgeblazen met de compressor.
    En ben nu bezig om alles na te lopen.
    Luchtfilter schoongemaakt.
    Wiellagers behandelen, WD40 schoonmaken en olieen lagers.
    Ben van plan om lager vet te halen lijkt me beter (iemand advies).
    Heb gelijk me caster aangepast ivm onderstuur even kijken de volgende keer.

    Verder nog iets wat ik misschien vergeet?

    #10352
    Rogier
    Lid

    Ik dacht van kan maar beter meteen beginnen met schoonmaken, zat op sommige schroeven al roest. Had alleen gehoopt dat niet alles uit elkaar moest πŸ˜›
    Ik kan helaas niet de tuinslang erop zetten, heb geen tuin. En onder de douche zetten was denk ik niet aan te raden voor de afvoer πŸ™‚ Dus heb eerst alle troep er zoveel mogelijk tussenuit gehaald, daarna laten drogen en flink afgeborsteld, en toen maar langzaam alles uit elkaar gaan halen.

    En dat is pas de eerste auto πŸ˜›

    #10353
    Bram
    Lid

    Ik denk dat het terrein waar wij gereden hebben aangevuld is met zeezand.
    Dit verklaard de snelle roest vorming.
    Het beste is afspoelen en daarna na het schoonmaken heel je auto goed inspuiten met WD40, vooral je wiellagers en blanke delen.
    Ik heb mijn elektronica en motor gedemonteerd en daarna de tuinslang erop, alles daarna schoongemaakt met baby doekjes, en toen alles in de WD40 gespoten.
    Mijn auto’s staan weer te glimmen. πŸ˜€

    #10358
    pinty
    Deelnemer

    ik denk dat ik die van mij maar een nachtje buiten neerzet…..scheelt weer in tijd πŸ˜€

    #10361
    Rogier
    Lid

    Nou hij zit weer zo ver mogelijk in elkaar. Alleen het linker voorwiel kan er nog niet op door de opgelopen schade πŸ˜› Zit nog op de onderdelen te wachten. Van de week issie hopelijk weer compleet.

    Nu de andere nog… Volgende keer rij ik voor het gemak maar met 1 denk ik πŸ˜€

    #10366
    mikeon
    Deelnemer

    Die van mij was al gaan roesten πŸ˜‰

    #10370
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vandaag ook mijn reserve Hobao (degene waar ik zondag mee gereden heb) schoongemaakt. Ben toch al snel 2 uur bezig geweest. Ok, de electronica eruit gehaald en de motor en tank verwijderd om alles goed schoon te kunnen maken.

    Tot mijn verbazing kwam ik er ook achter dat mijn achterste brace gebroken was en grotendeels verdwenen. Gelukkig heb ik dus niet vaak de schans gepakt anders was het chassis ongetwijfeld krom gegaan.

    Heb geen foto’s gemaakt aangezien ik met vette vingers zat πŸ™‚

    #10371
    janschip
    Deelnemer

    Mijn REVO lijkt ook weer klaar, bij mij zat er een wiellager muurvast en een stofkap die kapot is gegaan.
    Valt best wel mee als je zag hoe hij eruit zag.
    Volgende keer maak ik ook wat foto’s dat is leuker dan alleen tekst.

    Op naar de volgende meeting!!

    #10374
    Rogier
    Lid

    M’n buggy was er slechter aan toe, die ligt nu ook helemaal uit elkaar. Alle schroeven, boutjes en moertjes liggen nu in de wd40 te weken. Zal wat lagertjes moeten vervangen ook, sommige zitten compleet vast. Ondertussen bijna 4 uur verder haha

    Note to self: Volgende keer direct de elektronica eruit en afspoelen als het niet alleen stof is πŸ˜›

    #10409
    Jos
    Lid

    Wij hebben na de meet, de boel maar even in de schuur gezet. (FG marder, FG monstertuck en Savage)
    Mocht er vreemd genoeg niet mee naar binnen van mijn vrouw πŸ˜†

    Vandaag dan maar eens de schade opgenomen…… compressor aan en…… niets dus de blubber zat er als gips op 😑

    Dus de tuinslang er maar op gezet. Daarna wat droog gespoten met lucht.
    Nu maar wachten dat mijn vrouw boodschappen gaat doen, kunnen de wielen en 2 kappen in de afwasmachine en de rest snel naar boven om verder schoon te maken en lichtjes in de olie te zetten om roesten te voorkomen. πŸ˜‰

    grz Jos

    #10414
    Rogier
    Lid

    Ze zijn weer als nieuw πŸ˜€ Morgen es ff testen of ze verder ook nog goed rijden.

    Meteen een zooitje reserve onderdelen voor de truggy erbij, toch wel handig πŸ™‚

    #10415
    Mario Koolmees
    Moderator

    @Jos; getver, was inderdaad een rommeltje…bij mij ging het er vrij makkelijk af met een sponsje met water.

    @Rogier
    ; ziet eruit alsof ze klaar zijn om weer vuil te worden πŸ˜‰

    #10416
    Rogier
    Lid

    Hahaha, ja zeker klaar ervoor, kan nu ook nog 2 keer m’n wielophanging mollen voordat ik weer nieuwe onderdelen moet bestellen πŸ˜€

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Het onderwerp ‘Schoonmaak na de eerste meeting :P’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven