Meteen wat koppelingsveertjes erbij gehaald, moest toch ook vervangen worden. Dat een koppeling zoveel problemen kan veroorzaken met het starten van de motor en stationair draaien had ik nooit gedacht.
Gezien de blaren die ik er vanmiddag bij heb gekregen heb ik toen ik daarstraks veertjes haalde meteen maar een rotostart gehaald. Denk dat m’n vingers blij zijn. Wat een top apparaat is dat 😀
Ja hij is wat makkelijker vervoerbaar als zo’n startbox, maar met startbox start mijn auto nog wat makkelijker.
Let je wel op als je de motor terugzet er een beetje speling tussen je hoofdtandwiel en het tandwiel van je klok zit? anders sloop je de lagers nog sneller. (en je tandwielen) 😉
Ik had precies t zelfde probleem naderhand bleek t n gebroken koppelingsveer te zijn.
Nu heb ik m redelijk goed afgesteld maar als ik n bocht maak en af en toe op n recht stuk lijkt t wel of tie heel even stikt,in de bocht hapert ie even en op n recht stuk houd ie heel eventjes in. De ene keer wel andere keer niet.
Hij rookt genoeg dus krijgt wel genoeg brandstof.
Ik had precies t zelfde probleem naderhand bleek t n gebroken koppelingsveer te zijn.
Nu heb ik m redelijk goed afgesteld maar als ik n bocht maak en af en toe op n recht stuk lijkt t wel of tie heel even stikt,in de bocht hapert ie even en op n recht stuk houd ie heel eventjes in. De ene keer wel andere keer niet.
Hij rookt genoeg dus krijgt wel genoeg brandstof.
Klinkt als afstelling, maar kan ook een brakke gloeiplug zijn. Als je er zaterdag bent en ik heb even tijd kan ik wel even kijken en luisteren of ik kan achterhalen wat het is.
Ik denk zelf ook de verkeerde plug,er zit nu n r5 in op advies van Quartel omdat mn motortje veel compressie heeft(0.28 hpi)savage.
Maar met deze temperaturen moet er volgens mij n r4/r3 in.
Snellehenk ik heb al n paar wielmoeren geregeld nu alleen nog ergens de originele bestellen met dichte wielcaps.