15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #13115
    lu-ke22
    Lid

    [youtube:15h6vjcc]http://www.youtube.com/watch?v=5m6Fhm-uiJg&hd=1[/youtube:15h6vjcc]

    Gezellige avond en me pa had het weer koud ik weer veel geleerd over mijn auto en weer een leuke er varing opgedaan we hebben er weer zin in de volgende keer tot dan.

    gr Luke ps een leuk filmpje over mijn auto!

    #13117
    Mario Koolmees
    Moderator

    Leuk filmpje Luke, jammer dat het zo koud was (voor je vader ;)) maar als het zonnetje weer schijnt en we rijden lekker buiten gaat het helemaal goed komen. Ik heb je vaker over de baan zien gaan en nu ik het filmpje zie besef ik me weer dat je de Slash echt heel netjes over de baan stuurt, gas op de juiste momenten en rustig laten rollen in de bochten. Ik weet niet of je veel “geoefend” hebt, maar het valt mij op dat je met die nette rijstijl een hoop andere auto’s achter je laat!

    #13122
    lu-ke22
    Lid

    bedankt dat het je opviel vond het zelf namelijk ook wel goed gaan jammer dat in de eerste 3 meter rijden er iemand op mijn led strip reed en dat me strip er mee kapte en voorderest helemaal geen schade heb geren ben er weer heel erg tevreden over.

    gr Luke

    #13123
    janschip
    Deelnemer

    @lu-ke22 wrote:

    Gezellige avond en me pa had het weer koud ik weer veel geleerd over mijn auto en weer een leuke er varing opgedaan we hebben er weer zin in de volgende keer tot dan.

    gr Luke ps een leuk filmpje over mijn auto!

    Inderdaad een leuk filmpje. 😆

    Heb je nog iets aangepast want ik zie dat je de 180 graden bocht (veel) 😳 beter 😮 neemt als ik 😡 , ik ervaar onderstuur maar dat kan aan het te snel nemen van die bocht liggen.

    #13125
    Mario Koolmees
    Moderator

    Wim, jij hebt inderdaad veel meer een glijdende kont, meestal los je dat op door de achterkant zachter te maken.

    #13126
    mikeon
    Deelnemer

    Wim, lees dit even.

    Citaat van HUDY:
    “Nog iets om op te letten, als de
    schokdemper teveel overeind staat en er is weinig
    camber gebruikt dat verlies je de grip aan de
    achterzijde heel plotseling en is het lastig om de
    wagen onder controle te houden”

    #13127
    Mario Koolmees
    Moderator

    Dus wel even goed over nadenken, heb je achter weinig grip OF verlies je ineens grip…dat maakt het verschil.
    Dat zou je dus eens goed moeten bekijken/voelen tijdens het rijden.

    Let wel op; gisteren was er weinig grip en had je hier veel last van, dus de setup van luke ging beter op deze baan, zijn auto zou op een baan als mvb waar juist veel grip is vervelend kunnen werken omdat je op een kort, bochtig circuit een losse achterkant nodig hebt om lekker door de bochten te komen.

    PS: Blijft leuk, setup!

    #13128
    janschip
    Deelnemer

    Dat is zeker leuk, denk dat ik MVB dan als uitgangspunt neem.

    Maar verklaart dat die onderstuur?

    #13129
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ehm, even voor de duidelijkheid…

    Onderstuur: je auto glijdt over zijn voorbanden met als resultaat dat je de bocht te wijd neemt en naar buiten gaat glijden.
    Overstuur: je auto glijdt over zijn achterbanden (verliest achter grip/is te los van achter) en je komt daardoor achterstevoren te staan of moet je auto constant corrigeren.

    Van welke heb je nu last?
    En is het constant of ga je de bocht in en gebeurd het “ineens”?

    Constant: achterkant zachter maken
    Ineens: tip van mike (als dat kan op een Slash)

    EDIT: Je moet dit eigenlijk proberen op een baan, gaan rijden, aanpassen en weer gaan rijden…ben je tevreden: zo laten, is het niet voldoende: meer corrigeren. Net zolang tot je de juiste setup hebt.

    NB: Staan er op de site van MVB geen setup sheets voor een Slash? Beter goed gejat dan slecht verzonnen!

    #13130
    chevy57
    Lid

    @rcverslaafde wrote:

    @chevy57 wrote:

    het was weer gezellig jammer voor mij weer panne

    maar dat hoort er bij staan al weer klaar voor zondag /zaterdag

    en een pluim voor de orgaisatie was weer goed geregelt toppy boys

    gr joop

    volgende keer wat meer servo hevels meenemen joop, 😆

    gr arjan

    ja daar kan ik er geen genoeg van bij mij hebben maar komt allemaal weer goed

    gr joop

    #13131
    pinty
    Deelnemer

    nog 1 filmpje van mijn kant (met dank aan mikeon), grotere en betere versie ben ik nu aan het uploaden (1,2 gb)

    [youtube:h4m07gej]http://www.youtube.com/watch?v=_6G7b_3DLdo[/youtube:h4m07gej]

    #13132
    janschip
    Deelnemer

    @snellehenk wrote:

    Ehm, even voor de duidelijkheid…

    Onderstuur: je auto glijdt over zijn voorbanden met als resultaat dat je de bocht te wijd neemt en naar buiten gaat glijden.
    Overstuur: je auto glijdt over zijn achterbanden (verliest achter grip/is te los van achter) en je komt daardoor achterstevoren te staan of moet je auto constant corrigeren.

    Van welke heb je nu last?
    En is het constant of ga je de bocht in en gebeurd het “ineens”?

    Constant: achterkant zachter maken
    Ineens: tip van mike (als dat kan op een Slash)

    EDIT: Je moet dit eigenlijk proberen op een baan, gaan rijden, aanpassen en weer gaan rijden…ben je tevreden: zo laten, is het niet voldoende: meer corrigeren. Net zolang tot je de juiste setup hebt.

    NB: Staan er op de site van MVB geen setup sheets voor een Slash? Beter goed gejat dan slecht verzonnen!

    Ga ik bij MVB doen.

    Onderstuur bij de 180 graden bocht die neem ik veel te wijd, maar dat is in de manege en er was weinig grip op dat losse zand.

    #13133
    pinty
    Deelnemer

    en de betere versie:

    [youtube:17rffdve]http://www.youtube.com/watch?v=ePjwzpjFHUo[/youtube:17rffdve]

    #13134
    lu-ke22
    Lid

    het enigste wat ik heb gedaan zover ik weet 🙄 is dat ik een dag van tevoren mijn stuur servo met de trim op mijn afstandbeding heb in gesteld op minder scherp sturen waarschijnlijk heeft het geholpen 😆

    gr Luke

    #13135
    pinty
    Deelnemer

    leuke filmpjes tot nu toe, maar er heeft ook iemand flink foto’s staan te maken…wie was dat?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
  • Het onderwerp ‘19 Maart 2011: Nabeschouwing, Foto’s & Filmpjes’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven