10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #10447
    Rogier
    Lid

    Meteen wat koppelingsveertjes erbij gehaald, moest toch ook vervangen worden. Dat een koppeling zoveel problemen kan veroorzaken met het starten van de motor en stationair draaien had ik nooit gedacht.
    Gezien de blaren die ik er vanmiddag bij heb gekregen heb ik toen ik daarstraks veertjes haalde meteen maar een rotostart gehaald. Denk dat m’n vingers blij zijn. Wat een top apparaat is dat 😀

    #10450
    mikeon
    Deelnemer

    Ja hij is wat makkelijker vervoerbaar als zo’n startbox, maar met startbox start mijn auto nog wat makkelijker.

    Let je wel op als je de motor terugzet er een beetje speling tussen je hoofdtandwiel en het tandwiel van je klok zit? anders sloop je de lagers nog sneller. (en je tandwielen) 😉

    #10454
    Rogier
    Lid

    Haha, ja daar heb ik idd op gelet. Lekker beetje speling en hij rijd weer als een zonnetje, die rotostart is ook een verademing zeg 😀

    #10459
    Mario Koolmees
    Moderator

    En 0,6 mm speling op je koppelingsklok…anders lopen de lagers er zo weer uit.

    #12492
    freddynightmare
    Deelnemer

    Ik had precies t zelfde probleem naderhand bleek t n gebroken koppelingsveer te zijn.
    Nu heb ik m redelijk goed afgesteld maar als ik n bocht maak en af en toe op n recht stuk lijkt t wel of tie heel even stikt,in de bocht hapert ie even en op n recht stuk houd ie heel eventjes in. De ene keer wel andere keer niet.
    Hij rookt genoeg dus krijgt wel genoeg brandstof.

    #12494
    Mario Koolmees
    Moderator

    @freddynightmare wrote:

    Ik had precies t zelfde probleem naderhand bleek t n gebroken koppelingsveer te zijn.
    Nu heb ik m redelijk goed afgesteld maar als ik n bocht maak en af en toe op n recht stuk lijkt t wel of tie heel even stikt,in de bocht hapert ie even en op n recht stuk houd ie heel eventjes in. De ene keer wel andere keer niet.
    Hij rookt genoeg dus krijgt wel genoeg brandstof.

    Klinkt als afstelling, maar kan ook een brakke gloeiplug zijn. Als je er zaterdag bent en ik heb even tijd kan ik wel even kijken en luisteren of ik kan achterhalen wat het is.

    #12496
    pinty
    Deelnemer

    Ik denk dan eerder aan een verkeerde gloeiplug. Het is wel koud buiten….

    #12501
    freddynightmare
    Deelnemer

    Ik denk zelf ook de verkeerde plug,er zit nu n r5 in op advies van Quartel omdat mn motortje veel compressie heeft(0.28 hpi)savage.
    Maar met deze temperaturen moet er volgens mij n r4/r3 in.
    Snellehenk ik heb al n paar wielmoeren geregeld nu alleen nog ergens de originele bestellen met dichte wielcaps.

    #12502
    Mario Koolmees
    Moderator

    R5 is goed, met dit weer zou je naar R4 kunnen. R3 is een te grote stap.
    Voor wielmoeren, kijk eens bij the Border, die hebben veel Hobao onderdelen.

    Of:
    http://www.amainhobbies.com/advanced_search_result.php?keywords=capped+wheel+nut&x=0&y=0
    http://www.modelsport.co.uk/index.php?search=1&search_string=wheel+nut

    #12503
    freddynightmare
    Deelnemer

    Wou de originele in eerste instantie bij the border halen maar die heeft ze niet meer.
    Bedankt voor de sites.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Het onderwerp ‘Niet meer stationair lopen/wielen blijven draaien’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven