15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #9607
    Mario Koolmees
    Moderator

    Hier zal ik binnenkort wat foto’s en wat verhalen bij mijn auto’s plaatsen.

    Op dit moment ben ik een beetje aan het sleutelen aan mijn 1:10 Robitronic Stringer EST truggy. De standaard motor en ESC worden vervangen voor een EZRun 60A, 8,5 turns 4000 kv combo. Besteld in China, en vandaag ontvangen…



    #10517
    pinty
    Deelnemer

    leuk…. een beetje vreemdgaan. 😉

    Ben benieuwd naar de rest.

    #12094
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vandaag met het zonnetje erbij even een kwartiertje kunnen rijden op MVB Bergschenhoek met de Stinger en ezRun…ging lekker, autootje ging goed rond en het gemis van 4WD viel mij 100% mee. Tot ik op een gegeven moment na de sprong even naast de baan kwam en toen schoot waarschijnlijk de motor los.

    Aangezien ik geen gereedschap mee had genomen (alleen auto, zender en een extra accu) hield de lol daarmee op. Aan de andere kant niet zo erg want het was ondanks het zonnetje best fris buiten.

    #12096

    dus het soldeerwerk heeft het gehouden.

    gr arjan

    #12097
    Mario Koolmees
    Moderator

    Soldeerwerk is helemaal toppie (heb jij weer fantastisch gedaan!) 🙂
    Ben ook reuze tevreden met het rijgedrag van zo’n goedkoop karretje.

    Moet nu alleen weer een boutje los zien te krijgen, dolle imbus…dus morgen even dremelen op mijn werk.
    Boutjes in die auto zijn van slechte kwaliteit, die draaien na 1 of 2 keer gebruik al dol.

    #12098
    Mario Koolmees
    Moderator

    De Hobao Hyper ST Pro waar ik vorig jaar op 2 races (1 x afwezig, 1 x Mugen gereden) na alle truggy cup wedstrijden mee heb gereden.

    Voor de freaks van specificaties:
    – Hobao Hyper ST Pro
    – Banden AKA Cityblocks soft, LRP Harakiri soft
    – Orion Vortex 20 kg servo op stuur
    – Orion Vortex 14 kg servo op gas/rem
    – Spektrum DX3S zender, SR3300T ontvanger
    – Orion marathon 1600 mAh humppacks
    – Alpha plus .28 5 poorts motor (voor review, zie: http://www.twf8.ws/new/tech/engine/alphaplus/alphaplus%2028-5p/ap285.html)
    – JVD koppeling 2 x 1,0mm / 2 x 1,1mm




    #12100
    Mario Koolmees
    Moderator

    Mijn Kyosho FW05, dit is eigenlijk de 2e auto die ik gekocht heb nadat ik begonnen ben met een Kyosho Fazer. De FW05 is een hele leuke en vooral wedstrijdwaardige auto, ik heb ben alleen vrij snel erna overgestapt naar offroad dus hij staat in de kast stof te happen.


    #12101
    Mario Koolmees
    Moderator

    Binnenkort zal ik hier foto’s plaatsen van de Mugen MBX6T en de Robitronic Stinger

    #12104
    janschip
    Deelnemer

    @snellehenk wrote:

    Vandaag met het zonnetje erbij even een kwartiertje kunnen rijden op MVB Bergschenhoek met de Stinger en ezRun…ging lekker, autootje ging goed rond en het gemis van 4WD viel mij 100% mee. Tot ik op een gegeven moment na de sprong even naast de baan kwam en toen schoot waarschijnlijk de motor los.

    Aangezien ik geen gereedschap mee had genomen (alleen auto, zender en een extra accu) hield de lol daarmee op. Aan de andere kant niet zo erg want het was ondanks het zonnetje best fris buiten.

    Was het een beetje begaanbaar, druk?
    Twijfelde of ik zou gaan, binnenkort ook ff kijken als het niet gaat sneeuwen.

    #12105
    Mario Koolmees
    Moderator

    De baan was goed in orde, volgens mij ligt er ook een goede drainage onder want in het park er omheen lagen flinke plassen. Alleen na in 1 bocht na een sprong lag een plas, dus daar moest ik een beetje rustig rijden. Jammer dat mijn motor los schoot en ik geen gereedschap bij me had anders was ik langer blijven rijden.

    Er was nog een knul aan het rijden samen met zijn ouders, die reed voor het eerst en was ook geen lid (net als ik zelf). Verder geen rijders gezien…maar ik moet zeggen, ondanks dat het electro is heb ik zeker even lol gehad op die baan.

    Volgende keer als ik plannen heb zal ik je even inseinen, kunnen we misschien samen gaan.

    #12298
    Mario Koolmees
    Moderator

    Vandaag mijn motoren voor truggycup seizoen 2011 binnen gekregen. Bestaat ook nog een kans dat ik de nieuwe Alpha plus gaat testen en reviewen, zo niet dan ga ik deze motoren gebruiken.

    Het zijn Caster racing Grenade MK2 motoren, deze zijn gebaseerd op een Go .21 5-poorts motor en daarna getuned door meneer Rossi.

    #12300
    pinty
    Deelnemer

    [plaagmodus] en kan je dan nu ook races winnen??[/plaagmodus]

    #12302

    ziet er goed uit man, nou nog op tijd aan de start hahahahaha, en het gaat helemaal goed komen.

    gr arjan

    #12304
    Mario Koolmees
    Moderator

    @rcverslaafde wrote:

    ziet er goed uit man, nou nog op tijd aan de start hahahahaha, en het gaat helemaal goed komen.

    gr arjan

    Dat was de eerste race, hoort bij het leerproces…. 🙂

    @pinty wrote:

    [plaagmodus] en kan je dan nu ook races winnen??[/plaagmodus]

    Ehm, nou een beker mee naar huis nemen zou wel leuk zijn.

    Vorig jaar het hele jaar (op 1 race na) met een ouderwets chassis (Hobao) en overpowered motor (Alpha plus .28) gereden. Komend jaar met een modern chassis (Mugen) en een goede motor proberen. Uiteindelijk gaat het om de lol maar ik denk dat ik wel heel trots ben als ik een keer op het podium kom.

    #12731
    Mario Koolmees
    Moderator

    Eindelijk eens wat foto’s gemaakt van de Mugen MBX6T, met de nieuwe motor en uitlaat erop.

    Voor de liefhebbers van specificaties:
    – Merk: Mugen
    – Type: MBX6T
    – Motor: Caster Racing Grenade MK2 5 + 2 port .21 motor
    – Uitlaat: Caster Racing Grenade MK2
    – Gloeiplug: OS P3 turbo
    – Brandstof: Merlin 25% Expert
    – Stuurservo: Team Orion 20 kg coreless
    – Gas/remservo: Team Orion 14 kg coreless
    – Ontvanger: Spektrum SR3000
    – Zender: Spektrum DX3
    – Humppack: Vapextech 1600 mAh
    – Tijdregistratie: AMB RC4 hybrid transponder
    – Koppeling: Mugen lightweight alluminium
    – Koppelingsklok: Mugen 14 tands gehard staal
    – Startbox: SMC 2 x 775 motoren, 2 x 4200 Nimh stickpacks.
    – Diff setup V/M/A: 10.000/10.000/5.000
    – Schocks V/A: 550 cps / 500 cps
    – Banden: LRP Harakiri Soft / AKA Citybocks medium
    (NB: Op de foto staan oude GRP banden aangezien ik op goed weer wacht om de motor in te lopen en dat doe ik gewoon op een parkeerterrein).







15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 87)
  • Het onderwerp ‘Garage van Snellehenk’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven